2008-04-17, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det är inte första gången i världshistorien som karlslokar vänsterprasslar ...

Det är en jävla skillnad mellan vänsterprassel och mord på två små barn. Fast, det inser nog inte du..
2008-04-17, 20:28
Bannlyst
Det kanske låter konstigt att man funderar i dessa banor? men för mig låter det helt otroligt att någon efter ett år helt plötsligt skulle mörda små barn för att exet hyrt en villa med en ny? Allting låter sjukt. Jag försöker tänka ut vad som framkallat denna enorma ilska.
2008-04-17, 20:30
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Det är mycket mer intressant vad CS gjorde. Hon hade sagt till sin hyresvärdinna att hon skulle åka till sin hemstad i Tyskland på Måndagen - hon åkte Tisdagkväll.
Vad gjorde hon?

Tror det föreligger en missuppfattning här. På måndagen berättade hon för sin väninna om en planerad tysklandsresa. Hon sa inte att hon skulle resa samma dag.
2008-04-17, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det är inte första gången i världshistorien som karlslokar vänsterprasslar ...
T skulle ju åka med instrument till ABF- lokalen efter mötet.
Det var kanske där han skulle visa upp sin flöjt för en väntande C.
Men något hände istället i villan som gjorde att trumsätt och andra dyra utrustningar blev kvar i bilen och att C i ABF-lokalen fick återvända slokörat hem med nästaa tåg.
2008-04-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
När CS försökte ta livet av sig och han åkte för att rädda henne, då hade han sex med henne enligt honom själv och det fast han tyckte hon var konstig?

Källa på det tack?

Jag har då aldrig sett att T har uttalat sig om den saken.
2008-04-17, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
Källa på det tack?

Var det inte under den "tyska turisten (?)" detta fanns att läsa.
2008-04-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Var det inte under den "tyska turisten (?)" detta fanns att läsa.

"tyska turisten??"
2008-04-17, 20:49
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Vem vet vad han ville? Skulle det vara så otroligt att han kunde ha svårt att säga nej till en kvinna som var så intresserad? När CS försökte ta livet av sig och han åkte för att rädda henne, då hade han sex med henne enligt honom själv och det fast han tyckte hon var konstig?
Så du menar att då var det bättre och enklare att göra det som hände med barnen och E? Vore det inte enklare att göra slut? Vilka komplicerade liv en del måste ha här, eftersom ni tror att andra också har det.
2008-04-17, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det är svårt att sia på de få, och delvis motstridiga, uppgifter som är kända men jag måste nog fråga om det verkligen är hundra att hon omhäktas. Har bevisläget ändrats drastiskt till C:s fördel finns det andra sätt att lösa problemet med den psykiska ohälsan. Man kan tvångsomhänderta C. Kollusionsfaran däremot köper jag fullt ut. Men räcker enbart det om det visar sig saknas reella bevis mot kvinnan? Sänkts graden till skäligen misstänkt släpps hon väl i Tyskland? Eller gör de en egen bedömning, håller en häktningsförhandling i Tyskland utifrån sin förundersökning i ärendet?

Vilken tid hålls häktningsförhandlingen imorgon?

Du har rätt. Man får inte blanda ihop bevisningen ( måste vara sannolika skäl ) med häktningsgrunderna, som i Sverige är Recidiv, (fortsatt brottslighet) kollusion, (störa utredningen) Flyktfara och obligatorisk häktning vid ett minimistraff på mindre än två år.
Huruvida bevisningen håller får vi se imorgon. Jag tippar att det blir en omhäktning, men är inte alls säker.
Det räcker med att en av häktningsgrunderna är uppfyllda.
Här är i vart fall tre av fyra det.

Suicid som flyktfara har använts vid två tillfällen av nu avlidne kammaråklagaren Lasse Svensson i Växjö och används nu ibland i brist på bättre.
Det är ju inte alls säkert att kvinnan är tillräckligt akut psykiskt sjuk för att tvångsomhändertas, samtidigt som det kan finnas en tillräckligt stor risk för suicid.
2008-04-17, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Letharion_
Källa på det tack?

Jag försöker hitta det. Han berättade om händelsen när CS tagit valium. Senare skrev han att de hade sex vid det tillfället och han själv trodde att det var då det eventuella barnet skulle ha blivit till. Jag ska försöka hitta det.
2008-04-17, 20:56
Medlem
När CS försökte ta livet av sig och han åkte för att rädda henne, då hade han sex med henne enligt honom själv och det fast han tyckte hon var konstig?

Det är en sak att spekulera och komma med missupfattade fakta men ren och skär lögn för att skapa en argumentation är väl lite att ta i.
2008-04-17, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du har rätt. Man får inte blanda ihop bevisningen ( måste vara sannolika skäl ) med häktningsgrunderna, som i Sverige är Recidiv, (fortsatt brottslighet) kollusion, (störa utredningen) Flyktfara och obligatorisk häktning vid ett minimistraff på mindre än två år.
Huruvida bevisningen håller får vi se imorgon. Jag tippar att det blir en omhäktning, men är inte alls säker.
Det räcker med att en av häktningsgrunderna är uppfyllda.
Här är i vart fall tre av fyra det.

Suicid som flyktfara har använts vid två tillfällen av nu avlidne kammaråklagaren Lasse Svensson i Växjö och används nu ibland i brist på bättre.
Det är ju inte alls säkert att kvinnan är tillräckligt akut psykiskt sjuk för att tvångsomhändertas, samtidigt som det kan finnas en tillräckligt stor risk för suicid.
Kanske detta desperata letande har havererats då DNAn uteblir, Skavstahammaren saknar matchning med offren och C, samt kamerabilder är på andra brunetter.
Polisen går till ruta gå.
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1095573/polisen-i-krismote-efter-alla-misstag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in