Citat:
Ursprungligen postat av AGATHA CHRISTIE
En stor eloge till familjen Jangestig som trots sin sorg startar en fond som ger andra behövande barn en hjälp.
Tror det är första gången jag och Agatha är eniga!
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det har advokaten inget för. Den ursprungliga häktningen baserade sig på annan bevisning. (Hammaren var ju öht inte känd vid den förra häktningsförhandlingen.)
Om det inte dyker upp bevisning som materiellt försvagar häktningen (alltså till skillnad från att framtida bevisning som man hoppades på skulle materialisera sig inte har gjort det) har jag mycket svårt att tänka mig att någon domstol upphäver häktningen innan den misstänkta har förts hit.
Om så skulle ske, är det ett direkt underkännande av den förra häktningen. Man får inte häkta på förhoppning om framtida bevis, utan bara på bevis som existerar.
Jag tror att de flesta vet att jag inte tillhör Arbogahatarna och Single Stars hejdukar.
Men jag är inte alls säker på att det blir fortsatt häktning på CS.
Det är inte i sig friande. Men om man inte hittat några som helst spår efter CS i fastigheten trots några veckors analyserande så kan det försvaga bevisningen.
Ingen av oss vet styrkan på bevisningen bakom häktningen, det är naturligtvis möjligt att det finns otvetydiga bevis som inte rubbas av den hittills totala avsaknaden av CS-spår.
För övrigt tror jag Hamilkar menar att man inte får häkta på sannolika skäl i förhoppning av framtida bevis.
En skälig häktning inget annat än att häkta på förhoppning om framtida bevis.
Men sannolika skäl som i detta fall SKA innebära att häktningen i princip ska kvarstå så länge inte bevisningens styrka minskar.
Spännande blir det i alla fall!