Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag tror på en förutsättningslös polisutredning fram till dess att man får ett påtagligt spår annat än hörsägen. Jag anser att först anhålla NJ och sedan anhålla CS har lett till att vittnen har invaggats i fel sorts tro om vem det är och avgett sina vittnesmål efter denna inställning. Det har skadat polisutredningen väldigt mycket och idag har det gått 27 dagar sedan dådet och minnesbilderna håpller på att bli disigare.
Om vi ponerar att CS inte kan bindas till platsen för dådet betyder det att i dag har GM 27 dagars försprång. Att man då inte har utrett åt fler riktningar i början kan visa sig vara förödande för att kunna lösa fallet.
Så skulle det kunna vara, ja!
Själv TROR jag att polisen gjort ett fantastiskt jobb, att de lokala
förmågor som var först på plats arbetat dygnet runt med detta o att
de är säkra på vad de fått fram, LÄS: Som de INTE släppt till media/oss!
Jag är övertygad om att teknisk bevisning kommer visa sig vara fullt tillfredställande för att binda gm till brottet/ till platsen och att det hela nu bara är en fråga om TID!
Att vi i Arboga skulle pga något slags "tyskhat" skulle vara mycket nöjda med CS som gm stämer inte, JAG personligen är nöjd om/när det visar sig vara så därför att det vore skönt med någon "utifrån" (hade lika gärna kunnat vatt nån från Västerås för min del) däremot tycker jag det är mycket tragiskt att det i så fall är en person som, i detta fall, har koppling till T.
Egentligen spelar det ingen roll vem som visar sig vara gm, bara denna åker fast! Vilket jag tror att den gör! Hela hiastorien är så fruktansvärd, det är sånt som inte händer, inte FÅR hända, men det HAR hänt....
Jag vill inte, jag vill inte....
Dessutom TROR jag att polisen fortfarande jobbar förutsättningslöst, det kunde jag utläsa av wilone69 beskrivning igår o den TROR jag på fullt ut!
Inte därför att jag känner honom utan för att han, genom att han kunde svara på frågor i pm som bara den han utger sig för att vara kunnat svara på, bevisat vem han är o är det några som vill att gm ska fångas, oavsett vem det är, är det den drabbade familjen!