2008-04-17, 15:29
  #3529
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Det var väldigt gripande att läsa vad N skrev. Hoppas att han vet att vi även tänker på honom, att han också har det jobbigt nu.

Fonden ser bra ut. Skönt att de är sådana människor, som kan tänka på andras behov, mitt i sin egen sorg.
En stor eloge till familjen Jangestig som trots sin sorg startar en fond som ger andra behövande barn en hjälp.
2008-04-17, 15:59
  #3530
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70837437_852__,00.html

Tjaha, nu börjar det hända saker.

mm, hon är nog snart fri. Dom verkar inte kunna hitta något som binder henne till brottsplatsen.
2008-04-17, 15:59
  #3531
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70837437_852__,00.html

Tjaha, nu börjar det hända saker.
Det har advokaten inget för. Den ursprungliga häktningen baserade sig på annan bevisning. (Hammaren var ju öht inte känd vid den förra häktningsförhandlingen.)

Om det inte dyker upp bevisning som materiellt försvagar häktningen (alltså till skillnad från att framtida bevisning som man hoppades på skulle materialisera sig inte har gjort det) har jag mycket svårt att tänka mig att någon domstol upphäver häktningen innan den misstänkta har förts hit.

Om så skulle ske, är det ett direkt underkännande av den förra häktningen. Man får inte häkta på förhoppning om framtida bevis, utan bara på bevis som existerar.
2008-04-17, 15:59
  #3532
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70837437_852__,00.html

Tjaha, nu börjar det hända saker.

DeBaly mfl , vi väntar på en officiell ursäkt från en hel massa folk här nu!
Ni kan ju skicka ursäkten till tyskland och till CS.

Föresten, vem tror ni NU är skyldig då????

"Tyska kvinnan begärs frigiven
De spår som polisen analyserat från hammare och hår har inte lett till svaret på vem som dödade barnen.

Per-Ingvar Ekblad som är advokat till den tyska kvinna som är misstänkt för morden i Arboga har begärt att hans klient ska släppas fri, uppger SR.

I Västmanlands läns tingsrätt kommer därför en ny häktningsförhandling att hållas imorgon, fredag."
2008-04-17, 16:01
  #3533
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70837437_852__,00.html

Tjaha, nu börjar det hända saker.
Jag tror att det bara är ett desperat försök att hindra en utlämning. Polisen har ju fortfarande samma sak som de haft tidigare + lite till.
Ska bli intressant och se hur det går imorrn. Eftersom det är advokaten och inte åklagaren som begär detta så finns det iaf inget som tyder på att bevisen har minskat (enl lag måste åklagaren meddela om detta sker).
2008-04-17, 16:03
  #3534
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lily83
Jag tror att det bara är ett desperat försök att hindra en utlämning. Polisen har ju fortfarande samma sak som de haft tidigare + lite till.
Ska bli intressant och se hur det går imorrn. Eftersom det är advokaten och inte åklagaren som begär detta så finns det iaf inget som tyder på att bevisen har minskat (enl lag måste åklagaren meddela om detta sker).

Och jag tror att ditt och Hamilkars inlägg är ett desperat försök att rädda ansiktet.
2008-04-17, 16:04
  #3535
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
DeBaly mfl , vi väntar på en officiell ursäkt från en hel massa folk här nu!
Ni kan ju skicka ursäkten till tyskland och till CS.

Föresten, vem tror ni NU är skyldig då????

"Tyska kvinnan begärs frigiven
De spår som polisen analyserat från hammare och hår har inte lett till svaret på vem som dödade barnen.

Per-Ingvar Ekblad som är advokat till den tyska kvinna som är misstänkt för morden i Arboga har begärt att hans klient ska släppas fri, uppger SR.

I Västmanlands läns tingsrätt kommer därför en ny häktningsförhandling att hållas imorgon, fredag."
Du vet att advokaten uinte har insyn i hela utrdeningen heller va? mao kan man varken säga bu eller bä innan vi sett vad tingsrätten säger imorrn.
2008-04-17, 16:04
  #3536
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Och jag tror att ditt och Hamilkars inlägg är ett desperat försök att rädda ansiktet.
?? Var har jag sagt någon om hurvida hon är skyldig eller ej? Vad har jag att rädda?
2008-04-17, 16:08
  #3537
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70837437_852__,00.html

Tjaha, nu börjar det hända saker.
Då är det nog som några av oss trott. Det finns inget bevis för att g.m ska vara C.
Troligtvis är det helt avsaknad DNA från C på plats. Inga spår av C på "mordvapnet skavstahammaren" och hårtussen troligtvis Es eget.

Från AB:
Tyska kvinnan begärs frigiven
De spår som polisen analyserat från hammare och hår har inte lett till svaret på vem som dödade barnen.

Per-Ingvar Ekblad som är advokat till den tyska kvinna som är misstänkt för morden i Arboga har begärt att hans klient ska släppas fri, uppger SR.
2008-04-17, 16:10
  #3538
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Då är det nog som några av oss trott. Det finns inget bevis för att g.m ska vara C.
Troligtvis är det helt avsaknad DNA från C på plats. Inga spår av C på "mordvapnet skavstahammaren" och hårtussen troligtvis Es eget.

Från AB:
Tyska kvinnan begärs frigiven
De spår som polisen analyserat från hammare och hår har inte lett till svaret på vem som dödade barnen.

Per-Ingvar Ekblad som är advokat till den tyska kvinna som är misstänkt för morden i Arboga har begärt att hans klient ska släppas fri, uppger SR.
Men som sagt, advokaten har inte insyn i utredningen. Han vet vad som kom fram på förra häktningsförhanlingen + det som står i media.
I morgon kommer vi antagligen vara mycket visare ang detta. Synd att göra förhastade uttalanden.
2008-04-17, 16:11
  #3539
Bannlyst
Är CS oskyldig så är det fruktansvärt vad hon fått stå ut med. Jag undrar fortfarande vad eller vem som fick polisen att kolla henne från början?
2008-04-17, 16:14
  #3540
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Är CS oskyldig så är det fruktansvärt vad hon fått stå ut med. Jag undrar fortfarande vad eller vem som fick polisen att kolla henne från början?
Ja, riktgit fruktasvärt.

Jag tror inte vi har något hundra% svar på vad som fick polisen att undersöka henne. Men en teori är att spåren på brottsplatsen pekar mot en kvinna, och att de då frågat omgivningen om det finns någon speciell, då lär ju CS dykt upp som misstänkt. Men som sagt, bara en teori.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in