2008-04-02, 14:49
Medlem
ooooos avatar
Hon kanske inte alls ville ha T, utan ville bara straffa honom. Att "förlorar jag dig som jag är så kär i så ska jag se till att du förlorar det du håller kärt, så du får veta vad förlust är"...
2008-04-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Hon kanske inte alls ville ha T, utan ville bara straffa honom. Att "förlorar jag dig som jag är så kär i så ska jag se till att du förlorar det du håller kärt, så du får veta vad förlust är"...

Tja kanske. Den där uppdiktade adoptionshistorien tyder ju på det. Hon kanske tänkte att T skulle bli ledsen om hon adopterat bort deras gemensamma barn.
2008-04-02, 14:55
Medlem
Castafiores avatar
Det är mystiskt att informationen om hammaren som beslagtagits på Skavsta från en kvinna påväg till Bremen kommit ut först nu.

Jag börjar i alla fall undra hur vanligt det är att en kvinna/man bär med sig en hammare i handbagaget. Skulle inte tro att det är så många, men nu börjar man undra.
2008-04-02, 14:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
[JackassTRE] Måste få upprättelse! H*n skrev om hammare.
Ehh... Som jag minns det skrev h*n mest om en brandyxa med korp.
Senast redigerad av Hamilkar 2008-04-02 kl. 14:59.
2008-04-02, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngeIQ
Tja kanske. Den där uppdiktade adoptionshistorien tyder ju på det. Hon kanske tänkte att T skulle bli ledsen om hon adopterat bort deras gemensamma barn.

CS har ju en bakrund med psykiska problem. Det vet vi ju. Jag håller med om att hon verkar vilja såra honom med de medel hon har. Och en psykiskt ostabil person som försöker ta livet av sig.(inte säkert det var allvarligt menat, utan bara hot eller vad man ska kalla det). är inte svårt att knäcka helt. Jag tror helt klart att T:s och E:s bloggar bidragit en jädra massa. Särskilt de avsnitt som handlar om henne.
2008-04-02, 15:04
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ehh... Som jag minns det skrev h*n mest om en brandyxa med korp.
Media vet inte vilken typ av hammare det är ännu.

Säger du att det inte var h*n som först sa att en hammare var inblandad?
Nu måste jag tillbaka och söka..
2008-04-02, 15:06
Medlem
carrolajns avatar
As

Syndromet påverkar människor på väldigt olika sätt, men individer med AS brukar ha vissa gemensamma kännetecken. Hit hör ofta en förmåga att fokusera intensivt på särskilda intresseområden, och svårigheter med att tolka ansiktsuttryck och andra sociala signaler. Några positiva kännetecken är förbättrad mental fokus, utmärkt minnesförmåga, överlägsen rumsuppfattningsförmåga, samt en intuitiv förståelse för logiska system. Dessa kännetecken kan ofta leda till framgångar inom matematik, ingenjörskonst, vetenskap,musik, konst eller språk.

personer med AS har svårigheter med att hantera ilska, där oförmågan att uttrycka känslor i ord gör personen benägen att använda fysiska handlingar för att uttrycka sin sinnesstämning och få utlopp för sin känslomässiga energi.

En annan viktig aspekt av de sociala skillnader som ofta återfinns hos personer med Aspergers syndrom är nedsatt central koherens, förmåga att se sammanhang. Personer med dålig central koherens kan vara så fokuserade på detaljer att de "inte ser skogen för träden."

De blir ofta fixerade av saker som de har intresse för!

I vissa fall kan personer med AS ha en udda gångstil

Har svårt att känna empati, sympati och förstå sina handlingar och konsekvenserna för dom!
2008-04-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Det är mystiskt att informationen om hammaren som beslagtagits på Skavsta från en kvinna påväg till Bremen kommit ut först nu.

Jag börjar i alla fall undra hur vanligt det är att en kvinna/man bär med sig en hammare i handbagaget. Skulle inte tro att det är så många, men nu börjar man undra.

Tja det kanske tillhör normaliteten att tyska 2-meterskvinnor har med sig hammare på flyget.
2008-04-02, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nåja, aldrig och aldrig. Ge mig en helt nedblodad hammare, och jag åtar mig att få den fri från blodets DNA på sex timmar utan att det framgår att nån har gjort nåt. Om det ska gå fort och utan tillgång till labgrejor, men det inte gör så mycket om det kan märkas att nån har manipulerat hammaren, så räcker det med en timme.

Men jag är inte säker på att det är smart att tala om hur man gör sånt på nätet.

Har också fått lära mig detta. Håller med om att det kanske inte ska spridas till alla på denna lista.
Men hur stor är chansen att någon ägnar 1-6 timmar åt att förstöra DNA-spår på en hammare, för att sen försöka smussla med den som handbagage?
Kan man vara så smart och dum samtidigt?
EN ny hammare kostar ju bara en hundring.
Är fö inte säkerhetskontrollen kameraövervakad. Det är den i alla fall på Kastrup. Har aldrig flugit från Skavsta.
2008-04-02, 15:25
Bannlyst
en anledning till att allt går så långsamt är nog att de tar tid att återskapa sms:en från kvinnans mobil...som i knutbyfallet tex
2008-04-02, 15:29
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
en anledning till att allt går så långsamt är nog att de tar tid att återskapa sms:en från kvinnans mobil...som i knutbyfallet tex

ja och veem i hela världen/Arbåga kan hon ha sms:at med
2008-04-02, 15:30
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har också fått lära mig detta. Håller med om att det kanske inte ska spridas till alla på denna lista.
Men hur stor är chansen att någon ägnar 1-6 timmar åt att förstöra DNA-spår på en hammare, för att sen försöka smussla med den som handbagage?
Kan man vara så smart och dum samtidigt?
EN ny hammare kostar ju bara en hundring.
Är fö inte säkerhetskontrollen kameraövervakad. Det är den i alla fall på Kastrup. Har aldrig flugit från Skavsta.
Kan inte tänka mig att det ska ta en timme då enligt uppgift en lösning av 10% Natriumhypoklorit förstör DNA på 1 minut vid rengöring av labbutrustning.
För lekmannen torde det enklaste vara att köpa Klorin och lägga ner/tvätta mordvapnet i.
Senast redigerad av crisscross 2008-04-02 kl. 15:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in