2008-04-02, 00:31
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hur stor anser du att den risken är i det generella fallet?

Jag kan inte uppskatta den statistiska sannolikheten. Men själv skulle jag akta mig.
2008-04-02, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej mord kan aldrig försvaras. Men har man som moralisk standard att dumpa människor och sedan blogga om sin lycka med en annan, då får man nog kika sig över axeln. Inse att man tar en risk.

OK. Han hade gjort slut med C som han inte alls hade haft någon djupare förbindelse med och efter det hade han gjort slut med en annan tjej innan han flyttade ihop med E.

Är detta en ovanlig livshistoria i våra dagar, anser du?
2008-04-02, 00:32
Medlem
Waadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Den del av förundersökningen som används i åtalet blir offentlig i samband med detta. Det innehåller det som åklagaren behöver för att visa gärningen samt rätt mycket annat, som inte alltid är självklart relevant (tycker jag när jag har läst oändligt tjocka åtal). Det är alltså inte, som någon förra tråden hävdade, att åklagaren under rättegången slänger fram tekniska bevis som han mörkat innan för att framställa den åtalade i sämre dager.

Om man inte är särskilt inbland men förhörd och fått dator checkad så det nog ingen större rsik att det är med. Det slängs emellertid inte utan hamnar i den så kallade slasken som överskottsinformation.

Försvaret kan dock begöra att få se detta och kanske lyfta fram uppgifter ur denna - och då blir dte offentligt åtminstone om man finns i rättssalen om det redovisas muntligt.

Tack för svar.
Med detta som utgångspunkt kan man befara att en ev. rättegång mot C kan komma att bli ganska snaskig, om stalker temat skall dras i långbänk och om försvaret riktar in sig på att få domen förmildrad utifrån omständigheter som xxx, si och så.
2008-04-02, 00:34
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Människor som upplever sig som svikna kan alltid bli farliga, det får man utgå ifrån. Dessutom har ingen av oss en aning om T uppmuntrat dessa kontakter, de kanske till och med haft en historia som fortsatt vid sidan om. Många män gillar att ha flera brudar parallellt, det har hänt förr i historien. Det är så enkelt att skylla på den "tyska häxan".
Det är nog så CS började tänka. Sen snurrade det till i tankarna.
Läskigt eller hur?
Sedan kan jag ana att det stora motståndet till T kan nog ligga i att han åtminstonde hade TRE förhållanden. Sedan sommaren 06. Där ligger nog avundsjukan. Det är nog många bakom skärmarna som inte haft det. Sen var han lycklig också...
2008-04-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Men herregud. Hur många människor träffas inte, blir intresserade av varandra, märker efter ett tag att det inte riktigt stämmer och gör slut. Utan katastrofala följder.

Som det beskrivs har de haft 5 dagar ihop på Kreta (under semester, när det mesta är trevligt), träffats vid olika tillfällen 5 dagar till, där T bl a har försökt hjälpa C att åka hem.

Kan det kallas en relation??? Har T överhuvudtaget något ansvar för C, en vuxen kvinna i 30-årsåldern? En kvinna som tagit sig runt i många länder och bl a varit aktiv i många sportsammanhang? Rimligen måste hon väl antas ha haft tidigare relationer med män? Varför skulle ens T komma på tanken att han har något ansvar för henne?

Självklart har du helt rätt. T har givetvis inget ansvar vare sig för CS eller det inträffade. På något vis. Min poäng är enbart att mitt i all denna soppa fanns det en tid då T och CS faktiskt såg något hos varandra de tyckte om, vilket kanske kan vara svårt att medge i ljus av det som hänt.
2008-04-02, 00:35
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Tack för svar.
Med detta som utgångspunkt kan man befara att en ev. rättegång mot C kan komma att bli ganska snaskig, om stalker temat skall dras i långbänk och om försvaret riktar in sig på att få domen förmildrad utifrån omständigheter som xxx, si och så.

Ska bli intressant och smaskig läsning! Det svarta fåret kanske får grå färg och den vite räddande ängeln kanske blir grådaskig ? vem vet! förundersökningar är alltid trevlig nattlektyr.
2008-04-02, 00:38
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Det är nog så CS började tänka. Sen snurrade det till i tankarna.
Läskigt eller hur?
Sedan kan jag ana att det stora motståndet till T kan nog ligga i att han åtminstonde hade TRE förhållanden. Sedan sommaren 06. Där ligger nog avundsjukan. Det är nog många bakom skärmarna som inte haft det. Sen var han lycklig också...

Du missuppfattar nog det som avundsjuka. Det är snarare att häpna över naiviteten, samt att man retar sig på att han utmålas som en ängel av Arbogaborna. Det krävs någon som väger upp åt andra hållet för att få en underhållande debatt.
2008-04-02, 00:39
Medlem
egots avatar
mer än synd att detta tragiska har hänt.

så synd, när det nu finns en sportintresserad möjlig gm i cs.

besöker sportbarer, gillar öl och fotboll. funktionär på os och vm i fotboll.
motionslöper.
2008-04-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Självklart har du helt rätt. T har givetvis inget ansvar vare sig för CS eller det inträffade. På något vis. Min poäng är enbart att mitt i all denna soppa fanns det en tid då T och CS faktiskt såg något hos varandra de tyckte om, vilket kanske kan vara svårt att medge i ljus av det som hänt.

Det borde väl inte vara svårt att medge. CS har nog i alla fall inte svårt att medge det.

C:s vänner beskriver henne ju som trevlig och utåtriktad och alltid hjälpsam. Det var väl något sportevenemang i Holland där hon ställde upp med följecykel mitt i natten, t ex. Ingen som var med på Kreta tycks ha uppfattat henne som underlig. Flera av hennes bekanta är bestörta och tror inte det kan vara möjligt att hon har attackerat barnen.

Vi har en självständig, sportig, trevlig kvinna som rest i många länder, på semester med kompisar på Kreta. Varför skulle inte en kille, som dessutom var singel vid tillfället, kunna se något hos henne? Efter ett tag märker han att det inte funkar och gör slut. Otroligt sensationellt, tycks en del tycka.
2008-04-02, 00:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag kan inte uppskatta den statistiska sannolikheten. Men själv skulle jag akta mig.
För att försöka hitta något på ungefär samma risk att leda till dödsoffer: Aktar du dig för t ex jordbävningar här hemma?
2008-04-02, 00:57
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Är detta egentligen särskilt besynnerligt, givet vad som kan antas om den genomsnittlige manlige flashbackarens civilstånd och framgång hos det motsatta könet rent generellt?

tror inte det.

jag tycker bara det att t på olika bloggar t.ex. säger att det var 100ml valium och i ett andra 500ml john blund värre än valium. angående cs s.k. självmordsförsök i mariefred.

att han sa till sin mamma att han kört i 200 med sin bil fastän han kört lite för fort på 30 väg.

någonting finns i hans personlighet som är tveksamt.

tror inte han är gm.
2008-04-02, 00:58
Medlem
Devanoss avatar
Om T har haft någon som helst kontakt med CS sedan våren 2007 vet vi ju inte till 100%.
Men jag tror att om det leder till att CS blir Åtalad för morden även mordförsöket ,
så tror jag att mycket som vi inte vet nu kommer att komma fram,om huruvida T och CS haft mer kontakt än vad kommit fram hittils.
En del utav deta vet säkert polisen vid det här laget,men tystar ner det.

Bevisen som polisen har på att CS skal ha stalkat T sedan en tid bakåt,
tror jag är att dom ex: beslagtagit hennes dator och kanske hittat fotton hon ska ha tagit som visar och tyder på att hon varit i Arboga tidigare och på så vis
ser man teken på att hon stalkat honom och spionerat på honom.

Men jag tror inte på att hon kommer bli dömd för deta.
I allafall om de inte har tydligare bevis, som binder henne till mordplatsen.
dvs: DNA från villan och ett uttalande från E att det var hon som gjorde det.
Senast redigerad av Devanos 2008-04-02 kl. 01:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in