2008-04-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Man får inte glömma att det krävs en allvarligt störd person för att begå så bestialiska mord. (en frisk, klok människa har spärrar) Är personen i en psykos eller liknande så beter sig inte den människan rationellt. Intelligensnivån har ingenting med psykiska störningar att göra. Det kan drabba vem som helst. Man får vara glad att de begår misstag så de kan gripas och få det straff eller vård de behöver.

Nej troligen är det som du säger att hon led av nån slags psykos och inte fattade riktigt vad hon gjorde och var allmänt förvirrad vid tillfället.
2008-04-02, 14:27
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeIQ
Ingen mer än jag som tycker det verkar vara ovanligt klantigt av CS att försöka få med sig mordvapnet på flyget. Vad hade hon tänkt sig liksom? Att kontrollen skulle missa vapnet. Var det så viktigt för henne att behålla det hos sig eller tänkte hon dumpa det i Tyskland? Jag menar ett mordvapen kan ju enkelt dumpas där det aldrig kommer hittas tex grävas ner i nån skog eller liknande.

Klantigt av CS tycker jag.

Tror inte att en människa som är kapabel att döda småbarn tänker speciellt rationellt,skulle inte förvåna mig om man kommer fram till att hon var i nåt psykotiskt tillstånd under morddagen.
2008-04-02, 14:27
Medlem
carrolajns avatar
Citat:
Har dock hört att intelligens och galenskap går hand i hand.

Jag grundar oxå detta på om ljuget om adoptionen och mailet till T från adoptiv pappan "thomas" där mailet är skickat från en router i skarpnäck, hur intelligent är det på en skala tom jag skulle kunna vara smartare än så okej såhär då: en ointelligent mytoman sociopat
2008-04-02, 14:28
Medlem
Tantaloras avatar
Jackass3

Måste få upprättelse! H*n skrev om hammare. En del högljudda FB:are trodde inte på Jack.... Rada upp er nu. Precis som ni gjorde då! Ta tillbaka!

Jag hittade mitt inlägg om hennes Skavstaresa. Den skrev jag i inlägg #3496
del 2.

Det är läsvärt där i krokarna, framförallt om hammare, brottsplats och hur CS kunnat röra sig.
2008-04-02, 14:30
Medlem
carrolajns avatar
Citat:
Nej troligen är det som du säger att hon led av nån slags psykos och inte fattade riktigt vad hon gjorde och var allmänt förvirrad vid tillfället.
Psykos hallå nu får ni läsa lite om psykoser, då skulle hon gå synligt blodig med hammaren i handen på arboga station, inte dra huvan över huvudet ha en beställd biljett till tyskland dagen efter gjort sig av med mordvapnet.. Inse att hon blev väldigt vääldigt kär i T, som inte besvarade känslorna som då ville dela sitt liv med E..som C.s vägrade acceptera..den gamla klyschan får inte jag ha honom får ingen annan det heller...
2008-04-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
Jag grundar oxå detta på om ljuget om adoptionen och mailet till T från adoptiv pappan "thomas" där mailet är skickat från en router i skarpnäck, hur intelligent är det på en skala tom jag skulle kunna vara smartare än så okej såhär då: en ointelligent mytoman sociopat

Ja man undrar verkligen hur det ser ut inne i hennes hjärna. Vika tankebanor som rör sig där. På vilket sätt trodde hon att två små barn utgjorde ett hot för henne kan man ju undra? Hon kan ju knappast hävda självförsvar och nödvärn i alla fall, det skulle nog ingen gå på. Livstid hoppas jag på, men det blir väl RPV.
2008-04-02, 14:33
Medlem
Citat:
Psykos hallå nu får ni läsa lite om psykoser, då skulle hon gå synligt blodig med hammaren i handen på arboga station, inte dra huvan över huvudet ha en beställd biljett till tyskland dagen efter gjort sig av med mordvapnet.. Inse att hon blev väldigt vääldigt kär i T, som inte besvarade känslorna som då ville dela sitt liv med E..som C.s vägrade acceptera..den gamla klyschan får inte jag ha honom får ingen annan det heller...

Men hur vet ni att hon inte gjorde det?

Stressade människor som ska med tåg är inte alltid så observanta. och dessutom rörde hon sig ju öppet i Arboga tydligen. Det hade inte en annan gjort om jag utfört dådet.
2008-04-02, 14:37
Medlem
babblans avatar
Citat:

Inte nödvändigtvis, hon kanske stoppade den i fickan. Hon kanske drog huvan över skallen för att hon var paranoid i största allmänhet, biljetten vet man väl inte när hon bokade, så den biten kanske var klar tidigare, medans mordplanerna dök upp samma dag?
2008-04-02, 14:38
Medlem
carrolajns avatar
Citat:
Men hur vet ni att hon inte gjorde det?

Stressade människor som ska med tåg är inte alltid så observanta. och dessutom rörde hon sig ju öppet i Arboga tydligen. Det hade inte en annan gjort om jag utfört dådet.

Det är för lätt att bara säga psykos när någon begått ett vidrigt brott ( kanske om hon stått och huggit allt som rörde sig med samuraj svärd) men detta är ett hat som byggts upp under lång tid mot E och hennes barn tror jag., det finns faktiskt människor som lever varje dag utan skuldkänslor för saker de gör, kan inte känna sympati och empati, men däremot kan de bli väldigt ägande i kärlek asbergers syndrom tex.
2008-04-02, 14:38
Medlem
runkeballes avatar
En annan konstig grej med är har de inte hittat skader på CS??
Typ som nått rivmärke eller hårtussen som fattas på henne..om det nu är CS hårtuss...
Nått måste väll E lyckats gjort på CS i försvar?
2008-04-02, 14:45
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
En annan konstig grej med är har de inte hittat skader på CS??
Typ som nått rivmärke eller hårtussen som fattas på henne..om det nu är CS hårtuss...
Nått måste väll E lyckats gjort på CS i försvar?

Inte alls säkert. Troligast försökte hon bara skydda sig och/eller barnen genom att möjligen parera slag eller hugg med armarna. Det lämnar inga spår på angriparen.
2008-04-02, 14:46
Medlem
Citat:
Det är för lätt att bara säga psykos när någon begått ett vidrigt brott ( kanske om hon stått och huggit allt som rörde sig med samuraj svärd) men detta är ett hat som byggts upp under lång tid mot E och hennes barn tror jag., det finns faktiskt människor som lever varje dag utan skuldkänslor för saker de gör, kan inte känna sympati och empati, men däremot kan de bli väldigt ägande i kärlek asbergers syndrom tex.

Det är nog ingen som tvivlar på att CS hatade T och hans nya familj. Men man kan vara psykotisk för det, själv har jag svårt att tro att en person utan psykos gör dylikt brott oavsett om de har asbergers eller inte. Hennes irrationella beteende förövrigt tex att ta med hammaren till flyget, och sitta och kommentera saker på facebook efter dådet tyder på en mycket sjuk psykotisk hjärna.

karaktäristiskt för psykos är ju att man tappar verklighetsuppfattningen och det verkar CS ha gjort alldeles. Hur kunde hon annars tro att två små barn skulle skada henne eller att T ville ha henne som hon betett sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in