2008-04-03, 23:31
Medlem
ny stad? nya mord?

Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja en website blir det i alla fall från mins sida så snart förundersökningen är offentlig
www.arboagmorden.se

Ja den adressen är inte den lättaste att hitta
2008-04-03, 23:36
Medlem
grisöras avatar
rättelse

www.arbogamorden.com

snubbla på tangenterna, vi reg. många domäner var dag. Öppnar när förundersökningen släpps.

Välkommen
2008-04-03, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carrolajn
nej nej nej jag hoppas det blir i sverige hon kommer få ett helvete av de intagna, hoppas det blir fängelse då kommer hon nog få sig en omgång eller två

blir det i sverige blir det nog hur lungt som helst. vet inte var hon skulle hamna. känner inte till svenska finkor för kvinnor, men har svårt att tro att det skulle vara så obehagligt. svenskar är mesiga - ingen skulle göra henne nått eftersom dom troligen inte heller skulle kunna om dom hade velat. hon hamnar nog för sej själv nånstans utom räckhåll för andra fångar.
2008-04-03, 23:42
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Nej, vill ha 1:a-handsuppgifter från brottsplatsen från de som säger att polisen begick massa misstag. Inte sådant som är baserat på att en viss sak inte stått i tidningen, inte heller antagande, gissningar och fantasier.

inte första hand, men

garaget undersöktes väl en dryg vecka senare.

de säger sig att ha hittat hammaren på skavsta drygt två veckor senare, fastän de visste redan dag 2 hur cs rest till tyskland.

osv.

polisen inte t är de som rannsakas.

vad utgår du från?

jag bara spekulerar utifrån det jag läser.

sniglar utan fart tycker jag de är.
2008-04-03, 23:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T.(SÄPO)
blir det i sverige blir det nog hur lungt som helst. vet inte var hon skulle hamna. känner inte till svenska finkor för kvinnor, men har svårt att tro att det skulle vara så obehagligt. svenskar är mesiga - ingen skulle göra henne nått eftersom dom troligen inte heller skulle kunna om dom hade velat. hon hamnar nog för sej själv nånstans utom räckhåll för andra fångar.
Nej det gör hon inte och om du inte tror mig kan du googla på "Bobbys Mamma" eller något liknande...
2008-04-03, 23:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
inte första hand, men

garaget undersöktes väl en dryg vecka senare.

de säger sig att ha hittat hammaren på skavsta drygt två veckor senare, fastän de visste redan dag 2 hur cs rest till tyskland.

osv.

polisen inte t är de som rannsakas.

vad utgår du från?

jag bara spekulerar utifrån det jag läser.

sniglar utan fart tycker jag de är.
Eftersom brottsplatsen är avspärrad spelar det nog inte så stor roll om de undersökte garaget efter en vecka. Det som fanns i garaget när mordet inträffade fanns där en vecka senare, om det nu tog en vecka innan de undersökte det.
2008-04-03, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nej det gör hon inte och om du inte tror mig kan du googla på "Bobbys Mamma" eller något liknande...

jo skulle cs hamna på en öppen anstalt bland andra fångar skulle det kanske bli problem, men jag tror inte att hon skulle hamna där. dels för att hon är psykisk labil som fan, och dels för att hon skulle nog välja att bli isolerad själv med rädsla för de andra.
2008-04-03, 23:50
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Hinseberg...
De gillar som sagt inte barnamördare där...vem gör det?

Det är känt att det är otrevligare att jobba som plit på Hinsan än på en manlig sluten anstalt...

egot: Hur vore det om du läste tråden INNAN du spekulerar?
Inte många rätt där inte!
Senast redigerad av miapetter 2008-04-03 kl. 23:53.
2008-04-03, 23:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Misstänker att försvaret kommer strida för vård. Alternativet är livstids fängelse, och det lär bli några år. Har för mig att snittiden för de som sitter för livstid i Sverige är >20 år.
Snittstraffet när det omvandlas är klart över tjugo år. (Jag tror inte att det kan omvandlas till mindre än tjugo år.) De fångar som inte ska utvisas får ju sedan tvåtredjedelsfrigivning på det, i vanliga fall. Men de fångar som ska utvisas får vackert sitta hela strafftiden. För Christine innebär alltså livstid allra minst 20 år på Hinsan - om hon inte överförs till fängelse i hemlandet, vilket förmodligen skulle ske.
2008-04-03, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hinseberg...
De gillar som sagt inte barnamördare där...vem gör det?

Det är känt att det är otrevligare att jobba som plit på Hinsan än på en manlig sluten anstalt...

egot: Hur vore det om du läste tråden INNAN du spekulerar?
Inte många rätt där inte!

och vad fan vet du om det? tro inte på alla löjliga rykten om vad som händer på fängelserna....du har sett för många amerikanska filmer.

när hörde du talas om mord på ett svenskt fängelse senast?
2008-04-04, 00:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
jo skulle cs hamna på en öppen anstalt bland andra fångar skulle det kanske bli problem, men jag tror inte att hon skulle hamna där. dels för att hon är psykisk labil som fan, och dels för att hon skulle nog välja att bli isolerad själv med rädsla för de andra.
Om hon ska sitta i ett svenskt fängelse hamnar hon med all sannolikhet på Hinseberg och då kommer hon att träffa andra fångar dagligen.
2008-04-04, 00:03
Medlem
grisöras avatar
Citat:
och vad fan vet du om det? tro inte på alla löjliga rykten om vad som händer på fängelserna....du har sett för många amerikanska filmer.

när hörde du talas om mord på ett svenskt fängelse senast?

Hinseberg är en tämligen stillsam anstalt. Alla kvinnor som är dömda för mord sitter tillsammans och stickar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in