2008-04-16, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Det finns en tidslucka mellan det att ambulans anländer och polis makar sig fram till platsen. Ganska många minuter. Under dessa minuter kan mordvapnet ha gömts i Ts faders bil.

Det förutsätter att bilen var på plats före polisen, och mig veterligen finns det ingen källa på det, och nej det var inte många minuter mellan ambulans och första polispatrull, där hade du fel igen. Eller är det läskunnigheten som brister.
2008-04-16, 00:18
Medlem
grisöras avatar
Vill minnas att polisen kom SENT, minst 10 minuter efter ambulansen. Gott om tid att stuva ner hammaren i farsans baklucka alltså.
2008-04-16, 00:19
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det förutsätter att bilen var på plats före polisen, och mig veterligen finns det ingen källa på det, och nej det var inte många minuter mellan ambulans och första polispatrull, där hade du fel igen. Eller är det läskunnigheten som brister.

ambulansmännen upptagna med livräddning. räcker nog med 1 minut för att gömma undan hammaren då.
2008-04-16, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
att han ringdes först betyder inte att han var först på plats.
Det som sagts som fakta är att ambulanspersonalen var där ikort nnan polisen..
Abulansen kom väl ca 15 min efter SOS larmet och Ts pappa bor väl inte så långt från plats vad jag förstått.
2008-04-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
ambulansmännen upptagna med livräddning. räcker nog med 1 minut för att gömma undan hammaren då.

Till en bil som eventuellt inte var på platsen vid tillfället? utan att lämna fotspår? och med en tro att ambulanspersonalen inte tog hand om T också?
Senast redigerad av flurpo 2008-04-16 kl. 00:23.
2008-04-16, 00:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Detta med att T skulle hem och hämta nycklar till ABF lokal i Arboga framkom här på tråden för ca 1 tim. sen. Ingen visste det innan Wildone69 nämnde det.
Det har varit känt i arbogatrådarna i närmare fyra veckors tid att nycklarna T hämtade gick nån helt annan stans, och inte hade ett skvatt med Smedjan att göra. Det är bara T-hatarmaffian som konsekvent har ljugit och blandat bort korten om detta.
2008-04-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjukaArboga
Skulle vara kul om någon av grannnarna kunde konfirmera att bilen var full av instrument.
Kan säkert någon granne intyga OM det var så att det fanns instrument i det redan innan mötet i Köping. Kan vara så att de lassades in där. Därför ytterligare skäl till att T skrivits av. Man la in inlassning av saker i tiden också.
Citat:
Som dessutom skulle ta 40 minuter att lasta ur. Låt mig gissa. I bilen hade han en flygel, ett piano, en basfiol osv.
Ingen som sagt att URLASSNINGEN skulle ta den tiden. Utan körtid, stopptid för urlassning och körtid hem. Med ev ytterligare stopptid för att prata med någon etc.

Citat:
Jag hoppas att ni själva märker hur absurt det är. Antalet obesvarade frågor bara växer kring KTT.
KTT

Citat:
Vilka nycklar hade han glömt?
LÄS TRÅDEN INNAN DU POSTAR -ABF-lokalens!!!!

Citat:
Hur vet man att klockan var exakt 19.00.00? Synkronisering med något atomur?
Majoriteten eller allas klockor som var på mötet visade på ÖVER 19. Sannolikheten är då stor att det var efter kl 19.

Citat:
Varför lät han bilen stå obevakad med ABF:s instrument i bilen?
Vet vi verkligen att instrumenten var i bilen under mötet? Kanske tintade rutor och billarm som gjorde att det kändes säkert? mm

Citat:
Varför skall någon med KTT:s moral bry sig om rödljus och fartbegränsningar?
KTT står för? Vad är det med hans "moral"? Please tell us!!
Citat:
Varför hånat man polisen i i fallet med LillRunken men tror fullständigt på deras kompetent i detta fall?
Ingen tror att polisen är fullständigt kompetent, men samtidigt så tror man kanske itne att de är totalt inkompetenta heller. Går kanske itne heller att rakt av jämföra bestialiska mord med varandra. Vi vet inte vilka bevis de sitter på mot CS.

Citat:
PS! Mitt tredje inlägg på FB. Vi får se hur länge det får stanna kvar på detta antityskanforum.
Antityskan? Antimördaren oavsett nationalitet är det för mig i alla fall!!!

Ska jag radera detta då OP är borta? Eller gör ni det moderatorer?
Senast redigerad av Melkol 2008-04-16 kl. 00:27.
2008-04-16, 00:24
Medlem
Carl Hamiltons avatar
SjukaArboga tilldelas en tillsägelse för upprepat tramsande/ot

// Mod

Edit: inläggen är raderade
Senast redigerad av Carl Hamilton 2008-04-16 kl. 00:26.
2008-04-16, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det har varit känt i arbogatrådarna i närmare fyra veckors tid att nycklarna T hämtade gick nån helt annan stans, och inte hade ett skvatt med Smedjan att göra. Det är bara T-hatarmaffian som konsekvent har ljugit och blandat bort korten om detta.
Nu framkom det av Wildone69 att nycklarna var avsett till ABF-lokalen i Arboga för att lägga in instrument Detta har tidigare inte stått i tråden.
2008-04-16, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Ska vi tolka det som att du alltid kommer med sanning och korrekt fakta då eller?

Förövrigt behöver man inte tro att det är T som är gärningsmannen,
men man ska ha möjligheten att kunna fundera ur alla vinklar och vrår och T är långtifrån någon helt omöjlig kandidat!

Börja skriv av dem som fysiskt inte kunde va där istället, för bevisligen var ju T där och att han åkte fram och tillbaka flera gånger den dagen är ju i sig märkligt..
Visst, de kanske var nykära och han ville träffa E så ofta som möjligt - men kan ju lika gärna vara för att de bråkade den dagen.

Med största sannolikhet är det ju bara två som säkert kan svara på det..
Medlem
Citat:
Nu framkom det av Wildone69 att nycklarna var avsett till ABF-lokalen i Arboga för att lägga in instrument Detta har tidigare inte stått i tråden.

Och vad är skillnaden med att nycklarna går till ABF eller någon annanstans(som inte är möteslokalen)???
Medlem
Citat:

Nej, men hur och varför är det egentligen relevant vart nycklarna gick och vad T skulle göra med nycklarna?

Om han skulle tillbaka till Smedjan vad bevisar det?
Om han skulle till ABF i Kungsör, Arboga, Köping vad besvisar det?
Om han skulle till några kompisar och lämna en nyckel vad bevisar det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in