2008-04-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja det var ett väldigt rännande fram och tillbaka under dagen. Var det ett gräl som böljade fram och tillbaka under dagen? Vad har karln för jobb egentligen?

Kultur (bland annat musikansvarig) för ABF. Vilket gör att han reser mycket, främst i Köping-Arboga-Kungsör. Att han har med sig instrument och annat är inte heller det ovanligt. Då han som sagt är ansvarig för abfs verksamhet inom musikområdet (hjälper band, arrangörer, spelställen etc)
2008-04-16, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Ja det var ett väldigt rännande fram och tillbaka under dagen. Var det ett gräl som böljade fram och tillbaka under dagen? Vad har karln för jobb egentligen?

hmm väldigt rännande?
Kommer hem från jobbet - åker till köping för mötet - ska åka till en lokal och lämna grejer - sen hem, men glömde nyckel så han fick åka hem först en vända

Låter som en helt normal dag för mig,
hem från jobbet - till nån av ungarnas träning - hem - till en annan unges träning/hämta hos nån kompis - hem

är jag också en mördare nu?
2008-04-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Ska vi tolka det som att du alltid kommer med sanning och korrekt fakta då eller?

Förövrigt behöver man inte tro att det är T som är gärningsmannen,
men man ska ha möjligheten att kunna fundera ur alla vinklar och vrår och T är långtifrån någon helt omöjlig kandidat!

Börja skriv av dem som fysiskt inte kunde va där istället, för bevisligen var ju T där och att han åkte fram och tillbaka flera gånger den dagen är ju i sig märkligt..
Visst, de kanske var nykära och han ville träffa E så ofta som möjligt - men kan ju lika gärna vara för att de bråkade den dagen.

Med största sannolikhet är det ju bara två som säkert kan svara på det..

Måste bara fråga: Varför är det märkligt att någon är hemma flera gånger en dag? T verkar ha ett någorlunda mobilt jobb där han jobbar helger, kvällar, vardagar på flera olika plaster. Att då titta in hemma och äta etc tycker jag inte verkar konstigt. Eller hämta olika saker baserat på vad han ska göra näst. Dessutom har de precis flyttat och kanske det är saker de behövde fixa...

*Måste nog börja tänka mig för hur många gånger jag går in och ut hemma på en dag...*
2008-04-16, 00:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Att T kom hem tidigare för att hämta nycklar han glömt har varit känt sedan länge, däremot vad de skulle användas till ansåg inte jag vara av direkt allmänintresse men efter allt tjafs här ikväll tänkte jag delge er den informationen. Anser fortfarande att det är helt irrelevant vad de skulle användas till.

Frågan var inte vad nycklarna skulle användas till utan varför T sade som han sade om tiden...
2008-04-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Frågan var inte vad nycklarna skulle användas till utan varför T sade som han sade om tiden...

För att mötet slutade klockan 19.00 och att han egentligen skulle åka och lämna diverse saker (skulle som han sa egentligen ha varit hemma runt 20.00) men då han insåg att nycklarna var glömda så skulle han ju hem och hämta dem, därav en tidigare tidsangivelse
2008-04-16, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Måste bara fråga: Varför är det märkligt att någon är hemma flera gånger en dag? T verkar ha ett någorlunda mobilt jobb där han jobbar helger, kvällar, vardagar på flera olika plaster. Att då titta in hemma och äta etc tycker jag inte verkar konstigt. Eller hämta olika saker baserat på vad han ska göra näst. Dessutom har de precis flyttat och kanske det är saker de behövde fixa...

*Måste nog börja tänka mig för hur många gånger jag går in och ut hemma på en dag...*

Titta där, du och ett par till här sysslar ju bara med försvarstal för T hela tiden och jag har förstått att en del av er är vänner med T.

Men ni har berättat er del av historien, tiderna, platserna osv..
Så varför inte låta folk med avvikande syn spekulera fritt? Skadar det er eller?
Jag tror inte T är skyldig men det här enorma försvaret för T som varit sen trådstart är LÖJLIGT!

T kan mycket väl ha utfört detta TROTS att han åkte strax efter 19, att han hade 1,8 liter luft i vänster framdäck osv..
2008-04-16, 00:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Nu framkom det av Wildone69 att nycklarna var avsett till ABF-lokalen i Arboga för att lägga in instrument Detta har tidigare inte stått i tråden.
Nej, men det är mindre intressant, eftersom det har stått klart att de inte hade med Smedjan att göra hela tiden, och T-hatarmaffian under hela denna tid byggt sin argumentation just på att de gick till Smedjan.
2008-04-16, 00:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Detta (wildone69) skrevs i inlägg #3330 och är mycket svårt att feltolka. Problemet med den här tråden är att man hela tiden försöker att leta efter fel, istället för att faktiskt läsa vad som står i inläggen. Om du läser inlägget som jag har citerat och speciellt noggrant det jag har fetmarkerat tror jag att vi båda kan vara överens om att jag inte kommer med "grundlösa kommentarer och slutsatser"...

Jag är helt övertygad om att polisen har kollat upp allt kring T eftersom han var först på platsen och därmed skulle ha kunnat vara gärningsmannen, men de har kommit fram att det inte är möjligt.

"Problemet" är att jag frågade om detta INNAN detta svar kom... Mitt inlägg har nr 3316 och det du refererar till har nr 3330, där han kommenterar detta...
2008-04-16, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Nej, men hur och varför är det egentligen relevant vart nycklarna gick och vad T skulle göra med nycklarna?

Om han skulle tillbaka till Smedjan vad bevisar det?
Om han skulle till ABF i Kungsör, Arboga, Köping vad besvisar det?
Om han skulle till några kompisar och lämna en nyckel vad bevisar det?

Inser du inte själv att det är ytterst intressant? Om vi får riktig information om hans verksamhet innan morden och om hans planer efter han har hämtat nycklarna så kanske vi kan falsifiera hypotesen om att han är delaktig i morden. Säg till exempel att han hade nycklarna på sig när polisen kom. Säg till exempel att nycklarna brukar befinna sig i ett nyckelskåp långt in i huset. Skulle inte det vara underligt? Han kommer hem för att hämta nycklarna, ser VVM och de två VVB ligga blodiga. Ändå går han och hämtar nycklarna. Ytterst konstigt beteende om detta vore sant. En annan tolkning vore då kanske att han har haft nycklarna hela tiden men har hittat på detta i efterhand. Jag vet inte vad som är sant men tycker att det är synd att vi inte får diskutera detta som vuxna människor.

Tyskan får man skriva det mest absurda saker om, men om man ställer en försynt liten fråga angående KBB så blir man censurerad och varnad.

Skulle också vara kul att få veta när det nämns för första gången att KBB skulle hämta nycklarna till ABF lokalen. Jag tycker att jag har läst varje inlägg i dessa trådar men anser att det först dyker upp de senaste dagarna.
2008-04-16, 00:48
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, men det är mindre intressant, eftersom det har stått klart att de inte hade med Smedjan att göra hela tiden, och T-hatarmaffian under hela denna tid byggt sin argumentation just på att de gick till Smedjan.

Nu lurar du Arbogapigorna igen.

Till vilken lokal nycklarna gick står inte i fokus. Utan det är faktumet med planerad hemkomst 20, men det blev kl 19 som är intressant.
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
T blev tvungen att åka hem efter nycklarna och kom därför hem tidigare än han hade beräknat. Det kanske (jag vet inte) räddade livet på hans sambo och jag tror att det är därför han berättar om det, vad tror du?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Abulansen kom väl ca 15 min efter SOS larmet och Ts pappa bor väl inte så långt från plats vad jag förstått.
Nu citerar jag mig själv.
Blev Ts pappa som tidigt var på plats också bojad av polis?
Vad jag förstått det hela så var han där innan räddningspersonal och polis kom till plats.
Därefter fick Ts pappa och T full frigång med Ts pappas bil att åka efter E ambulans till sjukhus.
Es pappa kom först då räddningspersonal höll på att frakta in henne i ambulansen och kunde på 15 meters avstånd höra hennes fruktansvärda skrik och då var det nog ca 25-30min efter SOS-alarmet kl.19.23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in