2008-04-11, 18:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, inte om någon har fått lämna in en hammare den dagen vilket mycket tyder på. Visst vore det ett sammanträffande men inte helt otroligt.
Du skrev "SC ser att en kvinna får lämna ifrån sig en hammare..." Det är ytterligt få personer som man ser vad de får lämna ifrån sig när man står i säkerhetskontrollen, och att någon som man observerade skulle ha fått lämna ifrån sig just ett verktyg som har använts som vapen i ett dubbelmord som man kommer att bli anklagad för måste anses vara ett ytterst anmärkningsvärt sammanträffande.

Något mindre konstigt blir det om hon har glott i korgen med beslagtagna grejer, noterat en hammare där, tyckt det var lattjo, och kommenterat detta senare. Men jag har mycket sällan haft tillfälle att glo i någon korg med beslagtagna grejer när jag själv har flugit.
2008-04-11, 18:14
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
I det här fallet är det ingen kedja utan föstahandsuppgift, där åhöraren har möjlighet att ställa frågor till den som har förstahanduppgiften.
Dessutom berättar man oftast på olika sätt om man berättar något man själv upplevt eller sett någon annan gjort.
I det här fallet skulle jag ha berättat typ ... hur dum får man bli, att ta med hammare... om jag sett något annan bli av med hammaren och ... fy fan dom jävlarna tog min hammare... om det var jag själv som blev av med hammaren.
Så jag tror inte för ett ögonblick att den manlige vännen missuppfattat berättelsen eller brukar du missuppfatta när dina vänner berättar något för dig?

Nu tror jag du har missförstått mig. Jag skriver att när det har nått tidningen så är berättelsen ändrad. Att just vännen är orsaken till detta har jag inte spekulerat i.
2008-04-11, 18:50
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du skrev "SC ser att en kvinna får lämna ifrån sig en hammare..." Det är ytterligt få personer som man ser vad de får lämna ifrån sig när man står i säkerhetskontrollen, och att någon som man observerade skulle ha fått lämna ifrån sig just ett verktyg som har använts som vapen i ett dubbelmord som man kommer att bli anklagad för måste anses vara ett ytterst anmärkningsvärt sammanträffande.

Något mindre konstigt blir det om hon har glott i korgen med beslagtagna grejer, noterat en hammare där, tyckt det var lattjo, och kommenterat detta senare. Men jag har mycket sällan haft tillfälle att glo i någon korg med beslagtagna grejer när jag själv har flugit.

Det var inte mer än ett scenario för att driva tesen hur lätt missförstånd och hörsägen uppstår. Du ser själv hur Budda2006 totalt missuppfattade det jag skrev och fick det till något helt annat. Tycker du inte att just den biten var lite komisk?
2008-04-11, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
De var troligen inte av rätt sort då annars hade dom väl tagit med sig dom!
Har de legat på olika ställen eller förvarades de blandat i en låda? Då är det en högst relevant fråga från Agatha Christie.
2008-04-11, 19:30
Medlem
Amyystars avatar
Leif GW Persson om bland annat DNA analyserna

Inslag från TV4 där Leif GW Persson ger sin syn på DNA analyserna, Börje Strömberg, polisen Västmanland, bemöter kritiken att polisen inte gör något och SKL förstår inte varför tyska åklagaren har problem med DNA analysen.

http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.378311
Senast redigerad av Amyystar 2008-04-11 kl. 19:31. Anledning: Felstavat namn
2008-04-11, 19:53
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amyystar
Inslag från TV4 där Leif GW Persson ger sin syn på DNA analyserna, Börje Strömberg, polisen Västmanland, bemöter kritiken att polisen inte gör något och SKL förstår inte varför tyska åklagaren har problem med DNA analysen.

http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.378311

Är det bara tyskarna som har problem?
2008-04-11, 20:01
Medlem
Amyystars avatar
DNA analysen

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Är det bara tyskarna som har problem?

Ja det kan man ju verkligen fråga sig....
Men så som jag uppfattade inslaget så förstod SKL inte varför den tyska åklagaren har problem med DNA analysen.
Men de sa knappast något om sin egen roll i det hela.
Ha ha
Senast redigerad av Amyystar 2008-04-11 kl. 20:03. Anledning: Förtydligande av svar
2008-04-11, 20:30
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Inlägg som länkar till gamla nyheter som inte ha ett värde för de nuvarande diskussionerna tas genast bort. Den här tråden behöver inte sådana eftersom vi har "sekundbevakning" på alla nyheter, på gott och ont...

// Mod
2008-04-11, 20:32
Bannlyst
Pålisen i Svärje förnekar säj inte.

Har inte Himod info att ge, han hade ju massor att tillföra i början, sen bara försvann han...
I ett sånt här komplicerat fall måste man ju utnyttja de kontakter man har så att säga.

Tur att snuten är bättre i Hedemora än i Arboga. Finns det bara B-vara där?

RP:a nu då...
2008-04-11, 21:00
Medlem
miapetters avatar
Så ni menar att ni, på dessa dagar jag varit borta, inte lyckats lösa detta ÄN???
Är ni lika korkade som Västmanlandspolisen, eller?
Var det f ö INGEN som tittade på Efterlyst igår o såg er lille GW ändra inställning helt till DNA o vilken tid det tar osv...

Skulle gärna läsa det som tydligen stått i Aftonbladet(?) om att E nu förstått det som hänt hennes barn, någon som kan lägga upp det vore det jättesnällt!
2008-04-11, 21:17
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Så ni menar att ni, på dessa dagar jag varit borta, inte lyckats lösa detta ÄN???
Är ni lika korkade som Västmanlandspolisen, eller?
Var det f ö INGEN som tittade på Efterlyst igår o såg er lille GW ändra inställning helt till DNA o vilken tid det tar osv...

Skulle gärna läsa det som tydligen stått i Aftonbladet(?) om att E nu förstått det som hänt hennes barn, någon som kan lägga upp det vore det jättesnällt!

Vi får vara glada om SKL klarar av dessa analyser fram till midsommar. Plötsligt framställs DNA som så OERHÖRT svårt. Konstigt att NÅGON mördare överhuvudtaget kan fällas med DNA bevisning. Kanske är bäst att skita i det eftersom det verkar nästan omöjligt.
2008-04-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Vi får vara glada om SKL klarar av dessa analyser fram till midsommar. Plötsligt framställs DNA som så OERHÖRT svårt. Konstigt att NÅGON mördare överhuvudtaget kan fällas med DNA bevisning. Kanske är bäst att skita i det eftersom det verkar nästan omöjligt.

Måste bara fråga: har det någonsin sagt att DNA-analyser från komplicerade brottsplatser varit enkelt? Mer än på CSI då??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in