Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Att lita på att polisen har rätt person som huvudmistänkt och utgår från det i diskussionerna här, är nog inte lika illa som att föra fram egna gärningsmän, personer som därtill är offer i den här tragedin.
Jag såg justitiekanslern på TV, häromdagen, han talade om yttrandefriheten och sa att den har sina begränsningar, att man exempelvis inte får kränka någon.
Att utan belägg och utan bevis driva teser om att de, som för tillfället är avskrivna/inte intressanta för polisens utredare som gärningsmän/medbrottslingar är upplevs säkerligen som kränkande för NJ, T och E.
Jag uppmanar fortfarande inte till självcensur. Istället vill jag påpeka och varna för det faktum att det, om man ska gå på det justitiekanslern säger, att det är straffbart att kalla någon för mördare.
För min egen del skulle jag aldrig polisanmäla någon för dessa tillmälen/spekulationer, men jag kan bara tala för mig själv.
Jag ser det som en möjlighet att T ännu skulle kunna vara en tänkbar GM och att han därför borde synas mycket mer i sömmarna. Jag har inte påstått att han är. Men det finns så mycket öppningar för hans del in i GM-profilen och at dessa borde penetreras.
Sedan tycker jag att det som hitills har presterats mot CS i bevisväg är för tunt för att rimligen kunna anse henne vara GM med någon fastställd säkerhet.
Jag tror mer på scenariot att random GM har gjort det. Dagen efter morden togs en mycket förvirrad och psykiskt sjuk person in hos V-åspolisen. Har den personen gåtts genom?
Men mest tror jag på att ingen GM kommer att kunna dömas för morden.