2008-04-05, 23:58
  #1741
Medlem
Ja, hur kan "mamman må som", tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
någon som hört/läst hur det är med E idag?

Det senaste ang. mamman och om hur hon mår/ har det som, är detta(från igår, 4/ 4): http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=748171

Samma sak(att mamman nu fått veta att barnen är döda= "hur kan mamman tänkas må som")står att läsa i AB idag(5/ 4): http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2195307.ab

Detta är väl det senaste vi läsare vet om hur "mamman mår som".
Ibland kan det vara bra att även se till det rent statiskt utom- medicinska(rena, krassa, torra fakta), också; detta, om inte annat, så för att bevara mänskligheten från enbart djur och dito beteende(- n) som då t. ex CS är och uppvisat...
(Se klockslag för mitt inlägg vad gäller just mitt inlägg och inte klockslag för ändring i detsamma).
__________________
Senast redigerad av Tort 2008-04-06 kl. 00:08.
2008-04-05, 23:58
  #1742
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Behöver du inte oroa dig för, det plockade mod. bort.

Bra! Får dock 221 träffar på ordet "hammare" i tråden. Det blir en lång natt..
2008-04-06, 00:01
  #1743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budda2006
Enligt tyskt tidning så var det en sk. murarhammare

Vågar sätta pengar på att vi en dag kommer få se en bild när åtalet väcks på en hammare som liknar den jag länkade till tidigare. Hade det varit en hammare med rund träffyta så hade det funnits miljoner mer hammare som kunde vara mordvapen. Skulle väl tro att det går 1 murarhammare på 50 vanliga.
2008-04-06, 00:03
  #1744
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Det senaste ang. mamman och om hur hon mår/ har det som, är detta(från igår, 4/ 4): http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=748171

Samma sak(att mamman nu fått veta att barnen är döda= "hur kan mamman tänkas må som")står att läsa i AB idag(5/ 4): http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2195307.ab
Då finns inget från idag? Letat överallt, men finns bara gårdagens. Man tänker väldigt mycket på henne i alla fall.
2008-04-06, 00:05
  #1745
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Visste inte om att Skavsta går från GUP. Fast å andra sidan, Skavsta är ointressant för min del.

Världen är bra liten, nu är det tvärgurkan jag åker mest med.

hur kan det vara ointressant då mordvapnet kanske har hittats där?? är du helt galen eller??
2008-04-06, 00:06
  #1746
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swix
Det kan ju vara så att det finns märken efter hammaren på andra ställen än kroppen. tex golv, väggar möbler mm.
Översatt till engelska från den tyska tidningen i första artikeln.
Det stod: nails in dwelling
Vilket betyder hål i väggen
Källa:haz
2008-04-06, 00:08
  #1747
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
hur kan det vara ointressant då mordvapnet kanske har hittats där?? är du helt galen eller??

Skavsta är ointressant för min del att åka till från GUP då jag alltid flyger från Arlanda.

Så varför skulle jag vara galen?

Jag har ingen lust att besöka platser med bestialiska kopplingar.

Kan den som sålt hammaren ha kvar sitt DNA på den?
2008-04-06, 00:10
  #1748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Är du säker på att du vet vad du talat om för jag tycker det låter mycket konstigt? Att åklagaren i en rättegång slänger fram hemlig bevisning låter mer som en TV-serie. Är du säker på att det går till så i svenska domstolar?
Jag trodde att försvaret fick tillgång till hela förundersökningen före förhandlingen. Är det någon som kan hjälpa till att reda ut detta?

Varit nämndeman för några år sedan. Så vitt jag vet slängdes det aldrig fram någon okänd bevisning som inte framgått av förundersökningen under en rättegång, däremot kunde det väl vara lite si och sp med minnet ang. förundersökningen hos de åtalade ibland och åklagaren kanske "spetsade till" den bevisning som fanns i pressade lägen. Det låter för mig som väldigt "icke-renhårigt" spel så jag betvivlar att det förekommer eller är lagligt i Sverige. Ibland kunde dock folk som t ex vittnade slänga fram dittills okänd "bevisning" under en rättegång och det ogillades eftersom det inte retts ut av polisen. Så jag är nästan säker på att allt måste vara dokumenterat av polis för att gillas.
2008-04-06, 00:12
  #1749
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Varit nämndeman för några år sedan. Så vitt jag vet slängdes det aldrig fram någon okänd bevisning som inte framgått av förundersökningen under en rättegång, däremot kunde det väl vara lite si och sp med minnet ang. förundersökningen hos de åtalade ibland och åklagaren kanske "spetsade till" den bevisning som fanns i pressade lägen. Det låter för mig som väldigt "icke-renhårigt" spel så jag betvivlar att det förekommer eller är lagligt i Sverige. Ibland kunde dock folk som t ex vittnade slänga fram dittills okänd "bevisning" under en rättegång och det ogillades eftersom det inte retts ut av polisen. Så jag är nästan säker på att allt måste vara dokumenterat av polis för att gillas.

Ja det är grundläggande processrätt. Förundersökningen är offentlig när åtal väcks, och får läsas av försvar och åtalad innan åtal.
Kommer nog bli väldigt välläst. Jag kommer stå i kö för att få mitt exemplar!
2008-04-06, 00:13
  #1750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Om inte T hade något begrepp eller vetskap om att han var stalkad under lång tid, vem är det då som sagt detta?
Fick T denna upplysning av polisen?

T intervjuades i någon tidning, jag tror det var Aftonbladet. Eller också skrev han själv på en blogg, men jag tror det var en intervju. Då sade han ungefär så här, obs ej ordagrant: Nu har jag fått veta av polisen att vi har varit bevakade en lång tid. Om det är så, då finns det verkligen stalkers.

För mig låter detta som att han har varit ovetande om att någon har följt hans liv. Vad bevakningen bestod i framgick inte. Troligen är det ju C som polisen åsyftar, och eftersom man tycker sig veta från övervakningsbilder att hon har varit i Arboga fem dagar före mordet, utan att ha något direkt ärende till just Arboga, och eftersom grannar tycks ha sett en person smyga runt huset, så verkar det troligt att hon har rört sig runt huset.

Hon kan också ha gjort sökningar på nätet efter den nya adressen, hon kan ha läst E:s och T:s bloggar med onormalt intensivt intresse, det kan finnas annat som polisen vet.

Men obs, källan till att polisen har berättat om stalking är T själv. Det vore dock enormt dumt att ljuga om en sådan sak, som i så fall skulle avslöjas som lögn om det går till rättegång.
2008-04-06, 00:16
  #1751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ok, har du länk till den intervjun?

Det här inte första artikeln (från 22/3) och här står bara att måndagen var sista dagen hon såg CS och så det där med choklad etc.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1094166/jag-vill-se-henne-i-ogonen
Här är en länk angående Skavsta busslinjen
http://www.resekoll.se/2007/09/15/ny-busslinje-gullmarsplan-skavsta/
2008-04-06, 00:18
  #1752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkelit
Källkritisk ska man alltid vara, spelar ingen roll vem man tror är gm!
Visst pekar mycket mot tyskan men bara för det ska man inte utesluta något.
Borde inte alla hammare som används professionellt , d.v.s av hantverkare få ungefär likadana skador?

Nej, för de är inte tillverkade av "backelit" höhö......
De professionella använder sina verktyg på rätt sätt så att inte skador ska uppstå på verktygen. Slår man i en spik med en hammare använder man det tunga flata sidan. Drar man ur en spik använder man andra sidan av hammaren som kallas "koben" och består av två flata och smidda stift. Yrkesmänniskor tar inte fel på det.
Privat kan kanske en hammare användas annorlunda. Dessutom finns det dåliga hammare på marknaden som t.ex. inte har smidda huvuden och därigenom är spröda och känsliga för annorlunda användning.
Att en spets på kofotssidan av en hammare (som dessutom är av dålig kvalitet) går av kan bero på felanvändning. Inget konstigt alls med det.
Herregud, varför lägger jag ned tid på sådana här självklarheter........

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in