2008-04-05, 22:25
Medlem
rinakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Om nu det rätta vapnet är det C fick lämna ifrån sig på Skavsta.
Då undrar jag varför polisen fortsätter leta efter hammare i arbogas soptunnor. Får det inte att gå ihop.
Du läser ju inte det man skriver!!
Polisen i Västmanland har tagit ett föremål i beslag på Skavsta flygplats i Nyköping som kan ha använts vid morden på de två barnen i Arboga
"Kan ha använts" eftersom de inte fått ngt svar från SKL så kan de inte vara 100% säkra eller hur?
Men de e ju klart polisen jobbar ju tydligen inte med fallet och har smalnat av..*suck*

Edit: Måste nog påpeka. Då de inte VET med all säkerhet till 100% om det är rätt vapen så varför sluta leta då efter andra vapen under dessa veckor det från Skavsta undersöks? Finns nog ingen orsak till att låta veckorna gå utan att arbeta vidare då det undersöks.
Senast redigerad av rinaki 2008-04-05 kl. 22:29.
2008-04-05, 22:27
Medlem
airbags avatar
Citat:
Herr T kanske inte uppfattade detta som att han var stalkad..kanske snarare uppvaktad.

Det var inte det jag frågade om, jag ville veta varför du ställer en fråga när svaret finns i inlägget du citerar.

Efter vad han själv sagt visste han inte om att han var stalkad. Att CS ringde ibland och skickade förvirrade sms tolkade han nog bara som att hon inte kommit över honom. Jag har också haft ex som ringt och smsat långt efter att det tagit slut utan att jag känt mig stalkad.
2008-04-05, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swix
Därför att polisen fortfarande arbetar brett, (trots avsmalning)
Har man nu ett vapen så varför dragga vidare i arbogas soptunnor efter mer hammare.
Då kan dom troligtvis inte ha det rätta mordvapnet.
2008-04-05, 22:29
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
nej det kom fram före. hon var misstänkt pga det, därav gjordes husrannsakan. dock skulle jag vilja att polis kollade igenom hennes dator. där kan det finnas mycket av intresse

Jag skulle tro att det redan är gjort.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Att CS har smugit omkring i Arboga t.ex? Det har inte T haft en aning om. Det har kommit fram under utredningen.
vittnen som sett Qvinnan som kunde förväxlas som en man?
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Har man nu ett vapen så varför dragga vidare i arbogas soptunnor efter mer hammare.

Dom vet ju fortfarande inte om det är rätt hammare!? Dom har väl inte fått svaren än
2008-04-05, 22:30
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
nej det kom fram före. hon var misstänkt pga det, därav gjordes husrannsakan. dock skulle jag vilja att polis kollade igenom hennes dator. där kan det finnas mycket av intresse
Förhoppningsvis har de tagit den med sig
Bannlyst
Citat:

polis är säkra på att det är mordvapnet, men som det står innan man kan INTE sluta leta förän skl är klara med analysen. är inte du en av dom som skrikit om att så mycket tid går förlorat för att man intresserat sig för en enskild person? nu när dom jobbar med att leta trots väntan från skl så är det fel av dom. suck kan någon annan än du själv göra rätt enligt dig?
Medlem
swixs avatar
De letar nog inte bara efter ett mordvapen utan även annat som som kan ha att göra med händelsen
2008-04-05, 22:31
Medlem
miapetters avatar
Stalking utan att man vet om det...
...har jag själv bedrivit.
Mot en tonårsidol för många år sedan.
Vi var vid hans tomt, bröt kvistar av buskar, stal tvätt från tvättlinor (inte jag..), smög på honom var helst vi fick en chans utan att ge oss tillkänna, kartlade hans grannar...busringde o la på...
han var nog iofs medveten om att han var "jagad" som den offentliga person han var men inte av VEM! Det går att göra mycket i smyg o även om T inte är en kändis på det sättet så är det inte säkert att han kopplat samman en del konstigheter med CS. Jag tror oxå att polisen funnit saker (i telefon, dator, lägenheten i Skarpnäck) som gett tydliga signaler om hur fixerad vid honom hon varit.
Det är ett möjligt scenario
2008-04-05, 22:31
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkelit
Dom vet ju fortfarande inte om det är rätt hammare!? Dom har väl inte fått svaren än

Dom vet att hon lämnade ifrån sig en hammare. Dom tror att dom hittat den men kan rimligtvis inte vara 100% säkra.
2008-04-05, 22:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Om nu det rätta vapnet är det C fick lämna ifrån sig på Skavsta.
Då undrar jag varför polisen fortsätter leta efter hammare i arbogas soptunnor. Får det inte att gå ihop.

Jag får det att gå ihop. CS släpps på måndag, Freida Gummeson avgår av hälsoskäl, polisen står med kalla spår så det förslår, och DNA-sammanställningarna visar inga samband mellan CS och E, och det kaos som följer på så kommer polisen köpa in spåkulor för att kunna gå vidare med säkrare polisiärt arbete.

Det jag funderar på är det anonyma samtalet som inkom från den äldre mannen hur man nu kan veta att det var en äldre man? Om det är vad polisen har gått på så blir jag mycket mer mörkrädd för rättsväsendet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in