Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Om nu det rätta vapnet är det C fick lämna ifrån sig på Skavsta.
Då undrar jag varför polisen fortsätter leta efter hammare i arbogas soptunnor. Får det inte att gå ihop.
Jag får det att gå ihop. CS släpps på måndag, Freida Gummeson avgår av hälsoskäl, polisen står med kalla spår så det förslår, och DNA-sammanställningarna visar inga samband mellan CS och E, och det kaos som följer på så kommer polisen köpa in spåkulor för att kunna gå vidare med säkrare polisiärt arbete.
Det jag funderar på är det anonyma samtalet som inkom från den äldre mannen hur man nu kan veta att det var en äldre man? Om det är vad polisen har gått på så blir jag mycket mer mörkrädd för rättsväsendet.