2008-04-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Varför avföra T? Han kan ju ha haft ett finger med i spelet.

Men om det nu skulle visa sig att man har tagit mordvapnet av CS i Skavsta så bör man väl nästan ha komprementerande bevis för mord eller skyddande av brottsling. Men skulle det visa sig att det är något som inte har med dådet att göra så har polisen rejält gjort bort sig.

Borde inte någon ha märkt om CS lämnade huset efter att T kom dit, om nu T utförde dådet?
2008-04-02, 12:35
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Om CS är gärningsman, har ingen annan haft något "finger med i spelet". Hennes typ av personlighet begår inte brott i samförstånd med andra - i vart fall inte brott av den här typen.
Senast redigerad av Hamilkar 2008-04-02 kl. 12:53. Anledning: tagreparation
2008-04-02, 12:41
Medlem
Tuesdays avatar
Hon flög Skavsta-Bremen enligt lunchekot. Ryanair flyger den sträckan, andra bolag?
2008-04-02, 12:44
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om CS är gärningsman, har ingen annan haft något "finger med i spelet". Hennes typ av personlighet begår inte brott i samförstånd med andra - i vart fall inte brott av den här typen.

Håller helt med om det, med den "kunskap" om fallet vi nu har, tidigare var det inte lika lätt att ställa diagnos på vår tyska "vän"
2008-04-02, 12:45
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.A.
Borde inte någon ha märkt om CS lämnade huset efter att T kom dit, om nu T utförde dådet?

Finns det vittnen på att T kom dit? Finns det vittnen på att CS kom dit?
Medlem
Enligt lunchekot har Skavsta flygplats beslagtagit det förmodade
mordvapnet som dödade barnen.
Utredningen går framåt.
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Är man sjuk nog att döda barn är man sjuk nog att göra mycket annat också.
Senast redigerad av SingleStar 2008-04-02 kl. 12:49.
2008-04-02, 12:49
Medlem
perVers2.1s avatar
[quote=SingleStar]
Citat:

Är man sjuk nog att döda barn är man sjuk nog att göra mycket annat också.
Ja kanske, men för det Hamilkar menade krävs det TVÅ lika sjuka
2008-04-02, 12:50
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ja kanske, men för det Hamilkar menade krävs det TVÅ lika sjuka

Har vi inte det då?
2008-04-02, 12:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Försökte hon ta det med sig genom säkerhetskontrollen på Skavsta? Och det faktumet kommer fram flera veckor senare?
Låt oss innerligt hoppas att detta är ett tecken på att polisen inte läcker, snarare än på något annat. Det finns ett par något mindre roliga alternativ. Om det verkligen är mordvapnet, har jag svårt att tänka mig att det skulle kunna vara fullständigt fritt från offrens DNA, hur noga hon än kan ha försökt rengöra det. Isåfall har vi en till metod att binda henne till brottsplatsen på. Isåfall, alltså.

Jag konstaterar vidare att vi nu har tid och metod för CS att lämna Sverige - flyg med avgång 17:30 på tisdagen från Skavsta. Åtminstone jag hade inte klart för mig det innan. Blir ganska mycket disponibel tid i Sverige efter Arboga - en tjugo timmar, sådär. Det rimligaste är väl att hon har åkt tillbaka till lägenheten i Skarpnäck, och att "the flatmate" (kan man säga "lägenhetskompis" på svenska?) hade stuckit nån annan stans på påskledighet. Fast varför då hålla fast vid vapnet?
2008-04-02, 12:51
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMera
Enligt lunchekot har Skavsta flygplats beslagtagit det förmodade
mordvapnet som dödade barnen.
Utredningen går framåt.

Som konstaterats tidigare i tråden.

Är det bara jag som undrar hur det kan komma sig att polisen fick kännedom om vapnet från Skavsta i måndags, två veckor efter dådet (tillika efter att misstankegraden höjdes till sannolika skäl)? Tog säkerhetskontrollen ifrån henne det borde de väl ha kontaktat polis? Hade hon kastat det i en sopkorg har de väl tömts tidigare och fraktats bort? Det vore intressant att få veta exakt hur turerna kring fyndet gjordes,om det nu visar sig vara mordvapnet. Skavstaanställda måste ju reagera på en blodig hammare/kniv tycker man.
2008-04-02, 12:58
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Som konstaterats tidigare i tråden.

Är det bara jag som undrar hur det kan komma sig att polisen fick kännedom om vapnet från Skavsta i måndags, två veckor efter dådet (tillika efter att misstankegraden höjdes till sannolika skäl)? Tog säkerhetskontrollen ifrån henne det borde de väl ha kontaktat polis? Hade hon kastat det i en sopkorg har de väl tömts tidigare och fraktats bort? Det vore intressant att få veta exakt hur turerna kring fyndet gjordes,om det nu visar sig vara mordvapnet. Skavstaanställda måste ju reagera på en blodig hammare/kniv tycker man.

Vad jag vet förs det väl ingen logg på vem som tas ifrån vad. Kan ju ta ett tag att få fram sånt. Säkerhetskontrollen på skavsta är ju inte heller sveriges bästa (rutin osv) så med i i åtanke kan det ta ännu längre tid (i relation till tex arlanda)

Ang DNA från offer på mordvapnet. Det finn garanterat där. Under sakrvar mm får man aldrig bort sånt. I så fall är man riktigt duktig. Vi frå väl se vad SKL får fram.

Sen står det ju oxå att första DNA svaret kom i fredags, alltså en dag innan häktningsförhandlingen. Men enligt polisen användes inte det för att få henne häktad. Tyder detta på att polisen var väldigt säkra på de "bevis" de hade att de inte beövde använda dessa. Eller att de inte hitta CS DNA där och att de mao var värdelösa i rätten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in