2008-07-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
I ett förhör säger T att det låg en mobiltelefon bredvid E när han fann henne liggandes på golvet. Han sa också att E hade börjat skriva ett sms men att han inte såg vad det stod i den.

I andra förhör säger T att han hämtade E:s telefon i datarummet när han skulle ringa SOS.

Jag funderar om E använde flera mobiler samtidigt?? Ni som vet....

Det där minns jag inte exakt men var det inte så att han tog den trådlösa hemtelefonen på skrivbordet och lite senare upptäckte hennes mobil.
Jag minns i alla fall att han använde hennes mobil och att han i samma veva radderade ett påbörjat sms som inte hade skickat. T minns inte vad det stod...
2008-07-27, 18:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det där minns jag inte exakt men var det inte så att han tog den trådlösa hemtelefonen på skrivbordet och lite senare upptäckte hennes mobil.
Jag minns i alla fall att han använde hennes mobil och att han i samma veva radderade ett påbörjat sms som inte hade skickat. T minns inte vad det stod...
Går det inte att återskapa detta raderade sms som togs bort under livräddningen?
2008-07-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Skulle det vara en omöjlighet att hon inte kommer ihåg att det var T?

Ja, det anser jag att det är. Nu har hennes minnesbild klarnat så pass att om T var gärningsmannen skulle hon på något sätt visa det även om huvudet är inställt på att han inte kan vara gm.

Citat:
"På fråga vad Togge svarade på det
uppgav Emma att han mest blev ångestfylld över att den här händelse skulle ha med honom att göra, att han skulle kunna ha orsakat den på något sätt. Emma uppgav att om inte Togge har gjort det med sina bara händer så
finns det inte, det är inte hans fel.
Om det är någon som han har träffat på för flera år sedan så är det inte hans fel. Togge har inte sagt det själv utan det är Emmas ord."

Min tolkning: Togge anser att han har skuld iom att att en fd flickvän kan vara inblandad i detta och att dådet indirekt blir hans skuld.
Emma försöker förklara att han (T) inte ska ta på sig händelser som han inte utfört med sina egna händer. Han ska alltså inte ta på sig ansvaret för andras handlingar.
2008-07-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Går det inte att återskapa detta raderade sms som togs bort under livräddningen?

Troligen inte. I FU nämndes det inte mera.
2008-07-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Såsom jag har tolkat det så var det ett sms som E hade börjat skriva, men inte slutfört. När T använde telefonen för att ringa 112 så försvann det. Alltså inte först sparat och raderat, då hade det säkert gått att återskapa det.
2008-07-27, 18:49
Medlem
Citat:

Om man använder Nokia raderas inte påbörjade meddelandet när man ringer.
När man trycker igen på "skriv nytt meddelande" finns det man tidigare skrivit kvar.
2008-07-27, 18:50
Medlem
Citat:
Nej, stänket på byxornas baksida är kanske lite otänkbart i det scenariot. Hur kan det ha uppkommit då? Om ett offer ligger på golvet med någon sprutande, arteriell blödning?

Blod på baksidan av byxor och på ryggen kan ha kommit från E som fäktade med sina armar. Det gjorde hon även när ambulanspersonalen arbetade med henne.
2008-07-27, 18:52
Medlem
Citat:
När man trycker igen på "skriv nytt meddelande" finns det man tidigare skrivit kvar.

Ok, men det kanske inte var något intressant då det inte nämndes mer i utredningen och alla telefoner blev kontrollerade om jag minns rätt.
Det kan ju varit så att hon satt och skrev något innan "besöket" kom.
2008-07-27, 18:52
Medlem
Citat:

Inte om man råkar trycka på "ta bort" eller hålla in c en kort stund. Vilket är fullt möjligt att göra i normala fall. (jag har lyckats flera gånger den tiden jag hade nokiatelefoner) och jag finner det ännu mer troligt att göra något sådant när man i panik försöker ringa 112 då man funnit sin sambo och sina bonusbarn i stora blodpölar på golvet.
2008-07-27, 18:53
Medlem
Citat:
Blod på baksidan av byxor och på ryggen kan ha kommit från E som fäktade med sina armar. Det gjorde hon även när ambulanspersonalen arbetade med henne.

Det står ingenstans i T:s förhör att E skulle ha fäktat med sina armar.
Hon har legat på golvet när han fann henne.. Sen försökte han sätta upp henne (vilket är helt vansinnigt när han ser att hon har huvudskador) men hon kan inte sitta utan faller ner i liggande ställning igen.
2008-07-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ok, men det kanske inte var något intressant då det inte nämndes mer i utredningen och alla telefoner blev kontrollerade om jag minns rätt.
Det kan ju varit så att hon satt och skrev något innan "besöket" kom.

Kan någon hitta på FUP uppgifter om T:s mobil togs i beslag och undersöktes?

Jag hittar det ingenstans.
2008-07-27, 18:56
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Det står ingenstans i T:s förhör att E skulle ha fäktat med sina armar.
Hon har legat på golvet när han fann henne.. Sen försökte han sätta upp henne (vilket är helt vansinnigt när han ser att hon har huvudskador) men hon kan inte sitta utan faller ner i liggande ställning igen.

Men hallå??!!

T HAR ALIBI.
CS HAR INGET ALIBI.

Om det nu är så att det mot all förmodan inte är CS som är gärningsman så finns enligt mitt tyckande en (försvinnande liten) chans att det är en random galning som utfört dådet.

MEN - och det är ett viktigt MEN - T är AVSKRIVEN!!

Ska det vara så svårt att fatta??!!!!

Uttrycket "Sila mygg och svälja kameler" tar sig oanade proportioner här!
Senast redigerad av Arabesque 2008-07-27 kl. 18:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in