2008-07-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag har tidigare läst i tråden att T förhördes i nästan åtta timmar. Ni som har tillgång till hela FU:n, var det ett åtta timmar långt förhör redan på morddagen, eller var det åtta timmar alltsom allt, utspritt över flera dagar?
Eftersom morden skedde vid 19-tiden så kan du nog räkna ut själv om det var 8h under morddagen eller ej. (vet dock inte hur långa dygn du har)
2008-07-27, 17:24
Medlem
Citat:
Jag har tidigare läst i tråden att T förhördes i nästan åtta timmar. Ni som har tillgång till hela FU:n, var det ett åtta timmar långt förhör redan på morddagen, eller var det åtta timmar alltsom allt, utspritt över flera dagar?

Nu minns jag inte hur långa förhören var på morddagen, men inte åtta timmar (av naturliga skäl). Dock så genomgicks flera långa förhör dagarna efter. Totaltiden överskrider med råge åtta timmar.
2008-07-27, 17:29
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Med tanke på skadorna så vet jag inte om jag håller med. Sen om jag inte missminner mig så har SingleStar utför ett "slagprov" och han upplevde det som att han blev trött i armen och att de sista slagen var ganska tafatta. Så viss styrka i armen bör GM ha haft.

Om man ska titta på CS så upplever hennes vänner att hon tidigare varit i god form, men att hon "gått ner sig". Enligt CS egna uppgifter så kan hon ju åtminstone röra sig till olika platser som enligt polisen inte går att göra på den tiden som CS angett. Vilket då kan tyda på att CS har omänskliga krafter!

Men det är just med tanke på alla skador som jag anar att gm är av den svagare sorten. Det var ju en ofantlig mängd slag, och ändå andades alla tre när ambulanserna kom?

Sen förväxlar du väl fysisk styrka och uthållighet?
2008-07-27, 17:33
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Eftersom morden skedde vid 19-tiden så kan du nog räkna ut själv om det var 8h under morddagen eller ej. (vet dock inte hur långa dygn du har)

Jag menar naturligtvis med start på morddagen, inte att dygnet på magiskt sätt utökas till mer än 24 h bara för att en person förhörs. Måste man vara så övertydlig?
2008-07-27, 17:37
Medlem
Citat:
Men det är just med tanke på alla skador som jag anar att gm är av den svagare sorten. Det var ju en ofantlig mängd slag, och ändå andades alla tre när ambulanserna kom?

Jag kan inte säga vilken kraft det krävs för att tillfoga dessa skador då jag inte har någon erfarnhet av det. Sen är det väl troligtvis så att alla skador inte var lika "hårda", men flera hade orsakat väldiga skador, och trots detta så andades alla tre någesånär. Om det beror på att slagen var "kraftlösa" eller om det beror på andra aspekter har jag inte kompetens nog att bedömma.

Ja en viss förväxling av begreppen har uppstått. Om man endast räknar "slagstyrka" så kan jag inte göra en bedömning om GM varit "stark" Om man ser på uthållighetsstyrka, så har gärningsmannen uppenbarligen haft den styrkan.
2008-07-27, 17:44
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Jag kan inte säga vilken kraft det krävs för att tillfoga dessa skador då jag inte har någon erfarnhet av det. Sen är det väl troligtvis så att alla skador inte var lika "hårda", men flera hade orsakat väldiga skador, och trots detta så andades alla tre någesånär. Om det beror på att slagen var "kraftlösa" eller om det beror på andra aspekter har jag inte kompetens nog att bedömma.

Ja en viss förväxling av begreppen har uppstått. Om man endast räknar "slagstyrka" så kan jag inte göra en bedömning om GM varit "stark" Om man ser på uthållighetsstyrka, så har gärningsmannen uppenbarligen haft den styrkan.

Ja, det finns inget tvivel om att gm var uthållig i sitt vanvett. Själv blir jag trött av att bara räkna till det nummer slag som utdelats.
2008-07-27, 18:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Det beror inte på antalet skador utan skadornas styrka var för sig.

Ta en hammare och slå 110 slag i luften. Säg mig sedan hur du känner dig efter 50 slag. Jag gjorde det tidigare i dag.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=12155717#post12155717

Det som blir intressant är varför Max får fler slag, 66 stycken, ensam än Sara och Emma får tillsammans, 55 slag.

Fast det verkar som de flesta undviker fakta och håller sig till sanningar istället.
2008-07-27, 18:06
Medlem
Citat:
Att T lämnade Smedjan vid 19.00 styrks av två av vittnena på Smedjan. Vittne DN vittnar också om hur kan veta att klockan var 19. Så uppgiften är fortfarande korrekt att T befann sig på Smedjan och lämnade Smedjan klockan sju.

T själv har i sina anteckningar skrivit att han anländer till Smedjan ca.kl 18:40
(alltså inte prick 19:00) Han skriver vidare att att han åker därifrån kl. 18:55

(FUP s.1262)
2008-07-27, 18:08
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Ta en hammare och slå 110 slag i luften. Säg mig sedan hur du känner dig efter 50 slag. Jag gjorde det tidigare i dag.

Det som blir intressant är varför Max får fler slag, 66 stycken, ensam än Sara och Emma får tillsammans, 55 slag.

Fast det verkar som de flesta undviker fakta och håller sig till sanningar istället.
Jag får för mig att man blir tröttare av att slå slag i luften jämfört med att slå mot något. En petitess i sammanhanget kanske.

Om man läser FU och det möjliga händelseförloppet så står det att M har rört sig efter att han har attackerats. Kan det vara anledningen till dom många slagen mot just honom?
2008-07-27, 18:11
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Jag behöver inte ens testa att slå 50 slag för att veta att jag skulle vara slutkörd, men jag har usel kondition.

Det som du nyss nämnde är intressant, ja. Varför blir pojken utsatt för ett sådant extremt övervåld?
2008-07-27, 18:11
Medlem
Citat:

Det är fakta att han fick flest antal skador. Något som endast en GM som erkänner och berättar varför kan förklara.

Vi andra kan endast gissa och spekulera.

En gissning från mig är kanske att han (M)kom fram (om han befunnit sig i annat rum innan) och skulle försvara E (E har uppgett i förhör att M alltid försvarar henne, om hon blir kittlad eller vad som helst) och då får GM syn på M och övegår från att slå E till att slå M som då får en massa slag på sig (kanske sprang/gick han mot GM och skrek och därav får mest våld riktat mot sig) för att senare slå ner S, som är minst och kanske också ger minst "kamp".

Därefter så lämnar GM huset

Scenariot jag beskriver ovan är inte nödvändigtvis korrekt, men det är fullt möjligt.
2008-07-27, 18:13
Medlem
Förstår inte

I ett förhör säger T att det låg en mobiltelefon bredvid E när han fann henne liggandes på golvet. Han sa också att E hade börjat skriva ett sms men att han inte såg vad det stod i den.

I andra förhör säger T att han hämtade E:s telefon i datarummet när han skulle ringa SOS.

Jag funderar om E använde flera mobiler samtidigt?? Ni som vet....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in