2008-04-05, 13:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Tack
Ja tid fanns. Gott om tid. En sväng ner till ån för att skölja av sig blod kanske?

Du tror inte att en blöt person skulle ha uppmärksammats på tåget i så fall?
2008-04-05, 13:28
Medlem
Kadeks avatar
Värt att tänka på är att vattenståndet i Arbogaån är ganska högt vid denna tid av året. Osäker på om det finns bryggor, annars så är det svårt att nå vattenlinjen utan att bli dyngur.
2008-04-05, 13:29
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jo, polisen hade hundar. Jag antar att de inte fick upp något spår vilket tyder på att GM gick i "gamla spår" alltså inte avvek från gatorna. Hade hon sprungit över något fält hade troligen hundarna sniffat sig dit (och i så fall hittat något nygrävt).
Vem sa att hon skulle gräva där? Har väl haft tid att gräva eller göra sig av med hammaren på annat sätt. Inte ta den MED sig.

Det smartaste är att sälla sig till massan och inte göra något avvikande. Det tror jag är precis vad GM gjort och det är därför svårt att hitta vittnen.
....och vittnet de söker, kan ju ha åkt utomlands och inte ha en aning om att han är viktig.
2008-04-05, 13:36
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
....och vittnet de söker, kan ju ha åkt utomlands och inte ha en aning om att han är viktig.

Jag skulle uppskatta att du inte lägger in dina egna kommentarer i mitt citat så att det uppfattas som om det är jag som sagt det...

Självklart kan vittnet ha försvunnit utomlands eller helt enkelt inte har koll på nyheterna, MEN, om hon nu betett sig utmärkande hade väl fler lagt märke till henne?
2008-04-05, 13:44
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag skulle uppskatta att du inte lägger in dina egna kommentarer i mitt citat så att det uppfattas som om det är jag som sagt det...

Självklart kan vittnet ha försvunnit utomlands eller helt enkelt inte har koll på nyheterna, MEN, om hon nu betett sig utmärkande hade väl fler lagt märke till henne?
Förlåt. Blev lite "tossigt"
2008-04-05, 13:49
Medlem
miapetters avatar
Ja, varför försöker man ta med ett ev mordvapen genom tullen i Skavsta?
Om det nu visar sig att det var det hon försökte göra tror jag att hon efter morden överhuvudtaget handlat irrationellt. Att dessutom berätta om händelsen som en slags kul historia för en vän (så tolkade jag det) kan vara ett sätt att avdramatisera händelsen för sig själv.
F ö vet jag att en del har det som sport att se vad de kan lyckas plocka med sig genom tullen, jag tror inte det är så hon har tänkt, men det kan förklara förekomsten av beslagtagna hammare i övrigt.
2008-04-05, 13:53
Medlem
SingleStars avatar
Jag har nu läst genom ett antal inlägg och samlat på mig lite tider som kan användas som hålltider. Vem som sagt vad är oväsentligt egentligen.

Citat:
Det är det här som är det intressanta. Vad jag förstått tidigare i tråden så loggades någon i villan ut msn strax före 19.00 och SOS ringdes 19.23

Det var familjeliv.se hon loggade in 18.21 men läs gärna

Ger tiden 18:54 så har någon använt E's MSN inloggning och skickat mess till någon. Kan självklart vara E, men det vet vi inte.
Men om det är E så innebär det att attacken kan ha tidigast skett vid 18:55 typ... Dvs det skulle ge CS ca 45 minuter till tåget ca. Som minst ca 25 min.

Det har stått i arboga del två då Boltsaren fick tiden att krympa med ett inlägg då han nämnde att någon msn i villan till ca 18.53.

Ja datorn (msn) skall ha använts klockan 18.54.
SOS larmas 19.23.

18:21 loggades det in på familjeliv.

18:53-54 loggades det in på MSN, Es konto.

Om vi ponerar att det är E som har gjort detta så har GM haft tiden 18:55 - 19:20 på sig. Detta om vi ponerar att T var i villan i tre minuter, som någon har nämnt tidigare någon gång, innan han ringde till blåljus så är tidsfönstret 25 minuter.

Osäkerheten med tiderna är att man inte säkert kan avgöra om det verkligen var E som loggade in.

Frågan som jag nu ställer vilken jag ställt tidigare är vid vilken tid som det sist blev bekräftat att E var synlig innan E upptäcker henne kring ca 19:20?

Hur kom det sig att GM slog till just i detta tidsfönster? Planerat eller slump?

Kan T ha haft en medhjälpare och ringt denna efter 19 efter klubbmötet var slut och meddelate om att slå till? Kan T ha utfört dådet och sedan själv loggat in på familjeliv och MSN?

Den som ställt T utom allt rimligt tvivel från möjligt ansvar kanske borde ta sig en funderare.

För min del ligger allt för perfekt i tid för T. Precis som om det har planerats för att allt skall passa hans tidsschema till att ge honom heltäckande alibi.

Sedan finns det tre saker varav en lite mer graverande.

Dessutom finns det mer som talar för en random galning som gjort det än någon av T, NJ eller CS. Om så är fallet har polisen missat mycket och i dag är spåren kallare än ett isberg.

Ju mer man läser in sig på fallet desto mer övertygad blir jag att lösning aldrig kommer.
2008-04-05, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
T kanske åkte till Stockholm och lade den i CS väska efter mordet för att sätta dit henne? Han hade ju bevisligen fem minuter på sig och Fordar kan gå fort som fan.

javisst, det är ju lika troligt som att E slog ihäl sina egna barn samt slog sej själv i huvudet, men innan hon tuppade av träffade CS och la hammaren i hennes väska medans CS tittade åt ett annat håll. Sedan åkte E hem igen och svimmade lagom till T anländer
2008-04-05, 13:54
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Värt att tänka på är att vattenståndet i Arbogaån är ganska högt vid denna tid av året. Osäker på om det finns bryggor, annars så är det svårt att nå vattenlinjen utan att bli dyngur.

Då ger det ett mycket bra tillfälle att dumpa en hammare i.
2008-04-05, 13:59
Medlem
airbags avatar
http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1111217/hon-berattade-om-hammaren-for-en-van

Citat:
Vi har letat efter ett mordvapen i Arboga och har följt hela den misstänktes väg om det skulle finnas där. Och då hamnade vid på Skavsta och där fanns hammaren, säger han.

Jag tolkar detta som att polisen vet hur hon rört sig från Arboga till Skavsta. De vet alltså var hon befann sig i mellantiden.
2008-04-05, 14:01
Medlem
miapetters avatar
Vattenståndet i ån är inte särskilt högt just nu kan jag meddela.
2008-04-05, 14:09
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Hon kunde ju grävt ner den bara!
Kanske en trofé?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem