Jag har nu läst genom ett antal inlägg och samlat på mig lite tider som kan användas som hålltider. Vem som sagt vad är oväsentligt egentligen.
Citat:
Det är det här som är det intressanta. Vad jag förstått tidigare i tråden så loggades någon i villan ut msn strax före 19.00 och SOS ringdes 19.23
Det var familjeliv.se hon loggade in 18.21 men läs gärna
Ger tiden 18:54 så har någon använt E's MSN inloggning och skickat mess till någon. Kan självklart vara E, men det vet vi inte.
Men om det är E så innebär det att attacken kan ha tidigast skett vid 18:55 typ... Dvs det skulle ge CS ca 45 minuter till tåget ca. Som minst ca 25 min.
Det har stått i arboga del två då Boltsaren fick tiden att krympa med ett inlägg då han nämnde att någon msn i villan till ca 18.53.
Ja datorn (msn) skall ha använts klockan 18.54.
SOS larmas 19.23.
18:21 loggades det in på familjeliv.
18:53-54 loggades det in på MSN, Es konto.
Om vi ponerar att det är E som har gjort detta så har GM haft tiden 18:55 - 19:20 på sig. Detta om vi ponerar att T var i villan i tre minuter, som någon har nämnt tidigare någon gång, innan han ringde till blåljus så är tidsfönstret 25 minuter.
Osäkerheten med tiderna är att man inte säkert kan avgöra om det verkligen var E som loggade in.
Frågan som jag nu ställer vilken jag ställt tidigare är vid vilken tid som det sist blev bekräftat att E var synlig innan E upptäcker henne kring ca 19:20?
Hur kom det sig att GM slog till just i detta tidsfönster? Planerat eller slump?
Kan T ha haft en medhjälpare och ringt denna efter 19 efter klubbmötet var slut och meddelate om att slå till? Kan T ha utfört dådet och sedan själv loggat in på familjeliv och MSN?
Den som ställt T utom allt rimligt tvivel från möjligt ansvar kanske borde ta sig en funderare.
För min del ligger allt för perfekt i tid för T. Precis som om det har planerats för att allt skall passa hans tidsschema till att ge honom heltäckande alibi.
Sedan finns det tre saker varav en lite mer graverande.
Dessutom finns det mer som talar för en random galning som gjort det än någon av T, NJ eller CS. Om så är fallet har polisen missat mycket och i dag är spåren kallare än ett isberg.
Ju mer man läser in sig på fallet desto mer övertygad blir jag att lösning aldrig kommer.