Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror inte det är CS på övervakningsbildernafrån tågstationen.
Gå inte i taket nu, jag har bara funderat lite kring en annan möjlighet.
Jag undrar varför vi och polisen så absolut tror att hon tog tåget? Jag ser det som en ganska otrolig resväg. Kan man lämna en plats som polisen beskriver som en slaktplats och rusa till tåget??
CS kanske hyrde en bil för att ta sig till flyget i Skavsta. Hon sitter hemma lite rastlös och väntar på Tysklandsresan.
Hon kanske får för sig att kolla vad T gör? (stalkar man så stalkar man).
Hon åker till Arboga, sitter i bilen (obemärkt) ser T komma hem från jobbet. 10minuter senare ser hon honom åka iväg i bilen. "ska han handla eller kanske hämta pizza?" CS följer efter honom och ser honom anlända till platsen för mötet.
"här kommer han säkert vara ett tag". CS får en impuls. Jag kanske ska passa på och förstöra hans idyll?" CS anar att E är ensam hemma med barnen, hon letar igenom hyrbilen och hittar det enda som kan användas som vapen? (hammare eller dylikt) Hon åker till villan (därav den något underliga tidpunkten för morden, kring 19.00).
Hon gör det hon ska, åker sen iväg i bilen. Någonstans mellan Arboga och Skavsta stannar hon, gör sig och bilen ren. Gömmer mordvapnet och kanske vilar en stund. Sen har hon väldigt god tid på sig att skaffa nya verktyg. Kanske lägger hon tillbaka en i hyrbilen och behåller en annan för egen räkning? Lämnar sen hyrbilen där hon ska. Hon får lämna den nya, kladdiga hammaren i tullen. Kladdig (kanske oanvänd, infettad för att inte ligga och rosta i butiken).
Vet inte om det kan ha gått till såhär, men spåna bör man göra.
Det tar nog inte alltför lång tid att kontrollera om CS hyrt en bil eller ej. Ganska svårt att göra anonym.
Edit: Och att hon helt plötsligt skulle få en impuls att förstöra T:s idyll motsägs (om det stämmer) av att det saknas en hammare i Skarpnäck (och ännu mer om det är den hammaren som påträffades i Skavsta). Om CS är GM så är det knappast någon plötslig impuls utan något planerat.
1. Först ljuga för "rumskompisen" om vilken dag hon skulle åka till Tyskland (sa mån men åkte tis).
2. Ta med sig en hammare.
3. Åka den "lilla" omvägen via Arboga när hon ska från Skarpnäck till Skavsta.
4. Och dessutom, enlig din teori lyckas hyra en bil utan att något spår av det finns. (Falskt körkort + utklädd? Räcker nästan inte då hon ändå sticker ut pga längd + språk).