2008-08-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Eftersom CS själv säjer att hon var i Arboga den dagen o att hon åkt tåg borde väl inte vara ett problem direkt.

Ett av problemen för CS är att hon inte kan finna sig själv på filmerna från Arboga station, trots att bilderna bara visar de som klev av tåget.
Å andra sidan var ju ingen klädd i ljus jacka....
2008-08-04, 22:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ett av problemen för CS är att hon inte kan finna sig själv på filmerna från Arboga station, trots att bilderna bara visar de som klev av tåget.

Nej, inte på hela filmen....
Är det fler som fick en separat dvd skiva med övervakningsfilmen från Arboga station med när ni köpte FUN?
Jag undrar för jag har bara hört om stillbilderna från station.
2008-08-04, 22:15
Medlem
Citat:
Det krävs bara en liten spiks armstyrka för att slå in huvudet på ett barn.

Ja, men diskussionen gällde ju att det krävs en avsevärd styrka för att slå över 100 slag mot tre personer.
2008-08-04, 22:20
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Ja, men diskussionen gällde ju att det krävs en avsevärd styrka för att slå över 100 slag mot tre personer.
Mer uthållighet än styrka om vi ska vara lite kinkiga. Dessutom behöver (tyvärr) slagen inte vara speciellt hårda eftersom hammaren gör jobbet...
2008-08-04, 22:24
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

När det gäller ett sådant här hänsynslöst vansinnesdåd finns det nog andra faktorer som kan bidra till att man orkar slå så mycket, adrenalin t.ex. Menar bara att jag inte tror det alltid krävs styrka för att genomföra något som detta.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-04 kl. 22:30.
2008-08-04, 22:25
Medlem
Citat:
Antalet skador är inte detsamma som antalet slag. T ex ger baksidan av hammaren 2 skador/slag. Sen kan säkert något slag ha gett "dubbelträffar" (hammaren liksom slinter och träffar en extra gång).

Och så himla jobbigt kan det väl inte vara att slå 50-80 slag på 5min eller så? (10-16 slag/min). Speciellt inte om man är fullpumpad av adrenalin.

Singlestar försökte sig på ett test men som jag uppfattade att h*n genomfört testet så var det helt meningslöst.

SS hade "stått och vevat" med hammaren i luften och snabbt blivit trött. Det SS dock inte verkar ha tagit med i beräkningen är att det är jobbigare att veva i luften än att slå på något. När man vevar i luften så måste man även "bromsa upp" hammaren vilket man inte behöver om man slår på något. Tänkte på det när jag spikade för ett par dagar sen. Drog i X antal feta spikar och det var inte ens småjobbigt. Visst, jag slog inte på en person men jag var inte heller fullpumpad av adrenalin.
2008-08-04, 22:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Och då gäller det för FG att överbevisa att hon var där med underlag av usla bilder.
2008-08-04, 22:39
Medlem
SMS:et...

Förlåt nu om detta redan har tagits upp, men såvitt jag har kunnat läsa mig till har jag inte sett det nämnt tidigare.

Hursomhelst:

Under förhöret av T säger han att han får dödsbeskedet via SMS när han är på väg till sjukhuset. Av vem då, undrar jag?
2008-08-04, 22:46
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson000
När jag läste om E's vittnesmål, eller var det lyssnade?, för några dagar sedan så sa E att hon tänkte om GM/CS "vad gör du här? i mitt hem?" och "du kan inte ha fött barn, du är alldeles för smal för det". Någon annan som känner igen det? Länk? För innan har ju E beskrivit GM som mullig, det går inte riktigt ihop. Ändrat sig?

Emma ljuger och förvanskar för att få Christine fälld?
2008-08-04, 22:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Och då gäller det för FG att överbevisa att hon var där med underlag av usla bilder.

F.G behöver inte bevisa att C.S var i Arboga för C.S själv har uppgivit att hon var där och tog tåget hem som gick vid halv8 tiden.
Med din logik så skulle det innebära att om tyskan erkänner så har det ingen betydelse????
2008-08-04, 22:49
Medlem
http://www.bt.se/nyheter/tyskan-utpekad-under-rattegangenbr-hon-som-stod-utanfor-min-dorr(770096).gm

E's vittnesmål:

Jag tittar ner på hennes mage och tänker för mig själv att hon kan inte fött barn, jag tycker att hon är smal.
Mamman beskriver kvinnan som smal, vilket stämmer överens med den tyska kvinnans kroppsform. Men i tidigare förhör har mamman sagt att kvinnan var mullig.
– Jag kan inte svara på varför i dag. Men den minnesbilden jag hade då har inte utvecklats.
På frågan om hur lång kvinnan var svarar mamman att hon var längre än henne, vilket också stämmer med den misstänkta.
– Någon decimeter.
Åklagaren: Jag vet att du har sagt lite annorlunda under förundersökningen. Hur kommer det sig?
– Jag vet inte vad jag sade, jag har inte tagit del av förundersökningen. Det jag med säkerhet kan säga är att hon är längre än mig.
Enligt mamman var hon nervös och rädd under polisförhören, vilket kan ha påverkat det hon mindes då.
Senast redigerad av karlsson000 2008-08-04 kl. 22:53.
2008-08-04, 22:51
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
F.G behöver inte bevisa att C.S var i Arboga för C.S själv har uppgivit att hon var där och tog tåget hem som gick vid halv8 tiden.
Med din logik så skulle det innebära att om tyskan erkänner så har det ingen betydelse????
Har CS uppgivit vilket tåg hon åkte hem? Du kanske har en sida i FU att hänvisa till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in