Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu vet jag inte riktigt hur detta med skadestånd funkar, men t ex i fallet med Hagamannen har offren inte fått ut pengar pga att han helt enkelt inte tjänar några pengar. Hans familj såg t ex till att sälja hans villa inom familjen, bilar och andra värdefulla saker. Så egentligen vet jag inte om man i Sverige kan bli särskilt rik på skadestånd så tillvida man inte drabbats av Ingvar Kamprad eller dyl
Däremot har E säkert fått ut ett par miljoner i försäkringspengar då hennes barn ju avlidit.
min fetmarkering
Jaha? Har du tiittat på amerikanska TV program?
50 000:- är en normal ersättning till efterlevande vid dödsfall
http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/F7C3E85AF5BBD018C12573080031E55F/$file/3746_2_barn.pdf