2008-08-01, 11:25
  #14329
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Hon tjänar självklart på att få någon dömd, kvittar vem det är, eftersom hon då kan kräva skadestånd.

Vet inte om du vet vad brottsoffermyndigheten är. Men kan säga såhär att även om ingen fälls för brottet, så kommer hon få ett skadestånd därifrån. Liksom N. Är väldigt osäker på om T kan få skadestånd därifrån med.

Så ditt inlägg är korkat.
2008-08-01, 11:25
  #14330
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu vet jag inte riktigt hur detta med skadestånd funkar, men t ex i fallet med Hagamannen har offren inte fått ut pengar pga att han helt enkelt inte tjänar några pengar. Hans familj såg t ex till att sälja hans villa inom familjen, bilar och andra värdefulla saker. Så egentligen vet jag inte om man i Sverige kan bli särskilt rik på skadestånd så tillvida man inte drabbats av Ingvar Kamprad eller dyl

Däremot har E säkert fått ut ett par miljoner i försäkringspengar då hennes barn ju avlidit.
min fetmarkering

Jaha? Har du tiittat på amerikanska TV program?

50 000:- är en normal ersättning till efterlevande vid dödsfall

http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/F7C3E85AF5BBD018C12573080031E55F/$file/3746_2_barn.pdf
2008-08-01, 11:25
  #14331
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Av dom möjliga gärningsmän som nu finns så måste väl ändå, näst intill, alla tycka att CS är den troligaste gm? Är det inte, trots allt, mest som pekar på henne?

Jag säger inte att det är fullständigt omöjligt att någon annan kan ha gjort det, men den troligaste måste, i nuläget, vara CS.
Är inte detta något som vi kan vara ense om iaf? Oavsett om vi tror att hon döms eller inte.

Jag har alltid haft åsikten att CS är den mest troliga gärningsmannen.

Men saker som kommit fram nu den senaste tiden gör att jag ändå tvivlar lite.

Vill inte att någon döms om bevisningen ej räcker.
2008-08-01, 11:27
  #14332
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu vet jag inte riktigt hur detta med skadestånd funkar, men t ex i fallet med Hagamannen har offren inte fått ut pengar pga att han helt enkelt inte tjänar några pengar. Hans familj såg t ex till att sälja hans villa inom familjen, bilar och andra värdefulla saker. Så egentligen vet jag inte om man i Sverige kan bli särskilt rik på skadestånd så tillvida man inte drabbats av Ingvar Kamprad eller dyl

Däremot har E säkert fått ut ett par miljoner i försäkringspengar då hennes barn ju avlidit.

Ett par miljoner??

Då måste E. ha tecknat en sjusärdeles livförsäkring på sina barn!

Jag hade en normalförsäkring och fick utefter gängse norm ut 1 prisbasbelopp om ca 40 000:- när mitt barn avled.
2008-08-01, 11:34
  #14333
Medlem
BoISarens avatar
Nu har jag kanske sett för mycket på TV och blir överdramatisk, men är det möjligt att CS advokat kommer att gå hårt åt T och lägga fram att han kan vara möjlig gm?
2008-08-01, 11:39
  #14334
Medlem
Vidlyftiga liv

1. Om folk levde lite mindre vidlyftigt skulle inte sånt här inträffa.
2. En himla massa saker som är konstiga med detta!
3. Himlans vad folk kan babbla om ingenting på denna tråd!
4. Det går inte att dömma någon utan bevis, tänk om tyskan är oskyldig.
5. Varför gjordes inte en konfrontation, kan en åtala vägra allt i sverige?
6. Palme mordet känsla, polisen klantar sig som vanligt.
7. Varför förhörs barnens verkliga pappa?
8. Så många dagars rättegång utan att det finns något som kan föra något framåt. Är det för att polisen ska kunna hitta nya bevis undet tiden.
9. Målsägarens kvinnliga advokat suger!
10. Inför intagningsbetyg till polisen och utredare!
2008-08-01, 11:40
  #14335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Av dom möjliga gärningsmän som nu finns så måste väl ändå, näst intill, alla tycka att CS är den gm? Är det inte, trots allt, mest som pekar på henne?

Jag säger inte att det är fullständigt omöjligt att någon annan kan ha gjort det, men den troligaste måste, i nuläget, vara CS.
Är inte detta något som vi kan vara ense om iaf? Oavsett om vi tror att hon döms eller inte.


Vad du spekulerar i vad andra ska tycka. Lite sektledarmaner i ditt inlägg...

Varför ska alla vara ense med dig och dina åsikter???
2008-08-01, 11:40
  #14336
Medlem
Rent ut sagt vidrigt att få ett dödsbeskad på det sättet som NJ fick i anhållningen, och sen bli angklagad för det pga "statestik".

Ytterligare ett bevis på hur otroligt kassa och ivriga samtliga poliser och åklagare är.

Begreppet "gå på magkänsla" borde föras in som ett trovärdigt och acceptabelt polisiärt verktyg.

Idioter!
2008-08-01, 11:42
  #14337
Medlem
Polisen jaaa

Om jag varit pappa som fått det så i ansiktet had jag jag slagit snuten på käften !
2008-08-01, 11:42
  #14338
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
min fetmarkering

Jaha? Har du tiittat på amerikanska TV program?

50 000:- är en normal ersättning till efterlevande vid dödsfall

http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/F7C3E85AF5BBD018C12573080031E55F/$file/3746_2_barn.pdf

Precis..och det stod i en intervju någonstans att försäkringen från barnen nästan exakt täckte begravningskostnaderna. Så några miljoner är det inte tal om.
2008-08-01, 11:43
  #14339
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nu har jag kanske sett för mycket på TV och blir överdramatisk, men är det möjligt att CS advokat kommer att gå hårt åt T och lägga fram att han kan vara möjlig gm?

Jag vaknade upp imorse och vart orolig för att man eventuellt kommer gå hårt på N. Deras frågor igår angående relationen i E förhöret gav mig plötsligt en sådan stark vibration.

Det vore väldigt smaktlöst om advokaten anklagade målsägande för mord.
2008-08-01, 11:45
  #14340
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vad du spekulerar i vad andra ska tycka. Lite sektledarmaner i ditt inlägg...

Varför ska alla vara ense med dig och dina åsikter???
Kan du inte svara sakligt på inlägget i stället? Tycker du som jag eller inte? Vem är den troligaste gm enligt dig? Jag tycker att det skulle vara intressant att veta vad folk i tråden tycker. Är det så fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in