2008-08-04, 22:56
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Emma ljuger och förvanskar för att få Christine fälld?
Emma ljuger inte men detta har inplanterats av T.
Nu kommer denna kille pressas hårt på detta.
Ser tydligt i polisens sista förhör med T angående minnesanteckningen att han för en krystad monolog som till slut blir platt fall.
2008-08-04, 22:57
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parmesan
Förlåt nu om detta redan har tagits upp, men såvitt jag har kunnat läsa mig till har jag inte sett det nämnt tidigare.

Hursomhelst:

Under förhöret av T säger han att han får dödsbeskedet via SMS när han är på väg till sjukhuset. Av vem då, undrar jag?

Barnen kanske!? De avled ju på sjukhuset alt. på väg till sjukhuset. Men vem skulle sms:a något sådant?
2008-08-04, 22:58
Bannlyst
Råddigt

Åtal brukar man lägga upp på ett av två sätt.
Har man hårda bevis lägger man fram dem först. "Dna visar XXX" "Fingeravtryck visar YYY". "GM erkänner" osv.

Om man INTE har det brukar åtalen alltid vara en lång berättelse, för att visa att indiciekedjan håller.
Det är en berättelse vars hållbarhet testas av indiciernas kvalitet.
Det här åtalet är helt sanslöst rörigt.
Här finns ingen röd tråd, bara 100 punkter, som kan antyda det ena eller det andra. Det jag läst av förundersökningen hittills (varit flytt-ledig från FB) verkar redigt upplagt. Men själva stämningsansökan är en katastrof.
2008-08-04, 22:59
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Barnen kanske!? De avled ju på sjukhuset alt. på väg till sjukhuset. Men vem skulle sms:a något sådant?

Jag tror det syftas på vem som skickade sms:et

[edit: läste inte klart hela ditt inlägg. Men som sagt, dödsbudet gällde barnen ja.]
2008-08-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin

Barnen!?!?!...

Ja, jag vet inte vem som skulle göra det men så stod det i tidningen att T sagt i förhör.
2008-08-04, 23:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
F.G behöver inte bevisa att C.S var i Arboga för C.S själv har uppgivit att hon var där och tog tåget hem som gick vid halv8 tiden.
Med din logik så skulle det innebära att om tyskan erkänner så har det ingen betydelse????
Vi kanske ska minnas tillbaks till tiden då C fick röra sig obojad på polisgården.
Tror du själv att polisen skulle låta en bestialisk barnamördare behandlas på detta sätt?
Sen denna schism mellan åklagaren och polis. Vad tror du den bottnar i?
2008-08-04, 23:04
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Emma ljuger inte men detta har inplanterats av T.
Nu kommer denna kille pressas hårt på detta.
Ser tydligt i polisens sista förhör med T angående minnesanteckningen att han för en krystad monolog som till slut blir platt fall.

Ärligt talat så är förhören ganska jobbiga och svammliga och jag har undvikit dessa vid andra genomgången men tänkte återgå till dessa för att sätta in på tidsaxeln. Finns många saker som är rent ut sagt motsägelsefulla under kvällen och det som sker tiden efter. Skall jag tippa på förtida slut på rättegången och Gummesson lägger ner åtalet och försätter Christine på fri fot men delger hene misstanke om brott? Sedan att man fortsätter utreda och leta spår men mer vidsynt än tidigare. När man sedan är klar avför man Christine från misstanke eftersom ingenting kan fastslå att hon har utfört dådet. I samband med det bildas en kyrka för alla människoliknande kvalster som har en manisk övertygelse på Christines skuld.
2008-08-04, 23:06
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Emma ljuger och förvanskar för att få Christine fälld?

Visst kan det vara så, och visst kan det vara så att hon har blivit påverkad av anhöriga osv.
Men tror ni inte att om ens barn/syskon/föräldrer/älskade blev ihjälslagen att man skulle vilja ha rätt person fälld, inte bara vem som helst? Så E måste ju tro att CS är rätt GM, alltså tror iaf inte jag att hon ljuger. Minns fel, mycket möjligt, men jag tror inte hon ljuger om sina minnen.
2008-08-04, 23:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Ett av problemen för CS är att hon inte kan finna sig själv på filmerna från Arboga station, trots att bilderna bara visar de som klev av tåget.
Å andra sidan var ju ingen klädd i ljus jacka....

Jag blir inte klok på detta - finns det eller inte rimliga bilder på henne vid stationen, rätt tider, för den dagen (morden)? Jag har sett att det finns bra bilder från andra dagar.
2008-08-04, 23:11
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Har CS uppgivit vilket tåg hon åkte hem? Du kanske har en sida i FU att hänvisa till?

sid 1492 i FUP, Även 1604-1605 kan man läsa att hon tog det tåget.
2008-08-04, 23:11
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Visst kan det vara så, och visst kan det vara så att hon har blivit påverkad av anhöriga osv.
Men tror ni inte att om ens barn/syskon/föräldrer/älskade blev ihjälslagen att man skulle vilja ha rätt person fälld, inte bara vem som helst? Så E måste ju tro att CS är rätt GM, alltså tror iaf inte jag att hon ljuger. Minns fel, mycket möjligt, men jag tror inte hon ljuger om sina minnen.

Nej, hon ljuger nog inte, men hon kan mycket väl minnas fel! Jag förstår inte hur så många kan lita på en människa som fått 50 hammarslag mot sin hjärna dock!
2008-08-04, 23:14
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Nej, hon ljuger nog inte, men hon kan mycket väl minnas fel! Jag förstår inte hur så många kan lita på en människa som fått 50 hammarslag mot sin hjärna dock!

Ja det sa jag också, hon kan minnas fel. Men posten jag citerade var angående att hon kanske ljög, och sa bara mina 2 cent angående att hon möjligtvis skulle ljuga. No need to get so angry...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in