2008-08-02, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KAPELLANEN
2 frågar:

1) Hvad betyder "röjda"?
2) Er det vanligt i Sverrige at en kvinna med et udseende som CS, kan blive model?

Nej, det är inte vanligt att personer med CS utseende blir modeller i Sverige. Trott från början att hon ljugit om det eller att fotografen har ett grymt bra retusheringsprogram.
2008-08-02, 13:34
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPELLANEN
2 frågar:

1) Hvad betyder "röjda"?
2) Er det vanligt i Sverrige at en kvinna med et udseende som CS, kan blive model?

1) röjda = ungefär "terminated"
2) nej, men hon har en bra längd och okej kroppsform
2008-08-02, 13:37
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeannie
Tack för infon. Är det någon som kopierat infon från deras bloggar och lagt upp någonstans?
Här finns bl.a. en skärmdump från CS facebook
https://www.flashback.org/showpost.php?p=10467845&postcount=1
2008-08-02, 13:38
Medlem
En svensk som dödar egna barn

Efter att ha läst genom förundersökningen kring arbogamålet som var irriterande lång så kan man konstatera att polisen verkar vara så besatt av Tyskans beteende att dem verkar totalt komma bort ifrån det faktum att pappan är en otrolig farlig människa.
Denna underbara människa har blivit polisanmäld av sin fru för att slängt henne mot en vägg.

"Niklas dömdes för misshandel av Emily samt av en killkompis till henne och vid ett annat tillfälle hade han misshandlat en ambulansman."

"När Niklas fick reda på att Emma hade blivit tillsammans med Torgny hade han blivit helt galen och hade börjat att skicka sms och msn där han hotade både Emma och Torgny."

"Niklas har även hotat hennes föräldrar och han har även hotat hennes pappa att han skulle misshandla honom. Detta skulle han dock inte göra själv då han var villkorligt frigiven utan skulle ta hjälp av sin bror som kallas för "Bubbas"."

Efter att Emma hade vaknat upp så har "Nicklas" visat både bild och namn på tyskan för Emma för att kanske manipulera henne i rädsla för att hon kanske minns att det var någon av "Nicklas" bekanta som försökte döda henne och dödade hennes barn.

Robert K.
Senast redigerad av Robertkarlsson 2008-08-02 kl. 13:41.
2008-08-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
Fler alternativ under punkt 1: Bortstädade, borttagna, avlägsnade, rensade.
Edit: Man kan även tänka sig ett annat spår: Upptäckta, påkomna, avslöjade.
Senast redigerad av Återfallsgäst 2008-08-02 kl. 13:41.
2008-08-02, 13:39
Medlem
KAPELLANENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man

"terminated" - altså datid?
2008-08-02, 13:40
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Efter att ha läst genom förundersökningen kring arbogamålet som var irriterande lång så kan man konstatera att polisen verkar vara så besatt av Tyskans beteende att dem verkar totalt komma bort ifrån det faktum att pappan är en otrolig farlig människa.
Denna underbara människa har blivit polisanmäld av sin fru för att slängt henne mot en vägg.

"Niklas dömdes för misshandel av Emily samt av en killkompis till henne och vid ett annat tillfälle hade han misshandlat en ambulansman."

"När Niklas fick reda på att Emma hade blivit tillsammans med Torgny hade han blivit helt galen och hade börjat att skicka sms och msn där han hotade både Emma och Torgny."

"Niklas har även hotat hennes föräldrar och han har även hotat hennes pappa att han skulle misshandla honom. Detta skulle han dock inte göra själv då han var villkorligt frigiven utan skulle ta hjälp av sin bror som kallas för "Bubbas"."

Efter att Emma hade vaknat upp så har "Nicklas" visat både bild och namn på tyskan för Emma för att kanske manipulera henne i rädsla för att hon kanske minns att det var någon av "Nicklas" bekanta som försökte döda henne och dödade hennes barn.

Robert K.
Källa på det fetstilta tack.
2008-08-02, 13:46
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson

Robert K.

Från att "kasta" in en flickvän i väggen till att kalblodigt klubba sönder sina egna barn är så lång att det inte finns någon avståndsbenämning som passar in.
2008-08-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Från att "kasta" in en flickvän i väggen till att kalblodigt klubba sönder sina egna barn är så lång att det inte finns någon avståndsbenämning som passar in.
Hur lyder avståndsbenämningen när det gäller "Bubbas"?

Edit: Finns denne "Bubbas" omnämnd i förundersökningen, har han t ex alibi?
Senast redigerad av Återfallsgäst 2008-08-02 kl. 13:52.
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
En liten tankeställare!

Säg att jag hatar min granne!

Jag hotar han minst en gång i månaden med att jag skall döda honom!

Ett år senare blir han mördad!

Jag blir misstänkt för mordet, jag har ingen alibi, därför att jag var hemma ensam!

Det finns ingen teknisk bevisning mot mig, endast ett motiv och indicier, som bygger på mina tidigare hot!

Skall jag bli dömd för mord?

Är jag mördaren i era ögon?
Senast redigerad av JockeMedKniven- 2008-08-02 kl. 13:58.
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Nej då. Det faktum att alla bevis pekar mot att han över huvud taget skulle varit i Arboga den dagen är också irrelevant.

Eftersom tankegången att han skulle ha mördat sina barn är helt ny och unik.
2008-08-02, 13:50
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpna
Nog inte dumhet det handlar om, är hon GM så beror det sannolikt på stress.

Jag tror dessutom att hon har haft minst 1st till SIM-kort med sig + tillhörande telefon.

Ordet RÖJD har hon skickat till en annan GM eller till T.

Att T kommer hem ca 2 min innan larmsamtalet tycker jag är konstigt. 2 min är en lång tid för att skada.

xpna

Men hur är det nu...man kan väl spåra skickade SMS som någon har raderat på mobilen. Alltså skickade hon väl aldrig iväg röjd/röjda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in