2008-07-30, 17:08
  #13033
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Även om jag själv är helt övertygad om att CS är skyldig, så kan jag kan ändå köpa att vissa tvivlar på tyskan som GM pga bristande teknisk bevisning. Att man tvivlar på henne pga statistik tycker jag däremot är befängt.
Varför är du övertygad om att CS är skyldig - uttryckt i lite mer konkreta termer?
2008-07-30, 17:09
  #13034
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulstrom
Skönt att katthåren inte stämde med Janerstigarnas djur.
Jag hoppas att åklagaren inser det hopplösa och lägger ner.Det finns ju inte tillstymmelse till bevis.
Jag ska knäcka en skumpa o garva högt när CS går fri. Alltid l när polisen klantar till det.
Sen återstår frågan om vem som är gm. Jag tror man löser det snabbt när man släppt sin fixering på CS.

I mina öron låter det som att du egentligen skiter i om fallet blir löst.
Du verkar mest vara inne på tråden för att få se om polisen gjort bort sig, vilket du verkar hoppas på.
Det vore mer relevant att vara på den här tråden om du brydde dig om om utifall detta tragiska fall skall lösa sig och att rätt gm blir fälld, än att sitta här och hoppas på polisens misslyckande!
Undrar vad just du har för otalt med farbror Polisen?
2008-07-30, 17:13
  #13035
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Om man sedan betänker att hon dessutom skulle ha mördat en annan kvinnas barn i deras egen bostad, så är väl det än mer anmärkningsvärt statistiskt sett?

Givetvis, men det är ju det statisktik handlar om, -att det alltid finns något som inte följer mönstret.
CS tillhör den lilla skaran som tydligen mördar andras barn, det råder inget tvivel om det.
Visst är det märkligt att det inte finns någon teknisk bevisning, det tycker jag också. Det är lika märkligt som att en mordåtalad kan sitta i en rättssal helt oberörd när man anser sig oskyldig.

Ringer det ingen klocka om att det är något som inte står rätt till då?
Hade hon varit frisk och oskyldig så hade hon varit helt knäckt nu.
2008-07-30, 17:15
  #13036
Medlem
En jämförelse nu

Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Joy Rahman satt i fängelse 8 år innan han släpptes, CS har suttit i några månader.

För övrigt kan jag berätta att Joy Rahman ånyo sitter häktad misstänkt för mord, denna gång i Bangladesh.
Jo jag vet om hans ev brott i B. Fast nu anser jag att häktningstiden inte ska vara helt avgörande utan att orsaken till häktningen, behandlingen av press o dyl samt att "tyskan" i detta fallet sja återvända "Brännmärkt" till hemlandet och försöka få till ett anständigtv liv där!
Rahma mottogs ju som en hjälte både i Svetige och i B..
2008-07-30, 17:16
  #13037
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=809717
Det är unikt i Sverige att en kvinna åtalas för mord på barn som hon inte är släkt med. Det visar en studie som omfattar alla barnamord sedan 1965.

På 80-talet var det, i Sverige, en kvinna som dödade sin mans (kan även rört sig om sambo eller exman) dotter. Men det kanske klassas som släktskap.
2008-07-30, 17:17
  #13038
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför är du övertygad om att CS är skyldig - uttryckt i lite mer konkreta termer?

Jag tror inte på hennes story att hon åker till Arboga i en timme för att titta på fornlämningar. Jag tror definitivt inte att man lånar 1000 kr för att göra detta, när man enligt egen utsaga vill undvika att träffa på en person som bor just i Arboga.
Jag tror inte på att en annan GM har exakt likadana skor som CS.
Jag tror inte att man bestrider komprometterande fakta med rena lögner om man är oskyldig.

Bland annat därför tror jag att hon är skyldig som synden.
2008-07-30, 17:17
  #13039
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Även om jag själv är helt övertygad om att CS är skyldig, så kan jag kan ändå köpa att vissa tvivlar på tyskan som GM pga bristande teknisk bevisning. Att man tvivlar på henne pga statistik tycker jag däremot är befängt.

Fallet är inte bara udda utan unikt. Smaka på det ordet. Unikt. One of a kind. Koppla ihop det med den skrala bevisföringen så finns det väl en bra grund för tvivel?
2008-07-30, 17:18
  #13040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Ja jag hoppas verkligen den tyska kvinnan får ett ordentligt skadestånd , när hon frikänns..Förundersökningsledren borde få sparken och betala ur egen ficka...
Detta är ett stort skämt...Blir spännande att läsa alla bortförklaringar från
åklagarsidan...
Snacka om att dömas på förhand. Se'n när är det brottsligt att vara olyckligt kär.. Hon är inte den förste/a som håller viss koll på sin f d..utan att ha för avsikt att mörda!!
Förklaringen kan vara så enkel som att hon var på fel plats vid fel tidpunkt,
Åklagarens fantasier om att mordet var planerat att utföras tre dagar tidigare är snudd på sinnessjukt.
Denna stackars tyska har fått hela sitt känsloliv utvikt i pressen . Alla borde skämmas ,, Om Joy Rahma fick 12 MKR (?) så bör denna flickstackare få minst
45 MKR allt med tanke på att hon har hela livet framför sig..

Dessutom är ngt helskumt med hela fallet. nu när man kan konstatera att fel person plågats i rättssalen..

Hur sannolikt är det att en annan person skulle ha mördat barnen, exakt samtidigt när en före detta till T, som är psykiskt instabil, svartsjuk, har skrivit om sitt hat mot T, har befunnit sig i Arboga, ljugit eller svarat vagt i förhör, spanat på familjen en längre tid, sökt information om familjen, råkar ha samma skor som dem som lämnat avtryck i familjens villa????? Hur kan du vara så otroligt säker på tyskans oskuld? De allra flesta mord begås av någon som offret känner och CS hade bevisligen ett starkt hat mot T och E och att han bildade familj med någon annan. Okej då, hon är oskyldig till mord, men skyldig till att ha förföljt T, varför erkänner hon då inte det för polisen? Varför säger hon inte bara, visst jag spanade på T och E men jag har inte mördat familjen? Varför kommer hon med bortförklaringar, svarar vagt, ljuger i förhör?
Hade jag varit oskyldigt anklagad för ett så pass hemskt brott som det här hade jag varit hur vänlig och tillmötesgående som helst mot polisen och verkligen svarat på allt. Hennes beteende tyder på att hon är skyldig, tycker i alla fall jag.
Alla ni som tvivlar på CS, vem tror ni då att det är? T?
2008-07-30, 17:21
  #13041
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Fallet är inte bara udda utan unikt. Smaka på det ordet. Unikt. One of a kind. Koppla ihop det med den skrala bevisföringen så finns det väl en bra grund för tvivel?

Så man ska avfärda CS med argumentet att ett liknande brott aldrig har hänt? Betyder det att det aldrig kan hända? Tyvärr, det köper jag inte.
2008-07-30, 17:21
  #13042
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Fallet är inte bara udda utan unikt. Smaka på det ordet. Unikt. One of a kind. Koppla ihop det med den skrala bevisföringen så finns det väl en bra grund för tvivel?
Ja, det finns en bra grund för tvivel av en fällande dom.
Men tvivel ang hennes skuld finns inte.
2008-07-30, 17:28
  #13043
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
På 80-talet var det, i Sverige, en kvinna som dödade sin mans (kan även rört sig om sambo eller exman) dotter. Men det kanske klassas som släktskap.

Sen så finns det ju barn som har försvunnit och mördats som aldrig har löst. Vem vet könet på dessa GM? Sen så måste nån gång vara den första (känns väl hemskt att använda i sådant sammanhang men).
2008-07-30, 17:28
  #13044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Hur sannolikt är det att en annan person skulle ha mördat barnen, exakt samtidigt när en före detta till T, som är psykiskt instabil, svartsjuk, har skrivit om sitt hat mot T, har befunnit sig i Arboga, ljugit eller svarat vagt i förhör, spanat på familjen en längre tid, sökt information om familjen, råkar ha samma skor som dem som lämnat avtryck i familjens villa????? Hur kan du vara så otroligt säker på tyskans oskuld? De allra flesta mord begås av någon som offret känner och CS hade bevisligen ett starkt hat mot T och E och att han bildade familj med någon annan. Okej då, hon är oskyldig till mord, men skyldig till att ha förföljt T, varför erkänner hon då inte det för polisen? Varför säger hon inte bara, visst jag spanade på T och E men jag har inte mördat familjen? Varför kommer hon med bortförklaringar, svarar vagt, ljuger i förhör?
Hade jag varit oskyldigt anklagad för ett så pass hemskt brott som det här hade jag varit hur vänlig och tillmötesgående som helst mot polisen och verkligen svarat på allt. Hennes beteende tyder på att hon är skyldig, tycker i alla fall jag.
Alla ni som tvivlar på CS, vem tror ni då att det är? T?
Nu pratar jag inte om skyldig i din bemärkelse utan att vara bevisat skyldig.
OM åklagaren inteövertygar rätten så är man oskyldig , vilket också kan betyda att man också är fullständigt oskyldig (om du fattar) .
Se'n är det också så att om man blir oskyldigt anklagad så kan man i ren desperation ta till undanflykter. I synnerhet när man inser att man tex av en ren tillfällighet ( se mitt tidigare inlagg) varit på orten. Indiciesvammel om skor o dylikt är bara svammel av en desperat åklagare. I detta land får helt enkelt ingen dömas till ansvar på så lösa grunder..VI bor i en rättsstat och inte i Vilda Västern på 1800 talet när en alkoholiserad domare lättvindigt dömde ut dödsstraff för att man "Klappade" fel häst! Vissas inlägg här är skrämmande!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in