Är den mörkklädde kvinnan på T-centralen samma kvinna som stiger på tåget i Arboga?
FUP
Andreas Cars förevisas bilder tagna på Skavsta flygplats, 080318. Han känner direkt igen
Christine i den långa ljusa täckjackan. Han uppger också att det är exakt den jackan han
beskrivit i förhören och att det är den jackan han minns att hon har haft. Några andra jackor
kan han inte beskriva eller redogöra för att hon haft.
När det gäller bilderna så säger han att bilden då hon går i riktning från butiken visar lite över
hur hon går.
Han förevisas bilder från T-centralen, tagna 080317. Han uppger att han till 100% är säker
att kvinnan i den svarta jackan med väskan inte är Christine Schürrer. Han menar att kvinnan
på bilden uppfattas som mycket kortare, har en extremare gång, kobent. Hela känslan av
bilden säger 100% nej. Christine är slankare och längre. Han tycke ej heller att ansiktet är likt.
Fast från Arboga central finns det ju ingen som har en sådan ljus jacka och ändå så har hon varit där
Ah okej. Men ändå ganska intressanta eftersom CS har hävdat att det var hennes mamma som sa att hon var efterlyst. Och om hennes cancersjuka mamma lyckats hitta det i media utan att aktivt ha sökt så lär ju CS kunnat räkna ut detsamma. Men visst, inte riktigt lika graverande.
Hennes tyska vänner ansåg att hon drack mer än vanligt i samband med självmordsförsöken då de tyckte hon var i dåligt skick fysiskt och psysiskt. De pille hon åt var "lyckopiller" men dessa slutade hon med mot läkarnas rekommendationer. Förutom en joint hon själv nämnde vid ett tillfälle finns det inga uppgifter om något knarkande av något slag i FU.
Joodå, jag hittade ett ställe till i FU där det stod om hasch.
Det var i tillägget. Jag skrev fel tidigare, dvs att det var SMS där det stod om hon rökt en joint, det var alltså på SKYPE hon skrivit om det. Det är på Skype hon även skrivit om hasch.
Har inte sidonumret framför mig, men det var några sidor längre fram än detta med jointen.
Joodå, jag hittade ett ställe till i FU där det stod om hasch.
Det var i tillägget. Jag skrev fel tidigare, dvs att det var SMS där det stod om hon rökt en joint, det var alltså på SKYPE hon skrivit om det. Det är på Skype hon även skrivit om hasch.
Har inte sidonumret framför mig, men det var några sidor längre fram än detta med jointen.
Tilläggsprotokollet sid 201 (Jointen står på sid 198)
Det beror på vilken modell man har, i den senaste generationen läggs det i utkast. I generationen före denna modell läggs den i "skriv sms", och i generationen innan dess så raderas den. Finns många som fortfarande har den gamla modellen som idag är cirka 12 år gammal.
Tack för den infon Åsna. Det visste jag faktiskt inte, trodde att alla nokia funkade likadant.
jag har följt tråden och tidningarna och när ni berättar om hennes antidepressiva fick jag mej en tankeställare..
Det står tex. att tyskan slutade med medicinen fast läkarna avrådde henne..
då undrar jag slutade hon med den tvärt av!? den ska ju nedtrappas och vara kontrollerad av läkaren tex hur hon mår psykist o fysiskt o allt.. jag vet att det kan vara farligt och trappa av den där själv.
sen slog det mej jag har sett ett oprah program om en mördare en pappa tror jag det va som hade mördat sina barn eller nåt han ville ju ha det till att antidep. var en grund.. och den teorin är han inte ensam om.
Varning, detta är hela telefonsamtalet mellan T och SOSAB samt SSK (sjuksköterska). Ville inte ändra namn för då måste man ta bort stora delar i vad han säger, detta medför att man ej får hela bilden klar för sig. Har även N samtal med SOSAB. Men vill inte lägga ut denna.
I detta samtal är OP Sosab-operatören, MAN den person som ringer in och SSK är
sjuksköterskan.
I början av samtalet hörs en häftig andning.
OP Sos 112 vad har inträffat?
MAN JA, HJÄLP! Verkstadsgatan 2D i Arboga, tre personer, en, ehhh ( personen
pratar snabbt och häftigt och verkar ha svårt att få fram orden) … blöder jättemycket!
Två barn…
OP Ta det lite lugnt nu, var är du någonstans?
MAN Verkstadsgatan 2B i Arboga.
OP Du, det är sådana störningar, jag hör inte, Verk…
MAN Verktygsgatan 2B i Arboga. Skicka ambulans på en gång.
OP Verktygsgatan nummer två?
MAN Två bertil.
OP Två bertil. Ja, vad är det som har hänt där då?
MAN Jag vet inte, två barn, en ett och ett halft-åring och en… men shit, det ser ut
som hack-hål i…vad fan är det här?! Åh…( mannen andas häftigt)
OP Hur många personer är inblandade?
MAN Det är tre personer, Emma, det är en tjej. 23 åring…
OP Ja?
MAN …ehhh, tjugofyr… och två barn, en treåring och en ett…
OP Ja?
MAN …ett, ett år och åtta månader.
OP Ja?
MAN Ja, Emma (verkar som han pratar med någon bredvid) Emma.
OP Andas dom? Är dom vid liv?
MAN Ja, Emma är vid liv…ehhhh… Sätt dig upp, Emma, vad fan…ehhh…( någon
stönar i bakgrunden)
OP Dom blöder för fullt eller?
MAN Ett, ett år…det är alltså en ett och ett halvtåring och sen…
OP Ja?
MAN Och sen…en tre, treåring, både ett och ett halvtåringen lever och treåringen
lever också.
OP Ja, men dom är skadade alla tre eller?
MAN ---skadade i huvudet.
OP I huvudet?
MAN Allihopa. Dom ligger i hallen. Dom är….
OP Ja, vi ska hjälp, vi ska hjälpa er på en gång där.
MAN Kom med ambulans och polis. PÅ EN GÅNG!
OP Ja, men du ser att de är vid liv alla tre eller?
MAN Ja. Emma, Emma!
OP Okej. Verktygsgatan 2 bertil?
MAN Ja, dom är vid liv, dom är vid liv.
OP Ja, okej.
MAN Okej, vänta, vänta, jag måste bara lägga ifrån mig telefon en liten stund.
(Låter som att det är någon som gråter i bakgrunden.)
OP Ja, jag väntar.
MAN Vad fan…kom Emma.
OP Kniv…ja.
MAN Emma, vad fan, vad fan har hänt?
OP Penetrerande…vad tar man?
MAN Oh, oh, oh…Emma, Emma, Emma. ------Emma, luta dig Emma, luta dig
Emma.
OP …inne…
MAN Vad i helvete har hänt? Emma, Emma.
OP Hallå?
OP Hallå, hittade du dom nu eller?
MAN Emma. Emma? Dogge här, Emma…helvete.
MAN Ja, hallå?
OP Hallå ja.
MAN Ja, Emma andas, Max andas, ehhh…Saga andas också.
OP Ja. Kom du hem till dom nu eller?
MAN Ja, jag kom hem nu.
OP Ja?
MAN Jag har varit borta och jobbat.
OP Okej. Så det är din familj eller?
MAN Ja. Det är mina bonusbarn och min flickvän.
OP Okej. Men du har ingen aning om vad som har hänt alltså?
MAN Nej, jag har ingen aning. Jag kom precis in…
OP Nej…
MAN …blod över hela hallen och jag vet inte nå vad som har hänt.
OP Nä. Du, vi har ambulans och polisen meddelande.
MAN Ja.
OP Dom, dom kommer och hjälper dig, men jag vill under tiden du väntar att du
pratar med en sköterska här.
MAN Nej, ja, jag vete fan, ja.
OP Så du kan hjälpa, så du kan hjälpa Emma, Max och Saga på bästa sätt.
MAN Ja.
OP Går det bra det?
MAN Ja, det går jättebra.
OP Men Verktygsgatan två bertil?
MAN Ja.
OP I Arboga.
MAN Ja.
OP Ja, vänta kvar här då så ska jag koppla fram dig då.
OP ( pratar med någon bredvid) Han har ingen aning om vad som har hänt.
Han har hittat dom så. ( Tyst en stund)
OP Fan. Ja.
(Samtalet kopplas vidare, signal går fram)
SSK Hmk, Rebecka.
OP Hej Rebecka, det var Linda Västerås här.
SSK Hej!
OP Du, jag har någon man här som har hittat sin familj alldeles blodig och
knivskurna eller något liknande.
SSK Nämen…
OP Jaa…han får, han ser att dom lever och får kontakt då med Emma som är 23 år.
SSK Ja?
OP Och så är det någon ettåring och någon som är några månader.
SSK Oj.
OP Vi vet inte alls vad som har hänt här.
SSK Näe.
OP Tänkte om du kunde ge lite råd medan polis och ambulans är på väg.
SSK Ja.
OP Då kommer han här.
SSK Japp.
OP Sådär, varsågoda.
MAN Ja, tack.
SSK Hej, det var Rebecka sköterska.
MAN Hej, hej.
SSK Hej, jag…
MAN Oh shit, vad chockad jag är.
SSK Ja, det förstår jag.
MAN Oj, det är hack i huvudet på alla tre.
SSK Okej. Är någon av dom vaken och vid liv?
MAN Alla tre andas.
SSK Ja.
MAN Ja…Max ---- han är tre år.
SSK Ja.
MAN Saga hyperventilerar, hon är typ ett år, ett år och åtta månader och har en
portacat.
SSK Okej.
MAN För att, för att hon har näringsbrist.
SSK Ja.
MAN Saga…Emma sitter och andas. Emma, ta det lugnt, sitt ner, jag försöker ta hand
om det här.
SSK Emma, är det hon som är 23 år gammal?
MAN Ja.
SSK Ja.
MAN Vad fan har hänt? Det är blod överallt, jag vet…
Där tar inspelningen slut.
Det är inte en åsiktsfråga om tiden 19:10, som är den tidigaste av de typ sex olika tider som T har hasplat ur sig vid olika förhör, eller tiden 19:18, som baserad på en mätning byggd på när T bevisligen har varit uppkopplad till en viss mast utanför Arboga, är den som bör föredras som uppskattning av när T kom hem.
Man måste använda någon form av tankemetod för att analysera data också i ett FUP. Det räcker inte att bara plocka fram den uppgift som stöder ens egen tes bäst, och påstå att det är en ren åsiktsfråga om den eller någon annan, motstridig uppgift i FUP:et ska föredras.
Ska bli intressant att se hur rätten tolkar FUP när det finns så mycket felaktigheter i den.
jag har följt tråden och tidningarna och när ni berättar om hennes antidepressiva fick jag mej en tankeställare..
Det står tex. att tyskan slutade med medicinen fast läkarna avrådde henne..
då undrar jag slutade hon med den tvärt av!? den ska ju nedtrappas och vara kontrollerad av läkaren tex hur hon mår psykist o fysiskt o allt.. jag vet att det kan vara farligt och trappa av den där själv.
sen slog det mej jag har sett ett oprah program om en mördare en pappa tror jag det va som hade mördat sina barn eller nåt han ville ju ha det till att antidep. var en grund.. och den teorin är han inte ensam om.
Zoloft (som CS tog) ska sättas in gradvis och tas ut på samma vis. Alldeles riktigt. Har själv erfarenhet av just den tabletten.
ja men jag vet med genom åren man har stött på kritik till dom medecinerna och just till att det kan leda till fruktansvärda mord,, det är ju något som kan ha framkallats i tyskans hjärna i kanske en situation då man nu vet att hon stalkat dom på internet med mera. hon har ju bara matat sej själv med ångest. jointen och haschet tror jag man kan utesluta till dådet men antidepressiva kan man kanske kolla lite närmare på.
står det något om hur hon slutade med medicinerna om d va abrupt eller med läkares hjälp?
ja men jag vet med genom åren man har stött på kritik till dom medecinerna och just till att det kan leda till fruktansvärda mord,, det är ju något som kan ha framkallats i tyskans hjärna i kanske en situation då man nu vet att hon stalkat dom på internet med mera. hon har ju bara matat sej själv med ångest. jointen och haschet tror jag man kan utesluta till dådet men antidepressiva kan man kanske kolla lite närmare på.
står det något om hur hon slutade med medicinerna om d va abrupt eller med läkares hjälp?
Hon slutade tvärt på eget bevåg i november 2007 (fritt ur minnet).
Det mest sorgliga är att om CS verkligen är skyldig och döms för detta dåd så får hon inget riktigt straff. Det blir rättpsykiatriskt vård i några år och sedan går hon fri. Eller om hon utlämnas till tyskland..