2008-07-27, 23:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är den mörkklädde kvinnan på T-centralen samma kvinna som stiger på tåget i Arboga?
FUP

Andreas Cars förevisas bilder tagna på Skavsta flygplats, 080318. Han känner direkt igen
Christine i den långa ljusa täckjackan. Han uppger också att det är exakt den jackan han
beskrivit i förhören och att det är den jackan han minns att hon har haft. Några andra jackor
kan han inte beskriva eller redogöra för att hon haft.
När det gäller bilderna så säger han att bilden då hon går i riktning från butiken visar lite över
hur hon går.
Han förevisas bilder från T-centralen, tagna 080317. Han uppger att han till 100% är säker
att kvinnan i den svarta jackan med väskan inte är Christine Schürrer. Han menar att kvinnan
på bilden uppfattas som mycket kortare, har en extremare gång, kobent. Hela känslan av
bilden säger 100% nej. Christine är slankare och längre. Han tycke ej heller att ansiktet är likt.

Fast från Arboga central finns det ju ingen som har en sådan ljus jacka och ändå så har hon varit där
2008-07-27, 23:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Ah okej. Men ändå ganska intressanta eftersom CS har hävdat att det var hennes mamma som sa att hon var efterlyst. Och om hennes cancersjuka mamma lyckats hitta det i media utan att aktivt ha sökt så lär ju CS kunnat räkna ut detsamma. Men visst, inte riktigt lika graverande.
Media och polis kontaktade mamman.
2008-07-27, 23:34
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Hennes tyska vänner ansåg att hon drack mer än vanligt i samband med självmordsförsöken då de tyckte hon var i dåligt skick fysiskt och psysiskt. De pille hon åt var "lyckopiller" men dessa slutade hon med mot läkarnas rekommendationer. Förutom en joint hon själv nämnde vid ett tillfälle finns det inga uppgifter om något knarkande av något slag i FU.

Joodå, jag hittade ett ställe till i FU där det stod om hasch.
Det var i tillägget. Jag skrev fel tidigare, dvs att det var SMS där det stod om hon rökt en joint, det var alltså på SKYPE hon skrivit om det. Det är på Skype hon även skrivit om hasch.

Har inte sidonumret framför mig, men det var några sidor längre fram än detta med jointen.
2008-07-27, 23:39
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Joodå, jag hittade ett ställe till i FU där det stod om hasch.
Det var i tillägget. Jag skrev fel tidigare, dvs att det var SMS där det stod om hon rökt en joint, det var alltså på SKYPE hon skrivit om det. Det är på Skype hon även skrivit om hasch.

Har inte sidonumret framför mig, men det var några sidor längre fram än detta med jointen.
Tilläggsprotokollet sid 201 (Jointen står på sid 198)
2008-07-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Det beror på vilken modell man har, i den senaste generationen läggs det i utkast. I generationen före denna modell läggs den i "skriv sms", och i generationen innan dess så raderas den. Finns många som fortfarande har den gamla modellen som idag är cirka 12 år gammal.

Tack för den infon Åsna. Det visste jag faktiskt inte, trodde att alla nokia funkade likadant.
2008-07-27, 23:40
Bannlyst
jag har följt tråden och tidningarna och när ni berättar om hennes antidepressiva fick jag mej en tankeställare..

Det står tex. att tyskan slutade med medicinen fast läkarna avrådde henne..
då undrar jag slutade hon med den tvärt av!? den ska ju nedtrappas och vara kontrollerad av läkaren tex hur hon mår psykist o fysiskt o allt.. jag vet att det kan vara farligt och trappa av den där själv.

sen slog det mej jag har sett ett oprah program om en mördare en pappa tror jag det va som hade mördat sina barn eller nåt han ville ju ha det till att antidep. var en grund.. och den teorin är han inte ensam om.

är trött och orkade inte leta länkar men detta va det första som kom upp på google iaf.
http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/02/28/lakare-foreslar-ssri-som-o/index.xml
2008-07-27, 23:41
Bannlyst
Varning, detta är hela telefonsamtalet mellan T och SOSAB samt SSK (sjuksköterska). Ville inte ändra namn för då måste man ta bort stora delar i vad han säger, detta medför att man ej får hela bilden klar för sig. Har även N samtal med SOSAB. Men vill inte lägga ut denna.

Beklagar om någon tyckte detta var obehaligt.
2008-07-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte en åsiktsfråga om tiden 19:10, som är den tidigaste av de typ sex olika tider som T har hasplat ur sig vid olika förhör, eller tiden 19:18, som baserad på en mätning byggd på när T bevisligen har varit uppkopplad till en viss mast utanför Arboga, är den som bör föredras som uppskattning av när T kom hem.

Man måste använda någon form av tankemetod för att analysera data också i ett FUP. Det räcker inte att bara plocka fram den uppgift som stöder ens egen tes bäst, och påstå att det är en ren åsiktsfråga om den eller någon annan, motstridig uppgift i FUP:et ska föredras.

Ska bli intressant att se hur rätten tolkar FUP när det finns så mycket felaktigheter i den.
2008-07-27, 23:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse666
jag har följt tråden och tidningarna och när ni berättar om hennes antidepressiva fick jag mej en tankeställare..

Det står tex. att tyskan slutade med medicinen fast läkarna avrådde henne..
då undrar jag slutade hon med den tvärt av!? den ska ju nedtrappas och vara kontrollerad av läkaren tex hur hon mår psykist o fysiskt o allt.. jag vet att det kan vara farligt och trappa av den där själv.

sen slog det mej jag har sett ett oprah program om en mördare en pappa tror jag det va som hade mördat sina barn eller nåt han ville ju ha det till att antidep. var en grund.. och den teorin är han inte ensam om.

är trött och orkade inte leta länkar men detta va det första som kom upp på google iaf.
http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/02/28/lakare-foreslar-ssri-som-o/index.xml
Zoloft (som CS tog) ska sättas in gradvis och tas ut på samma vis. Alldeles riktigt. Har själv erfarenhet av just den tabletten.
2008-07-27, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Zoloft (som CS tog) ska sättas in gradvis och tas ut på samma vis. Alldeles riktigt. Har själv erfarenhet av just den tabletten.

ja men jag vet med genom åren man har stött på kritik till dom medecinerna och just till att det kan leda till fruktansvärda mord,, det är ju något som kan ha framkallats i tyskans hjärna i kanske en situation då man nu vet att hon stalkat dom på internet med mera. hon har ju bara matat sej själv med ångest. jointen och haschet tror jag man kan utesluta till dådet men antidepressiva kan man kanske kolla lite närmare på.
står det något om hur hon slutade med medicinerna om d va abrupt eller med läkares hjälp?
2008-07-27, 23:49
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
ja men jag vet med genom åren man har stött på kritik till dom medecinerna och just till att det kan leda till fruktansvärda mord,, det är ju något som kan ha framkallats i tyskans hjärna i kanske en situation då man nu vet att hon stalkat dom på internet med mera. hon har ju bara matat sej själv med ångest. jointen och haschet tror jag man kan utesluta till dådet men antidepressiva kan man kanske kolla lite närmare på.
står det något om hur hon slutade med medicinerna om d va abrupt eller med läkares hjälp?
Hon slutade tvärt på eget bevåg i november 2007 (fritt ur minnet).
2008-07-27, 23:50
Medlem
Citat:

Det mest sorgliga är att om CS verkligen är skyldig och döms för detta dåd så får hon inget riktigt straff. Det blir rättpsykiatriskt vård i några år och sedan går hon fri. Eller om hon utlämnas till tyskland..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in