2008-07-31, 14:22
  #13645
Medlem
styrlunds avatar
...

När man läser förhöret med mamman finns det ju många oklarheter. Hon minns vad barnen tittade på för barnprogram, men nte vad de åt för kvällsmat. Fast det skummaste är nog svaret på en fråga.

Vad är det för färg på den? (jackan på GM)
– Jag vet inte. Personen som jag öppnade dörren för hade glasögon på sig. Men personen i min hall hade det inte.

Hennes minnen från där kvällen är allt annat utom klara.
2008-07-31, 14:22
  #13646
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Dom frågade Emma om hon FRAM TILLS IDAG sett något på TV eller exempelvis internet..
Citat:
11.01 Du pratar om att kvinnan är smal och att du drar slutsatsen att hon inte fött barn. Minns du något mer hur hon såg ut?

– Det jag kommer ihåg är att kläderna inte satt bra.

Du har berättat om sjukhusen du låg på och det skyddade boendet.

– Ja.

Du har också beskrivit de icke-svar du fick på dina frågor?

– Ja.

Har du någon gång fram tills nu fått någon info om utredningsläget?

Nej, ingenting. Det har varit väldigt frustrerande. Det enda är att jag fick veta att barnen inte finns mer. Samma dag som vi lämnade skyddade boendet fick jag information att Nicklas suttit häktad, att det satt en tysk kvinna häktad och vilken dag det var och att de trodde att det var en hammare som var mordvapnet. Min reaktion på det var... att jag visste egentligen det här. Min kropp visste det här redan. Det var ingen chock för mig.


Dom pratar i kronoligsk termer. Det vill säga, vad hände först, vad hände sen osv.
2008-07-31, 14:22
  #13647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Detta tål att tänkas på

som sagt: hon led av minnesförlust och de ville ju att hon skulle börja minnas av egen kraft. + hon har redan tidigare sett bilder på tyskan (innan överfallet)

men visst tycker inte polis/åklagare gjort ngt kanonjobb.
2008-07-31, 14:23
  #13648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ok då, jag skickade ett PM till Emmy84 då jag hade CS som avatar, nöjd? Och hon svarade.

Oavsett om ovanstående är sant eller inte verkar det konstigt om E inte såg avataren. Det var ju en av de flitigaste i tråden som hade den avataren vill jag minnas. Nog fan hade jag lagt märke till om min mans ex plötsligt dök upp som avatar hos någon i en tråd om ett mord som berört min familj, särskilt om hon dödat mina barn och jag sett just den bilden/kvinnan förut.
2008-07-31, 14:23
  #13649
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men den advokaten är ju bara med som stöd nu, hon är inte hennes försvarsadvokat vid rättegången? Eller har jag missat något?
Vad spelar det för roll då?

De sitter säkert vid samma bord och diskuterar med varandra. Att det sen är den svenska som för talan är ganska ovidkommande.
2008-07-31, 14:24
  #13650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
När man läser förhöret med mamman finns det ju många oklarheter. Hon minns vad barnen tittade på för barnprogram, men nte vad de åt för kvällsmat. Fast det skummaste är nog svaret på en fråga.

Vad är det för färg på den? (jackan på GM)
– Jag vet inte. Personen som jag öppnade dörren för hade glasögon på sig. Men personen i min hall hade det inte.

Hennes minnen från där kvällen är allt annat utom klara.

Fast barnprogram är ju inte svårt. Det troliga är väl Bolibompa som går varje dag. Har man som rutin att se det är det lätt att dra sig till minnes. Lagar man väldigt olika rätter kan jag däremot tänka mig att rätten en mordkväll faller bort.
2008-07-31, 14:24
  #13651
Medlem
BitterFittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Oavsett om ovanstående är sant eller inte verkar det konstigt om E inte såg avataren. Det var ju en av de flitigaste i tråden som hade den avataren vill jag minnas. Nog fan hade jag lagt märke till om min mans ex plötsligt dök upp som avatar hos någon i en tråd om ett mord som berört min familj, särskilt om hon dödat mina barn och jag sett just den bilden/kvinnan förut.

I agree!
2008-07-31, 14:25
  #13652
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
DU har fattat poängen med rättegångar.... bra

Tror inte du riktigt fattade min poäng.
2008-07-31, 14:26
  #13653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
När man läser förhöret med mamman finns det ju många oklarheter. Hon minns vad barnen tittade på för barnprogram, men nte vad de åt för kvällsmat. Fast det skummaste är nog svaret på en fråga.

Vad är det för färg på den? (jackan på GM)
– Jag vet inte. Personen som jag öppnade dörren för hade glasögon på sig. Men personen i min hall hade det inte.

Hennes minnen från där kvällen är allt annat utom klara.

Jiiisus, här kan man nästan tro att hon är osäker på om det handlar om en eller två personer, hon borde uttrycka sig klarare, förutom att hon svarar goddag yxskaft på frågan om jackans färg.
2008-07-31, 14:28
  #13654
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Men den advokaten är ju bara med som stöd nu, hon är inte hennes försvarsadvokat vid rättegången? Eller har jag missat något?

Någon betalar för Brettschneiders närvaro i Sverige. Förmodligen tyska staten eller möjligen med svenska skattepengar (genom den svenska advokatens arvodesräkning). Tanken är sannolikt att den svenska och tyska advokaten gemensamt arbetar för CS sak. Vid huvudförhandligen talar den svenska advokaten, vilket är naturligt då han har mest erfarenhet av svensk rätt och rättegångsordning.
2008-07-31, 14:31
  #13655
Medlem
wonderlands avatar
^Tack för svaret. Då är jag mer på det klara, undrade vad hennes roll var nu.
2008-07-31, 14:34
  #13656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
finns det FUP med räddninspersonalen?

FUP betyder Förundersökningsprotokoll. Alltså fullständigt oklart vad du menar.
Det finns förhör med räddninGspersonalen i förundersökningen, självklart.
Nåväl, gör om...gör rätt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in