Har slutligen kommit fram till att jag helst av allt vill läsa fysik samt matematik och då ligger väl F nära till hands att tänka på, men jag blir osäker pga ett flertal faktorer. Det handlar väl mest om att jag tvivlar på min egen förmåga, ena dagen tänker jag att jag nog kanske skulle klara mig rätt bra men sen tänker jag att logiskt så borde dom allra flesta som går Teknisk fysik vara dom absolut skarpaste från sina respektive gymnasieskolor och man blir ju inte mindre oroad när man läser om att världens smartaste person gick teknisk fysik på chalmers. Mer konkret målar jag alltså upp en bild för mig själv där jag tänker mig att de som går TF antagligen är de skarpaste på en skola med säg 500 elever (som genomsnitt för ett svenskt gymnasium?) så säg att det blir 2,5-5 personer som söker in till F så betyder det att dom är dom smartaste per 1-200e person alltså så kommer man nog att känna sig högst medelmåttig om inte t.om dum med 140iq som ju minst lär vara medel på F. Har testat mig mellan 135-147 (det lägre var högsta man kunde få) och tänker fram och tillbaka om jag ens skulle platsa på F eller om jag borde läsa t.ex ekonomi istället där jag iaf har en chans att vara en av de bra, men det är jag ju inte intresserad av.

Så vet verkligen inte vad jag ska göra.