2010-07-09, 13:31
Bannlyst
Vad har ni som ska till norrköping sökt? Själv har jag sökt Civ. Medieteknik.
Antagningsbeskeden kommer på måndag.
Citera
2010-07-09, 13:51
Medlem
Usch... på måndag.... :S panik när det gäller lgh asså... finns det verkligen såhär några lägenheter?

EDIT: Märkte precis att de flesta lägenhetsområdena (bryggeriet, m.fl) har basmöblerade lgh... Great...
Senast redigerad av Simpeel 2010-07-09 kl. 14:03.
Citera
2010-07-09, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Usch... på måndag.... :S panik när det gäller lgh asså... finns det verkligen såhär några lägenheter?

EDIT: Märkte precis att de flesta lägenhetsområdena (bryggeriet, m.fl) har basmöblerade lgh... Great...

Vad har du sökt?
Citera
2010-07-09, 14:21
Medlem
Skickade ett mail till studentbo i veckan och de sa att de kommer lägga upp det lediga som finns i en klump när antagningsbeskeden kommer. Vet dock inte om det kommer upp några ettor med riktigt kök..

Har för övrigt sökt civ.ing elektronikdesign, någon mer?

EDIT, så här ser det ut:

Mitt mail:
Citat:
Hej,

Jag heter ********* och ska eventuellt börja studera i Norrköping till hösten. Jag står i bostadskö i Norrköping och har en fråga.
Kommer ni, som studentbostäder, att lägga upp allt ledigt i en klump när antagningsbeskeden kommer, eller är det som
ligger uppe på studentbo nu det som "finns"?

Mvh

studentbos svar:
Citat:
Hej

Vi lägger upp nästa allt i en klump några dagar innan antagningen. Börjar publicera fler fr.o.m. den 10:e och sen kommer det mer varje dag fram till antagningen. Vi tillämpar ju inte köpoäng under sommaren, utan tar den som första anmält sig och ger ett förslag på avtal med betänketid på några få dagar. Du kan ju anmäla intresse på 10 ST samtidiga lägenheter, men får enbart avtalsförslag på en lägenhet. Så ju tidigare du är aktiv med att anmäla intresse ju större urval av lägenheter har du att välja bland.
Senast redigerad av LpE 2010-07-09 kl. 14:24.
Citera
2010-07-09, 23:23
Medlem
Det är inga fel alls att bo i korridor om man är hyggligt social. Bra att kunna ha rejäla fester utan behöva riva sina egna grejer. Gripen och Dalkarlen har bra allutrymmen att festa i.
Citera
2010-07-10, 13:21
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eik
Det är inga fel alls att bo i korridor om man är hyggligt social. Bra att kunna ha rejäla fester utan behöva riva sina egna grejer. Gripen och Dalkarlen har bra allutrymmen att festa i.

Jag har inga problem med att var social, problemet är att jag inte vill dela allt med en massa andra människor som kan vara hur jobbiga som helst. Vill inte behöva skriva mitt namn på mjölken för att veta att det ska finnas kvar på morgonen till frukosten osv. Därför söker jag lägenhet ist.
Citera
2010-07-12, 12:43
Medlem
Jag har kommit in och ska plugga i Norrköping, dock så vill jag bo i Linköping. Går det bra att pendla den vägen? Hur mycket tid spenderar man i norrköping i rent plugg egentligen?
Citera
2010-07-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavens
Jag har kommit in och ska plugga i Norrköping, dock så vill jag bo i Linköping. Går det bra att pendla den vägen? Hur mycket tid spenderar man i norrköping i rent plugg egentligen?

Beror på vilken utbildning du ska gå men är det någon med mycket föreläsningar och laborationer är alla förlagda i Norrköping så räkna med alla schemalagd tid är där.

Jag skulle aldrig orka pendla mellan iaf men det finns några som gör det. Campusbussen tar ca 45 minuter enkel resa.
Citera
2010-07-12, 13:03
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Täppan har det inte kan jag ju säga...
Citera
2010-07-12, 13:34
Medlem
Citat:
Beror på vilken utbildning du ska gå men är det någon med mycket föreläsningar och laborationer är alla förlagda i Norrköping så räkna med alla schemalagd tid är där.

Jag skulle aldrig orka pendla mellan iaf men det finns några som gör det. Campusbussen tar ca 45 minuter enkel resa.

Det är socionomprogrammet som jag kommit in på. Är väl inte så mycket på det?

Skulle isåfall bo i Ryd. Vill nämligen vara mitt i studentsmeten och ha tillgång till alla grymma studentställen utöver sjäva pluggandet.
Citera
2010-07-12, 13:46
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavens
Det är socionomprogrammet som jag kommit in på. Är väl inte så mycket på det?

Skulle isåfall bo i Ryd. Vill nämligen vara mitt i studentsmeten och ha tillgång till alla grymma studentställen utöver sjäva pluggandet.

Hoppsan, en framtida klasskompis
Citera
2010-07-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Hoppsan, en framtida klasskompis

Äre sant? Vad kul! Hur har du tänkt angående boendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in