2013-07-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjoelinder
Gratulerar! The flashback hood

Haha ja det kan man säga

vad ska du plugga för någonting?
Citera
2013-07-17, 20:05
Medlem
Blir även Dalkarlen för min del! Nån mer här som ska plugga Medieteknik?
Citera
2013-07-17, 20:47
Medlem
Vilka våningar kommer alla flashbackers residera på då? För min del är det, i sann flashbackanda,
tvåan .
Citera
2013-07-17, 21:31
Medlem
TuppenGusavs avatar
Ska plugga civ.ingenjör i kommunikation, transport och samhälle i höst. Funderar på att pendla den första tiden för att sedan flytta till Norrköping runt årsskiftet. Hur ser mina möjligheter att få en lägenhet på någon av de ''bättre'' ställena som t.ex. vattentornet etc? Kan det vara så att alla bra lägenheter är slut då och jag får nöja mig med bollen t.ex. fram till nästa terminsstart och söka bostad då?
Citera
2013-07-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grispenna
Vilka våningar kommer alla flashbackers residera på då? För min del är det, i sann flashbackanda,
tvåan .

haha våning 6 för mig dock.
Citera
2013-07-17, 22:04
Medlem
TuppenGusavs avatar
Finns det någon i tråden som har erfarenhet av att bo i korridorrum? Tänkte först och främst på maten. Är stölder av mat etc ett stort problem? Skulle kunna tänka mig bo i ett korridorrum främst för sällskapets skull men det känns ju lite sådär om man skulle storhandla för några hundra och sedan bli av med allt. Då det kan bli lite sisådär med ekonomin som student.

Ett alternativ jag tänkt på är att införskaffa sig ett eget kylskåp som man ställer i sitt rum för att sedan ta med det som skall tillagas till köket när det är dags för att laga mat, samt ett litet skåp som får agera som skafferi. Är detta en hållbar lösning isåfall?
Citera
2013-07-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuppenGusav
Finns det någon i tråden som har erfarenhet av att bo i korridorrum? Tänkte först och främst på maten. Är stölder av mat etc ett stort problem? Skulle kunna tänka mig bo i ett korridorrum främst för sällskapets skull men det känns ju lite sådär om man skulle storhandla för några hundra och sedan bli av med allt. Då det kan bli lite sisådär med ekonomin som student.

Ett alternativ jag tänkt på är att införskaffa sig ett eget kylskåp som man ställer i sitt rum för att sedan ta med det som skall tillagas till köket när det är dags för att laga mat, samt ett litet skåp som får agera som skafferi. Är detta en hållbar lösning isåfall?

Angående att bo i korridorrum, har ingen personlig erfarenhet. Däremot har min syster bott ett år i korridor och har under den tiden inte upplevt någonting liknande matstöld eller så, men jag antar att sådana saker kan variera extremt mycket från boende till boende.

Vad gäller kylskåp så är jag inte så påläst om vilken effekt i watt en större modell har, men jag har för mig att det är vanligt att de har en egen säkring i elcentralen och då kan det kanske bli problematiskt i ett litet studentrum där allting antagligen går på en eller två säkringar. Däremot kanske de mindre skåpen kan vara en schysst idé, eller typ en kylväska med elektrisk kylfunktion (modell större), funderar själv på det.
Citera
2013-07-18, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av airy
Haha ja det kan man säga

vad ska du plugga för någonting?

Grafisk design och kommunikation.

Citat:
tvåan .
Våning fem här.

Citat:
Ursprungligen postat av TuppenGusav

Bott i korridor förut. Det enda fungerade rätt bra, förutom att jag hade en opera/klassisk sångerska i rummet brevid som tyckte om att öva på natten.

Maten fick jag ha för mig själv, ett tips är att märka din mat. Speciellt frysvaror som man kanske inte äter så ofta och som är vanligt, t ex scan köttbullar. Annars är oddsen stora att någon som vet att de köpt kötbullar en gång i tiden hittar ditt paket och tror att det är deras köttbullar. Så märk saker.

http://www.coolstuff.se/Fridge-Locker är ett alternativ om man märker att man blir av med mat.

Det största problemet i mitt kök var städningen och disken. http://4.bp.blogspot.com/-hki3kSRZEms/TZTdDa2NC9I/AAAAAAAAAJk/C8OG6132ajk/s1600/our+kitchen+002.jpg ungefär så där brukade de se ut.. Även om man städade varenda yta i hela köket och diskade undan varenda tallrik så såg det ut sådär igen efter en timme. Nåja ska väl inte bo med massa hippies till musiker nu.

edit: vad jag har läst så ska det finnas skåp (med lås antar jag) i köket, där man kan förvara typ ris, pasta, mjöl etc. Ett skafferi dvs.

Citat:
Ursprungligen postat av hyrebostader.se
Varje korridorrum har eget skåputrymme i köket
Senast redigerad av sjoelinder 2013-07-18 kl. 15:05.
Citera
2013-07-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjoelinder
Maten fick jag ha för mig själv, ett tips är att märka din mat. Speciellt frysvaror som man kanske inte äter så ofta och som är vanligt, t ex scan köttbullar. Annars är oddsen stora att någon som vet att de köpt kötbullar en gång i tiden hittar ditt paket och tror att det är deras köttbullar. Så märk saker.

http://www.coolstuff.se/Fridge-Locker är ett alternativ om man märker att man blir av med mat.

Haha måste införskaffas.
Citera
2013-07-19, 23:15
Medlem
Är norrköping ett jävla skämt eller? Hittar bara massa bostäder med delade duschar o dylikt? Hur fan ska man orka plugga och må bra om man lever i värsta fånglägret? Rum på 12 kvadrat

Konstigt att man inte ska dela säng o tandborste när man ändå är igång.

Har de inga vanliga 1or med små kök som vanligt folk vill bo i?

Får väl bo kvar i Linköping o pendla
Citera
2013-07-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
Är norrköping ett jävla skämt eller? Hittar bara massa bostäder med delade duschar o dylikt? Hur fan ska man orka plugga och må bra om man lever i värsta fånglägret? Rum på 12 kvadrat

Konstigt att man inte ska dela säng o tandborste när man ändå är igång.

Har de inga vanliga 1or med små kök som vanligt folk vill bo i?

Får väl bo kvar i Linköping o pendla

Kikade lite snabbt på studentbo och du verkar ha till stor del rätt, även om jag såg att Gripen fortfarande hade några lediga rum med dusch/wc kvar. Dock nämner du att du bor i Linköping för tillfället och det medför antagligen att det inte prioriteras till din fördel tyvärr, men har du tur kanske det dyker upp lite fler lediga lägenheter under de kommande veckorna
Citera
2013-07-20, 13:15
Medlem
TuppenGusavs avatar
Citat:
Kikade lite snabbt på studentbo och du verkar ha till stor del rätt, även om jag såg att Gripen fortfarande hade några lediga rum med dusch/wc kvar. Dock nämner du att du bor i Linköping för tillfället och det medför antagligen att det inte prioriteras till din fördel tyvärr, men har du tur kanske det dyker upp lite fler lediga lägenheter under de kommande veckorna
Brukar dyka upp nya bostäder i omgångar. Framåt slutet av hösten i september/oktober kommer det en stor våg då många studenter som haft resttentor etc som de då är klara med checkar ut för gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in