Citat:
Ursprungligen postat av
airy
Haha ja det kan man säga
vad ska du plugga för någonting?

Grafisk design och kommunikation.
Citat:
Ursprungligen postat av
grispenna
Vilka våningar kommer alla flashbackers residera på då? För min del är det, i sann flashbackanda,
tvåan

.
Våning fem här.
Citat:
Ursprungligen postat av
TuppenGusav
Finns det någon i tråden som har erfarenhet av att bo i korridorrum? Tänkte först och främst på maten. Är stölder av mat etc ett stort problem? Skulle kunna tänka mig bo i ett korridorrum främst för sällskapets skull men det känns ju lite sådär om man skulle storhandla för några hundra och sedan bli av med allt. Då det kan bli lite sisådär med ekonomin som student.
Ett alternativ jag tänkt på är att införskaffa sig ett eget kylskåp som man ställer i sitt rum för att sedan ta med det som skall tillagas till köket när det är dags för att laga mat, samt ett litet skåp som får agera som skafferi. Är detta en hållbar lösning isåfall?
Bott i korridor förut. Det enda fungerade rätt bra, förutom att jag hade en opera/klassisk sångerska i rummet brevid som tyckte om att öva på natten.
Maten fick jag ha för mig själv, ett tips är att märka din mat. Speciellt frysvaror som man kanske inte äter så ofta och som är vanligt, t ex scan köttbullar. Annars är oddsen stora att någon som vet att de köpt kötbullar en gång i tiden hittar ditt paket och tror att det är deras köttbullar. Så märk saker.
http://www.coolstuff.se/Fridge-Locker är ett alternativ om man märker att man blir av med mat.
Det största problemet i mitt kök var städningen och disken.
http://4.bp.blogspot.com/-hki3kSRZEms/TZTdDa2NC9I/AAAAAAAAAJk/C8OG6132ajk/s1600/our+kitchen+002.jpg ungefär så där brukade de se ut.. Även om man städade varenda yta i hela köket och diskade undan varenda tallrik så såg det ut sådär igen efter en timme.

Nåja ska väl inte bo med massa hippies till musiker nu.
edit: vad jag har läst så ska det finnas skåp (med lås antar jag) i köket, där man kan förvara typ ris, pasta, mjöl etc. Ett skafferi dvs.
Citat:
Ursprungligen postat av hyrebostader.se
Varje korridorrum har eget skåputrymme i köket