Citat:
Ursprungligen postat av Olzzen
Sådär ja! Nu fick jag tydligen en tillsynes ganska fin lägenhet på Gripen
Någon som bott/bor på Gripen som kan berätta lite om hur det är att bo där? Eller hur det är att bo i studentkorridor överhuvudtaget för den delen.

Grattis till lägenheten!
Jag har varit på besök på Gripen flera gånger under föregående termin eftersom jag har en hel del polare där. De har jäkligt bra förfester om du frågar mig
Har själv kommit in på LiU nu i höst och fått lägenhet på Konstantinopel, och ännu fler av mina gamla gymnasiepolare har sökt, kommit in och fått bostad på Gripen så nu kommer det bli ännu mer häng där!
Boendet är väldigt schysst, har varit inne i tre olika lägenheter och de är ganska små till storleken (men badrummen är otroligt fräscha för att vara korridorboende tycker jag) men det är ju i allrummen och köken som det flesta "bor" i. I ens rum pluggar man och sover bara
På varje våning finns det tre kök och jag har för mig att man är 7 personer som delar på ett kök. Tvättstuga finns också på varje våning. Rummen är också basmöblerade, vilket betyder att det finns typ skrivbord, hylla, garderob, säng (?) när du flyttar in.
Se bara upp för grabbarna på våning 4! De gillar att lägga smällare i kastullerna när det är fest

Undrar du något mer är det bara att fråga!