2010-07-12, 17:16
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavens
Äre sant? Vad kul! Hur har du tänkt angående boendet?

Har inte några egentliga krav utöver det att jag vill ha ett kylskåp i rummet och omöblerat. Det borde ju inte vara omöjligt att få Har aldrig varit i norrköping mer än åkt igenom någon gång så det kan bli spännande. Därför är det ju svårt också att veta vart man ska bo. Tar bara nåt random i stan
Citera
2010-07-12, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Har inte några egentliga krav utöver det att jag vill ha ett kylskåp i rummet och omöblerat. Det borde ju inte vara omöjligt att få Har aldrig varit i norrköping mer än åkt igenom någon gång så det kan bli spännande. Därför är det ju svårt också att veta vart man ska bo. Tar bara nåt random i stan

Jag vill bo i Linköping så har gjort intresseanmälan på lite rum där. Får bli att jag pendlar emellan och skulle det bli jobbigt så fixar jag boende i Norrköping vilket inte skulle vara något problem ifall de har bostadsgaranti.

Vi ses i höst!
Senast redigerad av Pavens 2010-07-12 kl. 17:56.
Citera
2010-07-17, 14:34
Medlem
Citat:
Det är socionomprogrammet som jag kommit in på. Är väl inte så mycket på det?

Skulle isåfall bo i Ryd. Vill nämligen vara mitt i studentsmeten och ha tillgång till alla grymma studentställen utöver sjäva pluggandet.
¨

De funkar, men de tar på krafterna o pendla. Men de bor typ 30 talet socionomstudenter i ryd från olika årskullar...
Citera
2010-07-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes

Så länge du undviker studentkorridor, typ bollen mfl.
Citera
2010-07-18, 16:01
Bannlyst
Har varit bortrest nu i ca. en vecka och har därför inte sökt bostad ännu. När jag kollade på studentbo så fanns det nu bara ca 40 bostäder kvar och de flesta med kö på . Kommer det ut nya allteftersom eller ska man börja titta på privat?
Citera
2010-07-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olzzen
Har varit bortrest nu i ca. en vecka och har därför inte sökt bostad ännu. När jag kollade på studentbo så fanns det nu bara ca 40 bostäder kvar och de flesta med kö på . Kommer det ut nya allteftersom eller ska man börja titta på privat?

Jag kollade lite nu och det var en del i Gripen (det som jag är intresserad av iaf) som hade 91 ködagar. Man kan anta att denne person har ansökt om flera så då kommer det ju att gå ner... Själv har jag fått ett kontrakt på 5 våningen 18 kvm för 3100 kr men vet ej om jag ska tacka ja än då man ligger 5 reserv i Lund. Knivig situation...
Citera
2010-07-18, 16:34
Medlem
Citat:

Aldrig fel att börja kika lite privat... Vet att folk bor lite spritt omkring i stan.

Citat:
Jag kollade lite nu och det var en del i Gripen (det som jag är intresserad av iaf) som hade 91 ködagar. Man kan anta att denne person har ansökt om flera så då kommer det ju att gå ner... Själv har jag fått ett kontrakt på 5 våningen 18 kvm för 3100 kr men vet ej om jag ska tacka ja än då man ligger 5 reserv i Lund. Knivig situation...

Tacka ja!
Citera
2010-07-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Aldrig fel att börja kika lite privat... Vet att folk bor lite spritt omkring i stan.

Tacka ja!

Mjo men det är lite tråkigt att kasta bort dem pengarna. Sen läste jag lite i avtalet och det verkade vara två månaders uppsägningstid? Stämmer det?
Citera
2010-07-18, 18:14
Bannlyst
"Fråga:

Hur lång uppsägningtid har jag på lägenheten?

Svar:

Uppsägningstiden är 2 kalendermånader. D.v.s. om du exemepelvis säger upp din lägenhet i mitten av mars, så gäller avtalet fram till 31 maj. Säger du upp den första mars, så gäller fortfarande den 31 maj som sista dag för avtalet.
Normal uppsägningstid för hyreslägenheter är 3 kalendermånader, men Studentbo tillämpar denna kortare uppsägningstid på 2 kalendermånader."

http://www.studentbo.se/CM/Templates...1391#objId1391
Citera
2010-07-19, 15:15
Bannlyst
Sådär ja! Nu fick jag tydligen en tillsynes ganska fin lägenhet på Gripen
Någon som bott/bor på Gripen som kan berätta lite om hur det är att bo där? Eller hur det är att bo i studentkorridor överhuvudtaget för den delen.
Citera
2010-07-20, 20:29
Medlem
Cilantros avatar
Citat:
Sådär ja! Nu fick jag tydligen en tillsynes ganska fin lägenhet på Gripen
Någon som bott/bor på Gripen som kan berätta lite om hur det är att bo där? Eller hur det är att bo i studentkorridor överhuvudtaget för den delen.

Grattis till lägenheten!
Jag har varit på besök på Gripen flera gånger under föregående termin eftersom jag har en hel del polare där. De har jäkligt bra förfester om du frågar mig
Har själv kommit in på LiU nu i höst och fått lägenhet på Konstantinopel, och ännu fler av mina gamla gymnasiepolare har sökt, kommit in och fått bostad på Gripen så nu kommer det bli ännu mer häng där!

Boendet är väldigt schysst, har varit inne i tre olika lägenheter och de är ganska små till storleken (men badrummen är otroligt fräscha för att vara korridorboende tycker jag) men det är ju i allrummen och köken som det flesta "bor" i. I ens rum pluggar man och sover bara
På varje våning finns det tre kök och jag har för mig att man är 7 personer som delar på ett kök. Tvättstuga finns också på varje våning. Rummen är också basmöblerade, vilket betyder att det finns typ skrivbord, hylla, garderob, säng (?) när du flyttar in.

Se bara upp för grabbarna på våning 4! De gillar att lägga smällare i kastullerna när det är fest
Undrar du något mer är det bara att fråga!
Citera
2010-07-20, 21:40
Bannlyst
Haha okej det verkar ju bra! Då kanske vi stöter på varandra någon dag
Tack för infon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in