2008-12-19, 23:01
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashen00
ok men asså åker inte förarn på nåt? Eftersom man framför en bil som är reggad för 5 passagerare men har flera i den.
Jaha, missförstod dig. Det åker föraren på skulle jag tro (dvs, att framföra ett fordon med fler passagerare än tillåtet)
Citera
2008-12-20, 01:59
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Jaha, missförstod dig. Det åker föraren på skulle jag tro (dvs, att framföra ett fordon med fler passagerare än tillåtet)

ok tackar för svar.
Citera
2008-12-29, 22:35
Medlem
hm - jag råkade köra mot rött för typ en timme sedan - jag missade helt enkelt den första lampan som var röd då jag hade fullt fokus på den andra som var grön precis bakom, samtidigt som jag pratade med tjejen. körde vidare och typ fem, sex kilometer efter lägger sig en polisbil bakom mig, men som kommer från helt fel håll - och det känns typ konstigt att denna skall ha något med det här att göra - ren slump att den ligger bakom känns det som.

eftersom jag icke har haft körkortet så länge blir jag lite skrajj - kan de typ har meddelat varandra på radion, och sagt åt denna polisbil att ligga bakom mig för skuggning? borde de inte ha stoppat mig i sådant fall på en gång?

säkerligen ingenting att vara orolig såhär i efterhand, men man vet ju aldrig.

trevlig fortsättning på kvällen.
Citera
2008-12-29, 22:45
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
hm - jag råkade köra mot rött för typ en timme sedan - jag missade helt enkelt den första lampan som var röd då jag hade fullt fokus på den andra som var grön precis bakom, samtidigt som jag pratade med tjejen. körde vidare och typ fem, sex kilometer efter lägger sig en polisbil bakom mig, men som kommer från helt fel håll - och det känns typ konstigt att denna skall ha något med det här att göra - ren slump att den ligger bakom känns det som.

eftersom jag icke har haft körkortet så länge blir jag lite skrajj - kan de typ har meddelat varandra på radion, och sagt åt denna polisbil att ligga bakom mig för skuggning? borde de inte ha stoppat mig i sådant fall på en gång?

Du blev inte stoppad, inget kommer att hända.

Dom "skuggar" inte folk för en rödljuskörning
Citera
2008-12-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Du blev inte stoppad, inget kommer att hända.

Dom "skuggar" inte folk för en rödljuskörning
PJTU, vilken lättnad. Aldrig mer göra det - åkte inte ens snabbt kändes det som, men aj.

Första och sista gången.
Citera
2008-12-29, 23:43
Medlem
dalleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ery3

hahaha fyfan..snacka om att nojja upp sig
Citera
2008-12-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
hahaha fyfan..snacka om att nojja upp sig
HAH - vem vet vad som kan hända - bara att jag körde mot rött var ju så sjukt jävla dumt, så egentligen vore det inte allt för konstigt om en snut hade börjat skugga mig med helljusen på och vinkat in mig - men så blev det icke. :P

somliga har tur.
Citera
2008-12-30, 19:08
Medlem
Detta är till er som kör snabbare än hastighetsbegränsningarna!

Vad gör ni för att inte bli tagna? I vilka situationer sänker ni hastigheten? (inga polisbilar i närheten) Hur snabbt kör ni? Har ni några utsatta gränser för hur snabbt ni kan köra på olika vägar?

Jag tog körkortet för ett par månader sen, jag kör för snabbt. Ligger oftast 10-15km/h över. Det jag är mest rädd för är civilare, vet inte varför :P

Råd!
Citera
2008-12-30, 19:56
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatadif
Det jag är mest rädd för är civilare, vet inte varför :P
Ställ dig själv den frågan så svarar den sig självt.
Citat:
Råd!
Respektera 30-områden, det är oftast skymd sikt, skolområde, villaområden med mkt utfarter, övergångsställen med skymd sikt osv.
Respektera hastighetsbegränsningar där du har sämre sikt, men de flesta vägar klarar ju att man kör lite för snabbt ändå.
Citera
2008-12-30, 19:59
Medlem
Med "civilare" menar jag civilpoliser.

Jag vill inte ha råd hur man ska göra för att inte göra skada utan råd för hur man ska kunna köra för fort men ändå inte åka fast!
Citera
2008-12-30, 21:47
Medlem
core_s avatar
Citat:
Med "civilare" menar jag civilpoliser.

Jag vill inte ha råd hur man ska göra för att inte göra skada utan råd för hur man ska kunna köra för fort men ändå inte åka fast!

Den diskussionen hör inte hit, då denna tråd behandlar det juridiska kring körkort och påföljder
/Mod
Citera
2009-01-02, 15:40
Medlem
undra bara vad bil det för böter om jag får för mig att köra med sommardäck under vinter perioden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in