2008-03-29, 22:05
Medlem
Public Enemys avatar
Personligen tycker jag att 98% av allt klotter eller graffitti jag sett är fult.
De flesta klottrare gör det helt medvetna om att det är fel och att det de håller på med är ett oskick.

Skitbra att bylingen tar in skitungarna och ger dem så hårda straff lagen tillåter.
Helst skulle de få skrubba klotter under hela straftiden.
Citera
2008-03-29, 22:53
Medlem
När är det dags för rättegången TS?
Citera
2008-03-30, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Min egen högst personliga åsikt är att världen skulle bli gladare och ljusare med lite mer grafitti, alltså snygg sådan. Det skulle givetvis vara en förutsättning att det skulle målas på lovliga ställen efter vissa ansökningsprocedurer.
Det är så djävulskt tråkigt med gråa tunnlar och väggar.
För oss som inte håller med då? Personligen tycker jag att betong, glas och stål är bland det vackraste som finns. Ja, ren betong alltså, inte betong som har missfärgats av upprepade saneringar efter klotter, utan ren, grå betong. Det är alla gånger snyggare än 99% av allt klotter.

Femhundratusen för att sanera 80 större målningar är dessutom i underkant, helt klart. Det blir 6250 kronor per nerkladdad vägg, och det har säkerligen kostat minst det dubbla.
Citera
2008-03-30, 13:13
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colours
jag skulle vilja se dig ta ett sådant hårt straff för nått du gjort när du var ung utan att hajja vad du höll på med.
Hoppas du råkar ut för något sånnt här eller likvärdigt i lidande iaf. Att du blir sjuk eller nått.
Menar du på fullt allvar att du inte hajjade vad du gjorde?

Är det inte så att det var extra roligt när du smög med dina sprayburkar. Stjäla dem? (Dyrt, vad fick du pengar från). Det skrevs mycket i tidningar om detta gissel. Var det inte mycket spännande att de inte fick tag på dig...
Du förstod nog, du sket i det. Och resultatet av att du nonchalerade reglerna gör att du nu måste stå för vad du gjorde. Sånt är livet
Citera
2008-03-30, 16:23
Medlem
Mr Teatimes avatar
Haha! Den här trådstarten var ren porr. Du lär inte behöva pynta ut ens med hälften av pengarna, men huvudsaken är din personliga sveda och ångest. Lycka till, och berätta för dina polare.
Citera
2008-03-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colours
Ni verkar ju inte hajja vad jag skriver.
För det första, att "klottra" och "förstöra" saker är en HELT annan sak mot att göra riktiga, nogranna färglada fina målningar i gångtunnlar på gråa tråkiga väggar som ingen endå bryr sig om. Fattar ni inte den skillnaden så ja, då äre väll så. synd om er.

Det är nog inte frågan om att ingen fattar. Ovanstående är din subjektiva åsikt. MIN subjektiva åsikt är att grafitti är skitfult klotter. Målningarna är säkert nogranna och färglada - men fan inte fina.
Citera
2008-03-30, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av corgan
Sanerarna vi hyr in på vårt jobb kostar ca 40000 om dagen. 3000 bar högtryckstvätt för att rengöra tankar med kemiskt avfall.
Vet att de kör klotter också.

3000 bar?
Citera
2008-03-30, 23:50
Medlem
En fundering kring dessa graffitimålare, köper dom sin färg eller snor dom den (tror jag redan vet svaret men...)? Känns som färgen till dessa 80 målningar borde betinga en ansenlig summa bara det. Lite skadestånd till butiksägarna som blivit av med färgen kanske kommer som grädde på moset?

Hur mycket färg går det till en normalstor målning, 20 burkar?
Citera
2008-03-31, 02:29
Medlem
TinnManns avatar
Jag anser att straffet verkar vara lite för jäkla hårt. Men va fasen är det med alla graffitti kids som jämställer deras sprayande med att andas. Du vet att man inte får göra det och ändå riskerar man allt bara för att spraya lite fint på en trist vägg... hur pantad får man vara?
Citera
2008-03-31, 03:11
Medlem
Neka allt bara
Citera
2008-03-31, 03:15
Medlem
Flytande_argots avatar
Helt klart rättvist. Är det nåt jag har svårt för så är det klottrare. Det enda som är värre är väl såna som dig, alltså gnälliga klottrare. Ha det så kul på existensminimum - har du tur är du väl skuldfri om 20-25 år och då kan du kanske köpa din första bil och egna bostad. Ja, förutsatt att du inte vinner på lotto eller nåt då.
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-03-31 kl. 04:04.
Citera
2008-03-31, 03:22
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilbert95
såna som du ska ha dryga böter/fängelse. Synd att det kom ett halvår för sent bara.

Exakt min åsikt också.

Och för att svara på TS fråga: Ja, det är rättvist.

Du tycks ju fortfarande inte tycka att du gjort något som helst fel utan bara "förskönat din omgivning".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in