Jag tror inte heller att det kommer utdömas 500K i skadestånd men säg för argumentets skull att det gör det.
Om du, TS då har ett hyfsat normalbetalt jobb

där du lyfter kanske18K i månaden så får du ut ca 12K rent. Om då 5000 spänn går till att betala av skulden och du lever på resten så är du skuldfri efter ca 10 år om man räknar in lite ränta osv. (vet inte om man gör det med avbetalningar hos fogden)
Då har du 7000 att leva på i månaden. Du blir inte fet på det men det går att överleva, naturligtvis utan något överflöd.
Alltså har inte hela livet förstörts utan bara de närmaste tio åren vilket jag tycker låter som ett UTMÄRKT straff för ett litet drägg som du.
Vill du "lyxa till det" så kan du ta ett helgjobb och kanske dra in en 2-3K i månaden efter skatt som drygar ut kassan lite.
Dina patetiska gnällinlägg ger jag inte mycket för...du resonerar som en femåring som blivit påkommen med handen i kakburken.
Det är dags att vakna upp och möta verkligheten där vuxna människor faktiskt får stå till svars för sina handlingar enligt de regler och lagar som samhället har.
Du avslöjer en skrämmande inställning till samhällets pengar...tycker kanske inte att mord
och rån är bra jämförelser eftersom det drabbar andra men ponera detta :
Jag förskingrar pengar från en statlig myndighet...låt oss säga att jag lyckas föra över 500K till mitt eget konto.
Ingen enskild person har blivit utsatt och jag har helt själv genomfört förskingringen.
Jag har spenderat hela summan på nöjen så det finns inget kvar.
Ska jag då komma undan med att betala ett mindre belopp i skadestånd till staten bara för att "500K skulle förstöra mitt liv"???
Nej säger jag....du har orsakat samhället en kostnad genom olaglig verksamhet, SJÄLVKLART ska DU och ingen annan stå för den kostnaden.
Som du ser så krävs det inga fantasilöner för att du ska kunna göra rätt för dig så det är bara att gå ner till fabriken och stämpla in mannen, du får leva ditt liv lite senare än vad du hade tänkt dig bara