Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Ta böterna, ge fan i att betala, ha inget av värde hemma när kronofogden kommer för att göra utmätning, vänta tills preskiberingsstiden (ursäkta ev stavfel) har gått ut & skit i det!
Visst, du får leva lite som en outsider under tiden, men det är faktiskt en fullt fungerande lösning på ditt problem!
Haha nej det är inte hållbart nånstans.
Då kan jag lika gärna betala böterna och ha ett relativt normalt liv i såfall.
Jag har jobb och ett bra liv nu, jag tänker ju inte fucka upp det totalt för nå jävla böter.
Får jag sånnadär böter så får jag föröska ordna en så bra plan med staten som möjligt för att betala av det, så jag kanske pejjar en tusing i månaden eller nått.
Men det suger ju som fan endå. För då tare 40 år innans jag pejjat av det liksom.
Kan inte sluta jobbet och börja plugga och ta lån osv, det har jag inte råd med då ju.
kan inte säga upp mig och sticka utomlands och resa runt ett år elelr två som jag planerat.
Utan nej nej, då är jag fast med ett jobb jag inte vill ha, i en stad jag inte vill bo, och betalar en del av min hårt i hopkämpade lön till staten varej jävla månad i många många år. nej fyfan.
jag vill plugga, jag vill kunna ta lån, jag vill resa osv.