2008-03-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamez
Säg att signaturen är en crewtag. Neka allt där det inte finns ett uppenbart sammanhang.

Men om jag säger tex att den här och den här signaturen är det flera perosner som skriver.
Medans flera perosner under förhör har sagt att den och den signaturen är samm person. Och att stilen dessutom är den samma på nästan alla målningarna. Samt signingarna.

Då funkar det antagligen inte.
Och sen undrar jag. om jag säger, enj emn den här och den här signaturen är det jag och två till som skriver. Men jag säge rinte vilka dom två är. Blir inte jag automatiskt då skydlig elelr nått sånnt?
Citera
2008-03-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
den enda du möjligtvis skulle kunna torska på är bilden där du målar olagligt,det ska till en jävla massa bevis till för att du ska kunna fällas för alla 80 fall. det är åklagaren som ska överbevisa rätten,inte du.

men vissa domstolar har en tendens till att skita i bevis och brukar döma efter signaturen ändå

Jovisst, men dom har en jävla massa bevis. För mycket.
Citera
2008-03-27, 00:03
Medlem
Evolution!s avatar
Ta böterna, ge fan i att betala, ha inget av värde hemma när kronofogden kommer för att göra utmätning, vänta tills preskiberingsstiden (ursäkta ev stavfel) har gått ut & skit i det!
Visst, du får leva lite som en outsider under tiden, men det är faktiskt en fullt fungerande lösning på ditt problem!
Citera
2008-03-27, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Ta böterna, ge fan i att betala, ha inget av värde hemma när kronofogden kommer för att göra utmätning, vänta tills preskiberingsstiden (ursäkta ev stavfel) har gått ut & skit i det!
Visst, du får leva lite som en outsider under tiden, men det är faktiskt en fullt fungerande lösning på ditt problem!

problemet är att preskriptionstiden kan förlängas hur länge som hellst
Citera
2008-03-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!

Haha nej det är inte hållbart nånstans.
Då kan jag lika gärna betala böterna och ha ett relativt normalt liv i såfall.
Jag har jobb och ett bra liv nu, jag tänker ju inte fucka upp det totalt för nå jävla böter.

Får jag sånnadär böter så får jag föröska ordna en så bra plan med staten som möjligt för att betala av det, så jag kanske pejjar en tusing i månaden eller nått.
Men det suger ju som fan endå. För då tare 40 år innans jag pejjat av det liksom.
Kan inte sluta jobbet och börja plugga och ta lån osv, det har jag inte råd med då ju.
kan inte säga upp mig och sticka utomlands och resa runt ett år elelr två som jag planerat.

Utan nej nej, då är jag fast med ett jobb jag inte vill ha, i en stad jag inte vill bo, och betalar en del av min hårt i hopkämpade lön till staten varej jävla månad i många många år. nej fyfan.

jag vill plugga, jag vill kunna ta lån, jag vill resa osv.
Citera
2008-03-27, 00:19
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colours
Att ta en milijon från staten, är som att ta 10 öre av en person.
Att jag har kostat staten tex en halv milijon, är inte samma sak som att staten ska ta en halv milijon av mig.

GAH! Ni klottrare är så blåsta att man inte vet om man ska bli arg eller tycka synd om er. Det här är alldeles solklart det forum på FB som har de absolut dummaste skribenterna.

Om du har kostat staten en halv mille med din skadegörelse är det helt självklart att du ska betala en halv mille om du åker fast. Varför i hela friden skulle du få något slags RABATT?

Och även om det vore motiverat att du får rabatt, så är det ett känt faktum att du inte kommer får det om du åker fast. Även jag, som inte vet just ett skit om klotter, har snappat att det blir dyrt som fan om man åker fast. Således kan de omöjligen ha undgått någon på scenen. Du är med andra medveten om vilken risk du tar med ditt klotter. Är du inte beredd att ta den, ge då fan i att klottra. Är du beredd att ta risken så för all del, klottra på du, men sitt då inte här och lipa över att dina goda framtidsutsikter är förstörda (även om jag personligen betivlar att de någonsin var så goda), som om det var någon annans fel än ditt att du klottrade.
Citera
2008-03-27, 00:25
Medlem
parkråttas avatar
Jag har inte varit i en liknande situation men jag TROR detta, inte baserat på egna erfarenheter:

Säg att det är en crewtag. Även om flera andra personer har sagt att det är en enskild persons tag, du har inget att förlora liksom.

Neka till resten, erkänn möjligtvis de pieces som dom har livebild på dig om man verkligen kan bevisa att det är du på bilden. Annars, neka till det också. Samma måtto här, inget att förlora.

Kom ihåg att det är deras uppgift att bevisa dig skyldig, inte din att besvisa dig oskyldig. Tror inte att du kommet torska för allt, om dom inte har bevis för allt. Gör också skillnad på böter och skadestånd, skadestånd får du betala för saneringskostnader, och böter får du för att du har gjort ett brott. Böterna är vad jag vet dagsböter baserat på din inkomst.

Jag har själv klarat mig ur situationer då det har varit uppenbart att jag har varit skyldig, genom att neka. Har inte handlat om graffiti då ioförsig.

Jag hoppas verkligen du klarar dig ur detta så lindrigt som möjligt.

Och minderbinder, har du något emot oss "klottrare" så strunta i att skriva här. FInns ett antal "för och emot" trådar, låt inte denna tråd bli ännu en sån.
Citera
2008-03-27, 00:32
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
problemet är att preskriptionstiden kan förlängas hur länge som hellst

Kan den?
Citera
2008-03-27, 04:14
Medlem
Carradines avatar
Citat:
dom advokater jag har varit i kontakt med i klotterutredningar har haft en fruktansvärt dålig koll..deras uppgifter är mer att försvara skattefifflare och hitta kryphål åt dom
Varför skaffar man en advokat som är inriktad på skattebrott när det handlar om skadegörelse?
Citat:
Ursprungligen postat av colours
jag vill plugga, jag vill kunna ta lån, jag vill resa osv.
Det skulle du tänkt på innan du började måla, du kommer få det straffet du kommer få helt enkelt.

Och jag kan nästan garantera att polisen har läst hela den här tråden för du är knappast den första som suttit här och diskuterat sitt brott och sedan upptäckt att allt man skrivit använts som bevismaterial mot en.
Citera
2008-03-27, 07:22
Medlem
art_s avatar
Tillbaka till topic nu innan alla haters ballar ur.
Colors: Jag hoppas att du klarar dig undan med ett lindrigare straff, neka neka neka.
Citera
2008-03-27, 08:41
Medlem
ARMENIAN SOULJAs avatar
varför tror ni vissa målare flyttat från sverige?
Citera
2008-03-27, 10:14
Medlem
pyro860s avatar
Säg att det är en crewtag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in