2008-05-23, 08:18
Medlem
Destiny048s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golgesson
Det låter som om du är en riktig jävla nöt. Skyll dig själv.

Edit: Hoppas du åker dit bigtime. Om du inte gör det. Vem fan betalar då för kalaset!?

Haha! Gud vad jag garvade när jag läste!

Seriöst, det är inte så att vi alla graffar och sen tänker *ååååh nu kommer jag bli skylldig en massa $$$ till skattenissarna, fett KUL*

Såklart man vill undvika å betala! Skit samma om de går på folks skatte pengar, om de inte tycker om det kan de ju skita i att kolla på det?
Citera
2008-05-23, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Destiny048

Seriöst, det är inte så att vi alla graffar och sen tänker *ååååh nu kommer jag bli skylldig en massa $$$ till skattenissarna, fett KUL*

Såklart man vill undvika å betala! Skit samma om de går på folks skatte pengar, om de inte tycker om det kan de ju skita i att kolla på det?
Hur gammal är du egentligen?
Resonerar som en 3åring, väx upp.
Citera
2008-05-23, 09:35
Medlem
fittlampas avatar
Om jag har cirka 5-6 skisser på mitt rum med min tag, och polisen använder det som bevismaterial, kan jag då slippa undan med att säga att det är en polare som gjort dom åt mig?

satt och tänkte på det där igår, känns ju ändå rätt omöjligt. Men ändå.
Citera
2008-05-23, 10:27
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlampa
Om jag har cirka 5-6 skisser på mitt rum med min tag, och polisen använder det som bevismaterial, kan jag då slippa undan med att säga att det är en polare som gjort dom åt mig?

satt och tänkte på det där igår, känns ju ändå rätt omöjligt. Men ändå.

kanske kan funka faktist.Dock kanske du MÅSTE nämna din polares namn, eller så går dem på att det är du som har gjort dem.
Citera
2008-05-25, 17:31
Medlem
det mest rättvisa borde väl helt enkelt vara att skicka räkningen efter saneringen är klar. Då får personen som är dömd både en spec och en korrekt summa på de kostnader han åsakat.
Citera
2008-05-25, 21:08
Medlem
FishHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rmsis2
det mest rättvisa borde väl helt enkelt vara att skicka räkningen efter saneringen är klar. Då får personen som är dömd både en spec och en korrekt summa på de kostnader han åsakat.

men de tkr inte polisen så dom ger böter på 50lax när saneringen kostade 2lax
Citera
2008-05-25, 23:14
Medlem
So?

Det är ju knappast så att du är oskyldig. Hoppas, precis som många andra, att du får många hundratusen i böter och får ett rent ut sagt förjävligt liv för det är du värd. HA
Citera
2008-05-25, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FishHead
men de tkr inte polisen så dom ger böter på 50lax när saneringen kostade 2lax
Ja de svider nog lite för de flesta.
Citera
2008-05-26, 23:14
Medlem
Vad fick du i böter?
Citera
2008-05-28, 09:12
Medlem
megakelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av father L
Till er haters..är det kul med andras olycka?
Nej, andras olycka är sorgligt, men i det här fallet har ju den som orsakade olyckan (klottraren alltså) åkt fast. Bra jobbat av polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av father L
, håller med om att "ger man sig in i leken får man leken tåla"..MEN straffet bör stå i proportion till brottet.
I klottersammanhang brukar väl straffet stå i ganska bra proportion till brottet. De vanligaste påföljderna för klottrare är som bekant ungdomsvård, ungdomstjänst och böter.

Utöver straffet tillkommer ju oftast också skadestånd, och dessa är ju helt och hållet baserade på den faktiska skada (och kostnad) man orsakat. Jag ser inget fel i detta.
Citera
2008-05-28, 21:30
Medlem
hårigbaks avatar
Orkade inte läsa alla sidorna, Men.
hur gick det, Vart du fälld för allt,
Vad landade böterna på, Hur tänker du göra i framtiden?

Kan man inte flytta utomlands och slippa betala?
Har för mig jag hörde något sådant förut.
Citera
2008-05-29, 15:00
Medlem
Golgessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destiny048

Ja men grejjen är att jag egentligen inte bryr mig ett skit om det finns graffiti. Men om nu staten tar betalt av oss som betalar skatt för att ta bort "graffen" bara för att ni inte vill åka fast så tycker jag att det är så bedrövligt att jag dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in