2008-03-27, 10:50
Medlem
Risans avatar
Jag skulle nog neka, för om du erkänner ett par målningar för runt 30.000kr, då blir du mer misstänkt för alla andra målningar, för det är ju samma stil o signatur, så jag skulle neka allt.
Citera
2008-03-27, 10:51
Medlem
Risans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Varför skaffar man en advokat som är inriktad på skattebrott när det handlar om skadegörelse?

Det skulle du tänkt på innan du började måla, du kommer få det straffet du kommer få helt enkelt.

Och jag kan nästan garantera att polisen har läst hela den här tråden för du är knappast den första som suttit här och diskuterat sitt brott och sedan upptäckt att allt man skrivit använts som bevismaterial mot en.

Jag tror inte polisen kan ha denna tråd som bevis..
Citera
2008-03-27, 11:11
Medlem
Jag tvivlar stort att våran vän här har gjort sina målingar efter varandra

Citat:
Ursprungligen postat av colours
Inte orimliga? My good.
Dom är orimliga utan dess like.
Av flera andledningar dessutom.

Vi kan börja med detta.

Det är räknat i kostnad, 1000kr per kvadratmeter.
Man kan räkna att det kostar i snitt 8000kr för att sanrea varje målning.

Om vi säger att det är ca 10 målningar i en tunnel, då kommer det dit en sanerare som ska sanera dessa målningar.
10 * 8000kr = 80 000kr.
Det tar denna sanerare ungefär 3 timmar att sanera dessa målningar.
Är 80 000 kr ett rimligt pris att betala för 3 timmars jobb?
Tror du verkligen att det kostar så mycket att sanrea?
det är inte guld dom har i vattnet dom sanerar med. det är vatten och en högtrycks tvätt. Ibland med lite sand i vattnet.
Hans lön kanske är på 120kr timmen.

Vart går då dom resterande 79 540 kr nånstans?
Såklart det är mer utgifter än hans lön, men intefan kommer vi upp i några 80 000 på tre timmar.

Så att staten betalar sånnahär otroliga summor till sanerings bolag är något dom för stå tillsvars för, det är inte vi som bett do slösa skattepengar på att betala överdrivna fantasi summor till saneringsföretag.. det hade gått att lösa så mycket billigare.

Det är som om jag skulle öppna en städ firma som tar 30 000kr i timmen för att plockar upp fimpar på marken. Sen så fort nån kastar en fimp får dom böta 5000kr.
Sen äre bara säga, jo men vaddå, det kostar staten 5000kr att städa upp den där fimpen. Det är inte rimligt nånstans.
Dom skulle kunna ha en betydligt mycket billigare sanerings kostnad.

Sen har vi detta.

Att bekosta staten dessa pengar är inget som nån person tar någon skada utav. Att staten betalar flera milijoner till sanering, är inget som nån enskild individ lider något direkt utav(inte valt för den delen heller).
Straff ska vara i propotion till brottet, bedömt efter mänslighet. inte pengar.
Om ingen lidit för brottet. varför ska då brottsgöraren få lida så överdrivet mycket för det?
Varför ska då en person som gjort nått dummt när den var ung, som inte utsatt nån för någon ekonomisk skada elelr lidande, för lida resten av sitt liv för detta?

Att ta en milijon från staten, är som att ta 10 öre av en person.
Att jag har kostat staten tex en halv milijon, är inte samma sak som att staten ska ta en halv milijon av mig. Det blir ju fel. Det är inte samma sak att ta av staten som att ta av en enskild individ.

Tack för råden i övrigt.
Citera
2008-03-27, 11:36
Medlem
CurryCurres avatar
På något bisarrt sätt misstänker jag att du skulle ha fått mer hjälp av att skriva i Juridikforumet istället. För mycket folk med hat som strösslar moralkakor här inne. Jag har tyvärr inget vettigt svar att ge på ditt problem, men du har alla mina sympatier och jag hoppas det löser sig för dig.
Citera
2008-03-27, 12:44
Medlem
ja åkte på samma grejj, allt pekade på mej.. jag nekade allt (+- 1000st 30mm tags, 5st t-ups), utöver dom 4 tags jag blev tagen på bar gärning med.. jag sa att jag bajtade dom 4st jag hade gjort o höll mej till samma version hela tiden, prata så lite som möjligt.. till slut tror dom dig när du nekar! Fälla tårar funkar kanske, men ja tror inte på det. Va iskall istället, då knäcker dom dig inte!

sen ska du kolla upp om dom byter ut eller städar grejjerna du målat på.. Jag slapp skadestånd på grejjerna för ja sa att dom hade tvättat skiten o inte bytt ut dom som dom påstod.. Det tyckte dom var lite pinsamt så dom tog inte upp skiten igen, det kanske var ren tur men hade ja inte sagt nåt så hade ja fått skadestånd på 5 lax extra, nu åkte ja bara på böter för tagsen..

Lycka till min vän, NEKA o om dom fortsätter så överklaga om domen faller fel.. Dom pallar inte till slut för lite kladd, dessutom har dom bristande bevis eftersom bilderna dessutom var lagliga! Den bilden där man ser dina kläder får du på något sätt bortförklara dig med, eller helt enkelt NEKA, dom kan inte bevisa att det är du bara för att kläderna är likadana? Säg att du köpte likadana kläder o spela dum, de funkade för mig!

Ha självförtroende o va iskall nu, DU knäcker dom o inte tvärtom.. Var hellre tyst än att säga nåt du inte reder ut, du har alltid rätt till advokat! Jag hoppas för din skull att det går snabbare för dig än för mig med förhör o sånt, jag fick vänta i ett år på skiten..

LYCKA TILL min vän!
Citera
2008-03-27, 12:45
Bannlyst
Citat:
Varför skaffar man en advokat som är inriktad på skattebrott när det handlar om skadegörelse?

leta upp en advokat som har graffiti som specialområde,tack!
Citera
2008-03-27, 13:50
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risan
Jag tror inte polisen kan ha denna tråd som bevis..
Intressant nog så talade jag så sent som igår med den f d användaren LaddeLigist som hade uttalat sig om ett brott här på forumet, det tog inte lång tid innan polisen visste vem han var och även vad han hade skrivit i PM och tog kontakt med honom IRL. Som du ser så är brottet som beskrivs i denna tråd ganska "high profile" för att vara graffiti så det är inte omöjligt.

Sök så kommer du finna.

Därför går han nu under ett annat namn på forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
leta upp en advokat som har graffiti som specialområde,tack!
Om du inte kan något om ett ämne, varför ens yttra dig? Är du inte medveten om att advokater har olika inriktningsområden - en advokat som sysslar med skattebrott sysslar inte samtidigt med skadegörelse då det är två vitt skilda kategorier av brott.

Men du kanske trodde alla advokater lär sig hela lagboken utan och innan samt kan åta sig vilket fall som helst utan problem?
Citera
2008-03-27, 13:59
Bannlyst
Citat:
Om du inte kan något om ett ämne, varför ens yttra dig? Är du inte medveten om att advokater har olika inriktningsområden - en advokat som sysslar med skattebrott sysslar inte samtidigt med skadegörelse då det är två vitt skilda kategorier av brott.

Men du kanske trodde alla advokater lär sig hela lagboken utan och innan samt kan åta sig vilket fall som helst utan problem?

jag väntar fortfarande på att du ska nämna en graffitiadvokat eller där man kan få tag på en,,det är du som inte ska yttra dig jävla idiot. jag menade inte just skattebrott specifikt,utan mer alldagliga brott som inte rör subkulturer som graffiti..återgå till din hytt i tuben där du gör nån nytta
Citera
2008-03-27, 14:06
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamez
Säg att signaturen är en crewtag. Neka allt där det inte finns ett uppenbart sammanhang.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2008-03-27, 15:03
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarius
jag väntar fortfarande på att du ska nämna en graffitiadvokat eller där man kan få tag på en,,det är du som inte ska yttra dig jävla idiot. jag menade inte just skattebrott specifikt,utan mer alldagliga brott som inte rör subkulturer som graffiti..återgå till din hytt i tuben där du gör nån nytta
Vart påstod jag att jag skulle ta fram en sådan advokat? Eller att det ens fanns?

Som vanligt har writers svårt att uttrycka sig utan att gå över till förolämpningar - det är inte jag som hyr in en advokat inom ekonomi för att försvara mig i ett skadegörelsemål.
Citera
2008-03-27, 15:07
Medlem
schteeeks avatar
gå bara ut å ta bort allt som du gjort då har dom ju inegting att ta bort?
Citera
2008-03-27, 15:24
Bannlyst
Citat:
Vart påstod jag att jag skulle ta fram en sådan advokat? Eller att det ens fanns?

Som vanligt har writers svårt att uttrycka sig utan att gå över till förolämpningar - det är inte jag som hyr in en advokat inom ekonomi för att försvara mig i ett skadegörelsemål.

man blir oftast bara tilldelad en advokat om man nu inte har önskemål om nån annan. du kan ringa in till en advokatfirma och höra hur det ligger till så kanske t.o.m du lär dig något. jag lämnar den här till synes lönlösa debatten med dig så att du får tid att inhämta information, Byfåne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in