2018-02-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag skiter i om hon har varit delaktig, jag är inte ute efter att runka empatikuken. Jag anser att hon har fått lida tillräckligt med tanke på den lindriga brottslighet hon ändå har varit del av.
Det anser jag också. Trodde du grinade över straffet som varit, men bra, det är över nu.

Citat:
För låt oss vara ärliga. Hon har inte mördat någon. Hon har inte våldtagit eller sysslat med barnporr.
Nej, för då hade hon varit kvar i sin lilla svarta håla.

Citat:
Oh ja. Men, vi talar trots allt om ett negerland med en pseudo-civilisation. På de här breddgraderna kan man utan att tveka fängsla en get för stöld med svepskälet att geten egentligen är en bandit som har shapeshiftat. (Och ja, det händer. Googla.)
Och man kan fängsla de som begått brott.

Citat:
Jag grinar inte. Jag ifrågasätter varför många, och som jag förstår det även du, är så gränslöst hatiska och blodtörstiga mot den här tjejen när ni oftast har en mycket förlåtande attityd mot exempelvis afghanska våldtäktsmän eller hemvändande IS-terrorister?
Bra argument, det finns massa som är värre, släpp bluffochsmugglarhoran fri.

Citat:
Aaaah... Ditt antivita hat avslöjar dig.
Ogillar kräk, oavsett färg.
Citera
2018-02-07, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Och man kan fängsla de som begått brott.
Oj, nu börjar du greppa efter halmstrån... Normala människor inser att domar som fastslås i de här hittepåländerna inte är trovärdiga. Vad som däremot är trovärdigt är de brott hon smet ifrån i Sverige.

Citat:
Bra argument, det finns massa som är värre, släpp bluffochsmugglarhoran fri.
Ja? Hon bör släppas fri från negerfängelset i hottentottstaten eftersom det är ett pajasland som mycket väl skulle kunna ha dömt en get till fängelse för bilstöld. Trovärdigheten för Etiopiens rättsväsende är noll.

Vad hon däremot bör nagelfaras för är de brott hon begått i Sverige.

Förresten, för att vara en vad du själv säger "empatisk person" så är du väldigt hatisk och intolerant. Av någon anledning passar du som hand i handsken på mina fördomar om "toleranta" vänsterliberala svenskar.

Citat:
Ogillar kräk, oavsett färg.
En normal individ hade självfallet känt mest sympati med sådana som är och ser ut som denne själv.
Citera
2018-02-07, 12:35
Medlem
Citat:
Oj, nu börjar du greppa efter halmstrån... Normala människor inser att domar som fastslås i de här hittepåländerna inte är trovärdiga. Vad som däremot är trovärdigt är de brott hon smet ifrån i Sverige.
Jaha, nu ska du börja ifrågasätta domen också, gör det med fakta eller iaf ngt litet på fötterna och inte bara "det kan faktiskt vara så."

Citat:
Ja? Hon bör släppas fri från negerfängelset i hottentottstaten eftersom det är ett pajasland som mycket väl skulle kunna ha dömt en get till fängelse för bilstöld. Trovärdigheten för Etiopiens rättsväsende är noll.
Hon har ju för helvete blivit frisläppt, sluta grina nu.

Citat:
Förresten, för att vara en vad du själv säger "empatisk person" så är du väldigt hatisk och intolerant. Av någon anledning passar du som hand i handsken på mina fördomar om "toleranta" vänsterliberala svenskar.
Ngn måtta får det ju vara, hon är undantaget som bekräftar regeln, tydligen även för dig.

Citat:
En normal individ hade självfallet känt mest sympati med sådana som är och ser ut som denne själv.
Det är ju därför du är på hennes sida och inte jag
Citera
2018-02-07, 12:45
Medlem
Jag hade säkert resonerat som du om det inte vore för att det nu rör IJ, en jävla nolla som tagit sig igenom livet genom att åka i gräddfilen på andras bekostnad, och som aldrig kunnat stå för det och ta konsekvenserna. Hon har tjallat ner andra för att komma mildare undan själv, hon stack utomlands och började med nu brottslighet när ett straff hägrade i Sverige. Och så började hon med nya brott där. Sen kom smällen.

Vad fan, ska inte hon som hela tiden lyckats komma undan ngn gång få smaka på sin egen medicin? Tro fan det. Läs på lite om henne, för detta är ingen vanlig vit flicka vi talar om.
Citera
2018-02-07, 12:46
Citat:
Jaha, nu ska du börja ifrågasätta domen också, gör det med fakta eller iaf ngt litet på fötterna och inte bara "det kan faktiskt vara så."
Vänta... Du vill alltså att jag ska ta en dom från Etiopien på allvar?

Ja, jag ifrågasätter att hon var en aktiv del i människosmuggling. Detta på grundval av att det är ett jävla språng mellan att lura folk på pengar i Sverige till att som vit kvinna organisera flyktingsmuggling över en bevakad gräns i ett östafrikanskt land. Om du inte ser det enorma språnget däremellan så är du antingen blind eller dum.

Citat:
Hon har ju för helvete blivit frisläppt, sluta grina nu.
Återigen, normala människor inser att jag inte "grinar". Jag talar om rimlighet.

Citat:
Ngn måtta får det ju vara, hon är undantaget som bekräftar regeln, tydligen även för dig.
Ja, även för mig.

I normala fall hade jag varit den första som hade ropat på spöstraff men nån jävla rimlighet måste man ha. Det säger mycket om dig att du inte anser att åtta år i fängelse i mörkaste Afrika är tillräckligt straff för ekonomiska förluster för svenska privatpersoner och företagare.

Ja, Ingelas lidande gör ju inte att människor som nu sitter i fogdens garn släpps fria, men det gäller ju oavsett om hon sitter på Hinseberg eller i ett bajsdoftande negerfängelse i Afrika. Att du föredrar det senare handlar mer om din avsaknad av empati än något annat.

Citat:
Det är ju därför du är på hennes sida och inte jag
Ja, troligen.
Citera
2018-02-07, 12:56
Citat:
Jag hade säkert resonerat som du om det inte vore för att det nu rör IJ, en jävla nolla som tagit sig igenom livet genom att åka i gräddfilen på andras bekostnad, och som aldrig kunnat stå för det och ta konsekvenserna. Hon har tjallat ner andra för att komma mildare undan själv, hon stack utomlands och började med nu brottslighet när ett straff hägrade i Sverige. Och så började hon med nya brott där. Sen kom smällen.
Jag tvivlar inte på att hon är ett jävla svin men om vi ska upprätthålla nån slags form av rimlig civilisation så måste vi utgå från att vi är bättre än de som inte har någon civilisation.

Citat:
Vad fan, ska inte hon som hela tiden lyckats komma undan ngn gång få smaka på sin egen medicin? Tro fan det. Läs på lite om henne, för detta är ingen vanlig vit flicka vi talar om.
Jag har läst på och jag vet precis vilken jävla gökunge vi talar om. Och likväl... Att med ett illa dolt leende njuta av att kvinnan ifråga blir våldtagen i röven av negrer samtidigt som du vilar i hemmets bädd tillsammans med frugan, och detta enbart på grundval av att hon lurat folk på pengar...

Jag tror inte att du förstår. Eller, jag hoppas att du inte förstår. Det är snarare så, för jag väljer att give you the benefit of the doubt när det gäller din syn på vad som är ett rättvist straff för simpelt bondfångeri.
Citera
2018-02-07, 12:59
Medlem
b00b00s avatar
Icke att förglömma att denna tös skapat flera års ekonomiskt helvete för en del personer.
Citera
2018-02-07, 13:01
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte på att hon är ett jävla svin men om vi ska upprätthålla nån slags form av rimlig civilisation så måste vi utgå från att vi är bättre än de som inte har någon civilisation.

Jag har läst på och jag vet precis vilken jävla gökunge vi talar om. Och likväl... Att med ett illa dolt leende njuta av att kvinnan ifråga blir våldtagen i röven av negrer samtidigt som du vilar i hemmets bädd tillsammans med frugan, och detta enbart på grundval av att hon lurat folk på pengar...

Jag tror inte att du förstår. Eller, jag hoppas att du inte förstår. Det är snarare så, för jag väljer att give you the benefit of the doubt när det gäller din syn på vad som är ett rättvist straff för simpelt bondfångeri.
Du ältar dessa påstådda våldtäkter som du hittat på själv, du gör dig egna jävla variant av hela grejen, och hon har gjort mer än lurat folk så läs på nu istället.
Citera
2018-02-07, 13:05
Citat:
Du ältar dessa påstådda våldtäkter som du hittat på själv, du gör dig egna jävla variant av hela grejen, och hon har gjort mer än lurat folk så läs på nu istället.
Vänta...

"Ältar dessa påstådda våldtäkter"?

Du tror alltså inte att Ingela Jansson har blivit våldtagen under sin åtta år långa fängelsevistelse i Afrika?
Citera
2018-02-07, 13:17
Medlem
Citat:
Vänta...

"Ältar dessa påstådda våldtäkter"?

Du tror alltså inte att Ingela Jansson har blivit våldtagen under sin åtta år långa fängelsevistelse i Afrika?
Jag har ingen aning och det har inte du heller men enligt dig så har hon ju inte bara blivit våldtagen utan även fått HIV. Du har riktigt bra verklighetsförankring, för det där har du snickrat ihop i din egen skalle.
Citera
2018-02-07, 13:17
Medlem
skalman1973s avatar
Tja personligen tycker jag att de kunde behållit henne . Sen kom jag och tänka på det här med producentansvar och kom till slutsatsen att ansvaret för avfallet var vårt . Det är bara en tidsfråga innan hon gör något igen och då får vi väl låsa in henne här . Sådana där människor blir inte bättre de utvecklas och blir värre
Citera
2018-02-07, 13:26
Citat:
Jag har ingen aning och det har inte du heller men enligt dig så har hon ju inte bara blivit våldtagen utan även fått HIV. Du har riktigt bra verklighetsförankring, för det där har du snickrat ihop i din egen skalle.
Det får vara slut på det här tramset.

Enligt dig är det okej att kvinnor våldtas av negrer i afrikanska fängelsehålor för ekonomisk brottslighet begången i Sverige. Jag anser att det är väl grovt. Det är hela saken.

Jag är inte emot att Ingela straffas. Jag är däremot emot att Ingela tillbringar åtta i fängelse i Afrika. Nu är det emellertid så att Ingela har tillbringat åtta år i afrikanskt fängelse och därmed anser jag att hennes skuld till samhället är struken. Om du tycker annorlunda så får du tycka det. I så fall har du inte bara fel, du är dessutom en idiot.

Jag anser att det rimliga är att försätta Ingela på fri fot när hon landar i Sverige. Detta är hennes chans. Om hon skulle dyka upp på radarn framöver för liknande brottslighet så anser jag det rimligt att avrätta henne medelst nackskott. Då har hon fått sin chans efter sitt orimliga straff. Tar hon inte den chansen så är hon vanekriminell och då är likvidering det enda rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in