2015-05-12, 22:27
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inte "my cup of tea" precis. Har inte sett att det sått nåt om henne på länge (men har inte precis letat). Tyckte det skulle vara konstigt om hon gått upp i vikt nujämfört med innan om det var det som menades. men vissa sjukdomar ökar man väl i vikt eller omfång av även om man är undernärd.

kwassiorkor i magbuken!!
Citera
2015-05-13, 09:50
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ok men om alla ansöker så är det väl ändå vissa fall som prioriteras framför andra misstänker jag? De två journalisterna fick Bildt att engagera sig så där gick det väldigt snabbt i jämförelse med andra fall.....

Om du menar journalisterna Magnus Falkehed och Niclas Hammarström så är det en helt orimlig jämförelse

Journalisterna var kidnappade. Det var inte tal om en strafföverföring, en s.k "treaty transfer".
Citera
2015-06-19, 21:10
Medlem
underhuggarens avatar
Vet inte om det är nyheter eller om Aftonhoran försöker blåsa läsarna på pengar genom att publicera gammalt skit misstänker att det är det sistnämnda. Någon som har plus som kan kolla lite närmare?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...ab?teaser=true
Citera
2015-06-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underhuggaren
Vet inte om det är nyheter eller om Aftonhoran försöker blåsa läsarna på pengar genom att publicera gammalt skit misstänker att det är det sistnämnda. Någon som har plus som kan kolla lite närmare?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...ab?teaser=true

Det är en artikel där det har sammanfattat "Svenskar i skräckfängelse" <--(rubriken) runt om i världen. Ingela Janssons del är väldigt liten så jag tror att de förra artiklarna redan har nämnt allt.

Lite dumt av aftonbladet att sätta hennes bild på artikeln som får det att framstår att det skulle hamna om henne. För det står om massa personer runt om i världen. Ingela Janssons del är texten nedan.

"Etiopien

Storsvindlaren Ingela Jansson, född 1980, greps i slutet av januari 2010 och dömdes året därpå till 23 års fängelse för människosmuggling och bedrägeri. Tvåbarnsmamman från Mariestad uppges må allt sämre i det etiopiska Kalityfängelset som är fullt av löss, råttor och sjukdomar, där många tvingas sova direkt på betonggolvet och det är en kamp om maten. Journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson satt en tid på fängelset och har skrivit om skräckförhållandena i sin bok ”438 dagar”."

Personligen så hoppas jag att Sverige lägger mer fokus på att få hem Dawit Isaak istället för Ingela. Nu sitter ju inte de i samma land men det är stor skillnad i brott som det begått om man ser till straff det fått. Ingela har ju en grov kriminell bakgrund.
Citera
2015-06-20, 11:34
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebyggaren
Personligen så hoppas jag att Sverige lägger mer fokus på att få hem Dawit Isaak istället för Ingela. Nu sitter ju inte de i samma land men det är stor skillnad i brott som det begått om man ser till straff det fått. Ingela har ju en grov kriminell bakgrund.

Varför? Han sökte sig till Sverige & fick asyl för att han var regimkritisk.
Sen åker han dit igen. Vad förväntade han sig skulle hända?

För min del så får Ingela gärna sitta av hela straffet där nere.
Citera
2015-06-21, 13:17
Medlem
Förstår inte allt detta klagande från vissa personer att hon ska släppas hem osv.

Vi har en kriminell person som begår ett brott i ett annat land.
Vad är problemet?
Det lands lagar gäller för det brottet punkt!
Att fängelset är skit, ja vad ska vi göra åt det?
Hon var fri att begå brott i andra länder med bättre förhållanden.

Valde hon Etiopien då får hon väl stå sitt kast.
Vad vi tycker här om att straffet är "lite" väl hårt skiter nog Etiopien högaktnings fullt i.

Finns bara 1 enkel regel att slippa helveteshål på jorden.
Begå inte brott där fängelserna suger simpelt för en normalbegåvad person.

Det handlar ju inte om att pöbeln gapar om blod utan att vi inte kan sympatisera med yrkeskriminella personer som vägrar leva ett lagligt liv.
Citera
2015-06-21, 14:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Sen åker han dit igen.
Vad förväntade han sig skulle hända?

Där instämmer jag till fullo! Har man fått asyl och åker tillbaka är man dum i huvudet. Sedan råkade han vara journalist eller liknande och då blir det som vanligt ett jäkla liv i den kåren. Det sitter massor med regimkritiker fängslade jorden runt, men dom är inte värda lite bläck.
Citera
2015-07-01, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Sen åker han dit igen. Vad förväntade han sig skulle hända?

Hon kommer aldr
överleva så länge-----hälsoprobl det senaste året iaf. Har svängt väldigt i detta fall !

Bara för 1/2 sen ansåg jag att hon borde sitta hela tdn------men har nu insett att straffet var för hårt !
Kanske bör hpn få 1 ny chans i Sverige ?-----------har iaf inte mörd ngn !
Citera
2015-07-01, 06:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Hon kommer aldr
överleva så länge-----hälsoprobl det senaste året iaf. Har svängt väldigt i detta fall !

Bara för 1/2 sen ansåg jag att hon borde sitta hela tdn------men har nu insett att straffet var för hårt !

Men stack hon inte utomlands just för att hon hade fängelsedom hängaandee över sig?
Citera
2015-07-01, 09:05
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men stack hon inte utomlands just för att hon hade fängelsedom hängaandee över sig?

Ja, och folk sitter fortfarande i ekonomisk ruin efter hennes framfarter så hon har samlat ihop till det hon förtjänar.
Citera
2015-07-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Ja, och folk sitter fortfarande i ekonomisk ruin efter hennes framfarter så hon har samlat ihop till det hon förtjänar.

Som man bäddar får man ligga,hon kan gott sitta där hon sitter har ingen som helst pardon mot sådana här personer.
Cant do the time?dont do the crime.....

Skönt att vissa länder inte daltar med kriminella utan faktiskt straffar dom som inte kan sköta sig.
Citera
2015-07-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Hon kommer aldr

Du verkar sitta inne med lite intressant information.
Exakt vad för hälsoproblem är det hon dragits med det senaste året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in