2015-05-10, 16:54
Medlem
Nån som vet om hon gått ner i vikt...Hon såg ju rätt korpulent ut på bilderna från tidningen
Citera
2015-05-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Nån som vet om hon gått ner i vikt...Hon såg ju rätt korpulent ut på bilderna från tidningen

Vilka bilder tänker du på?
Citera
2015-05-10, 18:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Hon har väl alltid varit rundlagd? Det såg ju ut att hon var det redan när hon då och då förekom på pixlade bilder i media och kallades "bedragerskan" eller nåt?
Citera
2015-05-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Efter fyra och ett halvt år i detta fängelse kommer hon inte att återfalla i någon brottslighet. Hon kommer inte heller att sitta strafftiden ut. Hon kommer sannolikt att dö om hon inte får komma till Sverige. Ni tycks inte fatta att kriminalvård inte handlar om pöbelns blodtörst.

Jag håller med. Skamligt att Sverige inte gör mer för att överföra henne till svenskt fängelse.
Citera
2015-05-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Jag håller med. Skamligt att Sverige inte gör mer för att överföra henne till svenskt fängelse.
D0m kanske efter 30 år börjat förstå att man inte ska dalta för mycket med brottslingar.

Förresten, vem/vilken myndighet är ansvarig för att fångar eventuellt överförs? Är det godtyckligt eller samma möjligheter för alla?
Karolina Jonsson som dömdes för narkotikabrott avtjänade endast 4 år i Thailand t ex så det är knappast lika för alla.
Citera
2015-05-11, 13:18
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon har väl alltid varit rundlagd? Det såg ju ut att hon var det redan när hon då och då förekom på pixlade bilder i media och kallades "bedragerskan" eller nåt?

Hon kanske har gått ner såpass så att hon rent av blivit snygg?
Citera
2015-05-11, 14:05
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
D0m kanske efter 30 år börjat förstå att man inte ska dalta för mycket med brottslingar.

Förresten, vem/vilken myndighet är ansvarig för att fångar eventuellt överförs? Är det godtyckligt eller samma möjligheter för alla?
Karolina Jonsson som dömdes för narkotikabrott avtjänade endast 4 år i Thailand t ex så det är knappast lika för alla.

Jomen Thailand och Sverige har utlämningsavtal, då går det mycket smidigare att överföra en fånge till Sverige. Döms man i Etiopien får man nog sitta av hela straffet man fått där.
Citera
2015-05-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Döms man i Etiopien får man nog sitta av hela straffet man fått där.
Som de 2 journalisterna menar du?
Citera
2015-05-11, 22:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hon kanske har gått ner såpass så att hon rent av blivit snygg?

Inte "my cup of tea" precis. Har inte sett att det sått nåt om henne på länge (men har inte precis letat). Tyckte det skulle vara konstigt om hon gått upp i vikt nujämfört med innan om det var det som menades. men vissa sjukdomar ökar man väl i vikt eller omfång av även om man är undernärd.
Citera
2015-05-12, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Kan inte för mitt liv förstå hur du resonerar...när vi äntligen blir av med en kriminell, vill du släpa hem skiten igen...suck.

mvh
Citera
2015-05-12, 11:24
Medlem
Novus4212s avatar
""Förresten, vem/vilken myndighet är ansvarig för att fångar eventuellt överförs? Är det godtyckligt eller samma möjligheter för alla?
Karolina Jonsson som dömdes för narkotikabrott avtjänade endast 4 år i Thailand t ex så det är knappast lika för alla.""

Det är UD samt JD som jobbar tillsammans men det är justitieministern som säger ja/nej och detta sker på ett regeringsmöte som sker veckovis.

I princip säger aldrig Sverige nej till en starfföverföring men tyvärr är det många länder som spelar hardball och säger nej av olika orsaker.

Thailand vill gärna att man avtjänar 4-8 år innan en överföring sker. Åren som skall avtjänas innan överföring sker beror på straffets totala längd.

Straffet måste också vara tidsbestämt och helt fastställt. Dvs ingen överklagan skall ligga i systemet.

Nedan hittar ni mycket mer info om sk "treaty transfers" där, om jag kommer ihåg rätt, ca 85 länder deltar i detta multilaterala samarbete.

http://www.justice.gov/criminal/oeo/iptu/

Att bli överförd är ingen rättighet och ett avslag kan aldrig överklagas utan en ny ansökan kan ske efter 3 år om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2015-05-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det är UD samt JD som jobbar tillsammans men det är justitieministern som säger ja/nej och detta sker på ett regeringsmöte som sker veckovis.
Ok men om alla ansöker så är det väl ändå vissa fall som prioriteras framför andra misstänker jag? De två journalisterna fick Bildt att engagera sig så där gick det väldigt snabbt i jämförelse med andra fall.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in