Citat:
Ursprungligen postat av
GinaCaranoFan
Jag tror faktiskt att Ingelas offer är mer bekväma med att hon är fängslad i Etiopien och kanske aldrig kommer tillbaka till Sverige. Det skulle i alla fall jag vara. Men återkom den dagen det finns en förening av Ingelas offer som vill ha fanskapet tillbaka.
Det brukar sällan ligga i offrens intresse att gm ska få det så bra som möjligt. Vi har igen aning om vad hennes offer tänker eller inte tänker. Förmodligen har dom fått kompensation från försäkringsbolaget.
Något skadestånd kommer dom aldrig att få från Ingela personligen. Personer som är dömda för bedrägeri brukar sällan ha en miljon på bankkontot.
Min gissning, och det är enbart en gissning, är att hennes offer inte ägnar henne någon tanke alls. Det känns inte meningsfullt att man ska hata någon för att man har blivit av med några tusen kronor.
Om sanningen ska fram så har hon begått småbrott i Sverige. Hon kallas för storsvindlerska eftersom hon har begått så många småbrott. Men i Sverige hade hon fått sitta några månader eller kanske ett par år i värsta fall på Hinseberg. Hon har aldrig hotat någon, så hennes kriminalitet ligger inte ens i närheten av den organiserade kriminaliteten.
Många som tycker att hon har fått ett rättmätigt straff skulle själva börja klättra på väggarna efter ett par månader i ett etiopiskt fängelse. Hon bör förflyttas till Sverige.