2008-03-25, 23:53
Medlem
Elinebergs avatar
Fr min del r det vl lite tvrtom. r sjlv "halv"-snusare, tar kanske i snitt en prilla varannan dag. Dock ser jag alltid till att ha snus, fr om jag inte har s fr jag lite panik.

Dock r det alltid snusarna som tigger av mig. Givetvis bjuder man alltid, svida man inte har en kvar. Likas bjuder man till frmlingar. Det jobbiga r bara att eftersom jag sjlv snusar s lite s ger jag mig fan p att skert ver hlften av allt snus jag kper inte ens snusas av mig sjlv. Jvligt strigt. I och fr sig s blir man ofta bjuden tillbaka p ett eller annat stt, s det jmnar vl ut sig.
Citera
2008-03-26, 00:52
Medlem
waaaH_5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Jag ogillar folk som alltid ska ha, men om man frgar dom om man fr ta en pris, s fr man ett nej kastat i ansiktet.

Sen str jag mig p folk som frgar efter snus och sen lgger dom ut den efter 10 min nr den brjat rinna.

skottpengar p dessa..
Citera
2008-03-26, 21:33
Medlem
GN'Rs avatar
Ja sjlvklart bjuder jag ocks till vnner som snusar och inte har just d, men nu pratar vi om folk som faktiskt inte egentligen snusar utan de tar en snus d och d. Ca 2 om dagen som sagt.

Ett exempel; har en bekant som alltid tar en snus nr han dricker kaffe, aldrig annars. Och varje gng man fikar med honom (ca 2 gnger/dag) s vill han ha en snus av mig. Jag har ofta frgat honom varfr han inte kper snus sjlv, d svarar han att han snusar s lite. D blir jag faktiskt irriterad r det meningen att jag ska frse honom med snus? S nu har jag slutat gra det, antingen fr han sluta eller kpa eget.

Har annars inget mot folk som vill ha en snus, har en annan vn som egentligen rker. Men ibland nr han dricker s tycker han om att ta en snus, det har jag inga problem med eftersom det r spass sllan. Men just personer som den frsta snyltaren r vldigt jobbiga. Varfr kper inte han eget snus!?!?
Citera
2008-03-26, 21:33
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elineberg
Fr min del r det vl lite tvrtom. r sjlv "halv"-snusare, tar kanske i snitt en prilla varannan dag. Dock ser jag alltid till att ha snus, fr om jag inte har s fr jag lite panik.

Dock r det alltid snusarna som tigger av mig. Givetvis bjuder man alltid, svida man inte har en kvar. Likas bjuder man till frmlingar. Det jobbiga r bara att eftersom jag sjlv snusar s lite s ger jag mig fan p att skert ver hlften av allt snus jag kper inte ens snusas av mig sjlv. Jvligt strigt. I och fr sig s blir man ofta bjuden tillbaka p ett eller annat stt, s det jmnar vl ut sig.

Eftersom du r en vettig person som kper eget snus s gillar jag dig ven fast du r "halvsnusare"
Citera
2008-03-26, 22:32
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
Har annars inget mot folk som vill ha en snus, har en annan vn som egentligen rker. Men ibland nr han dricker s tycker han om att ta en snus, det har jag inga problem med eftersom det r spass sllan. Men just personer som den frsta snyltaren r vldigt jobbiga. Varfr kper inte han eget snus!?!?

Tja, sg du de. Jag antar att det helt enkelt r s att vissa utnyttjar allt de kan f, precis som de gr med andra saker. Sjlv skulle jag bara tigga snus enstaka gnger om det verkligen krisade och jag sjlv hade slut, annars kper man ju eget precis som du sger,
Citera
2008-03-27, 00:35
Medlem
Pqps avatar
Jag sger inte ofta nej till att bjuda p en snus, men d en dosa ls som gr loss p cirkus 40 kronor r slut efter en halv dag s blir jag fan less.
Citera
2008-03-27, 00:50
Medlem
psi807s avatar
Brjade som "halvsnusare" (gjorde vi inte alla det?) men har lite halvmaniskt frskt bjuda tillbaka till alla nu de r jag snusat sjlv. Sen blir det att man bjuder lite kors och tvrs nr man r full och har helt slut dagen efter utan att fr den sakens skull fatta hur det gtt till...

"Det r klart att du ska ha en snus" r det i vissa kretsar, men frmlingar... Nah, skeptisk.
Citera
2008-03-27, 17:44
Medlem
Bjuder alltid p snus s lnge jag har fler n 2-3 stycken kvar, och s lnge det inte r en person jag mste frse med snus varje dag. P fester och liknande evenemang s har jag alltid dosan synlig fr de som vill ha en

Jag r inte snl av mig, eftersom jag ocks tigger en del (ciggaretter p fester ibland, till exempel, r dock ingen rkare)
Citera
2008-03-27, 18:44
Medlem
Shine_s avatar
jag r en av dessa snyltare...
Men dock s kper jag d och d en dosa till polarna som aldrig snlar, s det gr nog jmt upp.
Citera
2008-03-27, 19:26
Medlem
__carls avatar
Jag r en kta snyltare.

Tigger snus varje dag, kper aldrig sjlv av den enkla anledningen att ajg r fr snl.
Citera
2008-03-28, 08:00
Medlem
RaxXzs avatar
Beror helt p vilket humr jag r p men oftast s bjuder jag ven till halv snusare.
Citera
2008-03-28, 08:25
Medlem
Satanclauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Ötger
Jag ogillar folk som alltid ska ha, men om man frgar dom om man fr ta en pris, s fr man ett nej kastat i ansiktet.

Sen str jag mig p folk som frgar efter snus och sen lgger dom ut den efter 10 min nr den brjat rinna.

Sdana "amatrsnusers" bjuder man bara en gng , sjlvklart s bjuder man om det r en riktig snusare, finns inget jvligare att vara utan snus , OT: Skickade ivg en kvinnlig arbetskollega som skulle handla kaffe att kpa en dosa grov till mig, d hon inte r snusare sjlv s ber hon i kassan efter -"Grov kram" , vad sger ni "ls snusare"? Sjlv sger jag "Grov vanlig/ls".
Senast redigerad av Satanclaus 2008-03-28 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in