2010-08-19, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Under alla omständigheter var rännstenspressens löpsedlar igår löjeväckande lögnaktiga.

"Så rymde Sveriges farligaste pedofil"

Aldrig i helvete att denna åldring skulle kunna vara den farligaste.

Ur ett historiskt perspektiv kan man kanske säga så - för att få sälja tidningar. Men fånigt blir det.
Citera
2010-08-19, 13:49
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att han fortfarande är farlig innebär att läkarna gjort bedömningen att det finns en risk för återfall. Risken kan knappast vara minimal, men vad tyder på att den är så pass stor att det inte finns några tvivel för det?

Nej, vi vet inte vad som hända när han var på rymmen för tjugo år sedan. Men det finns inget som tyder på att han då begick något brott.

Dras paralleller till liknande fall har åtminstone inte jag hört talas om att en pedofil på rymmen förgripit sig på barn, men det har säkert hänt. Skulle en spelfilm göras på temat är jag fullkomligt övertygad om att det skulle ske, om inte någon av hans tidigare offers anhöriga har ihjäl honom först... (Se nedan.)
Som sagt, här kan vi bara spekulera, du håller dig till den mer försiktiga sidan medan jag mer målar fan på väggen.

Citat:
Vad jag främst vänder mig mot är dina ogrundade uttalanden som sådana. Du verkar se dina spekulationer som absoluta sanningar.

https://www.flashback.org/sp24906807
https://www.flashback.org/sp24916870
Jag förstår det, men jag har förklarat att jag i det första fallet mer såg det som en förhoppning att så var fallet och i det andra fallet så är det fortfarande spekulationer som ingen kan säga bu eller bä om, det är bara han som vet vad han hade tänkt göra i sin frihet i ett främmande land.
Citera
2010-08-19, 16:29
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Under alla omständigheter var rännstenspressens löpsedlar igår löjeväckande lögnaktiga.

"Så rymde Sveriges farligaste pedofil"

Aldrig i helvete att denna åldring skulle kunna vara den farligaste.

Nää det är nog nån på Flashback som är ^^
Citera
2010-08-19, 17:25
Medlem
h0lles avatar
Skönt att kräket är fast.

Nu handlade det ju dock inte om någon kapplöpning men vill dock bara tillägga att min morfar (nu död, då 77) lätt skulle springa ifrån random flashbackare. Gubben sprang en mil om dagen, cyklade och köpte inlines när han fyllde 75 och åkte ifrån mig som är hyfsat atletisk, springer 100 på 12,5 liksom..
Citera
2010-08-19, 17:44
Medlem
När tar vårdarna bladet från munnen och försvarar sitt fikande?
Citera
2010-08-19, 21:41
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Varför skulle de? Och vad skulle de säga? Att de tyckte kaffet var smaskens och sockerbullarna delikata? Klart att de inser att det inte finns något försvar. De visste att de inte hade tillstånd att hindra pedofilaset med våld om han tänkte ge sig av så de gjorde det bästa av situationen och tog en fika i den varma sköna bilen. Det är lagarna det är fel på, inte vårdarna.
Citera
2010-08-19, 22:37
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurkan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7639200.ab

Helt jävla fantastiskt, vårdarna fikar i bilen.
de ska sparkas och betala polisens insatts
Citera
2010-08-19, 22:38
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Jag vet inte hur bokstavligt detta ska tolkas, men om läkare har gjort bedömningen att det inte finns någon risk att han skulle rymma så kan jag inte se något problem med att de sitter och fikar i bilen. Risken för rymning bedömdes ju i alla fall till noll och det bör ju vara just riskbedömningen som vårdarna har att rätta sig efter.

Dock tror jag nog det är mer troligt att Aftonbladet har tummat lite på citatet. Antagligen är det så att det visst fanns en rymningsrisk, men att denna inte bedömdes som särskilt stor. I så fall bör väl dock vårdarna ändå ha uppsikt.
de var med, det var mao en bevakad permision, då ska de vara med hela tiden och inte släppa honom ur synhåll.
Citera
2010-08-19, 22:39
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
hade det varit jag så hade jag slutat på jobbet, bytt namn och utseende och flyttat utomlands.
Citera
2010-08-19, 22:47
Medlem
Zicks avatar
Tror inte gubben kommer försöka någonting. Har man suttit inne så länge vill man nog ha en tids frihet innan det är hans tur att lämna jordlivet.

Eller så är han bara efter småpojkar, i vilket fall måste han hållas koll på.
Citera
2010-08-20, 02:48
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Tror inte gubben kommer försöka någonting. Har man suttit inne så länge vill man nog ha en tids frihet innan det är hans tur att lämna jordlivet.

Eller så är han bara efter småpojkar, i vilket fall måste han hållas koll på.

Att han är fortfarande är besatt av småpojkar ännu kan ju också bero på att han suttit inne så länge och liksom aldrig fått andra impulser än att fundera på det som var viktigt då han var ute, om han ens 'duger till' att våldta o begå mera oförräter vid den åldern är nog tveksamt. Men han ska förstås inte ges chansen.

Att han rymde var ju mer än lovligt korkat, och tyder på att han inte alls ska släppas. Det finns ju trots allt en orsak till att just HAN har fått sitta inne så länge, och nu bevisade han det också.
Citera
2010-08-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayer
Att han är fortfarande är besatt av småpojkar ännu kan ju också bero på att han suttit inne så länge och liksom aldrig fått andra impulser än att fundera på det som var viktigt då han var ute, om han ens 'duger till' att våldta o begå mera oförräter vid den åldern är nog tveksamt. Men han ska förstås inte ges chansen.

Att han rymde var ju mer än lovligt korkat, och tyder på att han inte alls ska släppas. Det finns ju trots allt en orsak till att just HAN har fått sitta inne så länge, och nu bevisade han det också.

Skulle tro att han får något slags kompensation för alla våldtäkter han själv blivit utsatt för som barn varje gång som han utsätter ett barn för något sexuellt. Det är en fråga om makt. En parallell är att majoriteten av våldtäktsmän inte har stånd när de begår själva våldtäkten. Det handlar alltså om något helt annat än sexet i sig. Han vet ju att de aldrig kommer att släppa honom så att han rymde är ju i sammanhanget inget annat än ett sundhetstecken, paradoxalt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in