2015-06-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Att mördare idag 'kommer ut' efter 'några år' är en rejäl myt - om du med kommer ut menar skrivs ut. Hur det var för 30 år sedan vet jag givetvis inte men visst kan det ha varit mycket slappare på den fronten då.
Nej i princip inte, det jag menade var allmänt att ju grövre brott desto kortare tid än om du dömts till fängelse medan det för mindre allvarligare brott är längre tid än om fängelse skulle utdelats.

Sen finns det ju faktiskt exempel på folk som bokstavligen suttit väldigt kort tid t ex Roger K som mördade 3 personer i Göteborg 2001. Han satt 3 1/2 år!
Citera
2015-08-24, 19:07
Medlem
Timeouts avatar
Jag var helt säker på att han var död vid det här laget men gubben är seglivad och har fyllt 84 år. Än anses han för farlig för att släppas ut trots sin ålder. Jösses
http://www.ratsit.se/19310709-Sten_Erik_Eriksson_/R65IXbVFvO0X78JQ0kwE6cJbA4sVj0n6OWaTUlwcjfc
Citera
2015-08-24, 21:59
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag var helt säker på att han var död vid det här laget men gubben är seglivad och har fyllt 84 år. Än anses han för farlig för att släppas ut trots sin ålder. Jösses
http://www.ratsit.se/19310709-Sten_Erik_Eriksson_/R65IXbVFvO0X78JQ0kwE6cJbA4sVj0n6OWaTUlwcjfc

Alla pedofiler är för farliga för att gå fria i samhället. Vad som skiljer Eriksson från de flesta andra pedofiler är att han är oörmögen att dölja sin perversa läggning; han är öppen med hur han "gillar" barn. Så han blir aldrig fri. Dessbättre.
Citera
2015-08-25, 05:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den farlige pedofilen Eriksson.

Citat:

Ja Eriksson är verkligen en seglivad person.

Det är helt rätt av myndigheterna att de behåller pedofilgubben för "vård". Han behöver all "vård" han kan få.

Med största sannolikhet så kommer han aldrig någonsin ut. Han sitter alldeles ypperligt där han befinner sig.
Citera
2015-08-25, 08:49
Medlem
blueyellowlions avatar
Tveksamt om han ens längre skulle vara kapabel till att begå ett liknande sexbrott igen, jag tror att man håller honom kvar för att de vet att om han släpptes ut skulle han i alla fall behöva tas in på åldringsvården direkt och då är det ju nästan samma sak att hålla honom där han redan är.....Han skulle inte klara sig ute ens om man gjorde bedömningen att han numera var ofarlig, nån som är mer institutionaliserad får man nog leta efter. Sen är han kanske fortfarande sjuk också.
Citera
2016-04-26, 21:57
Medlem
Jaså han lever fortfarande...Sist jag träffade honom hade han ihop det med en annan intagen, ca 50 år yngre. Dvs Sten fjäskade vilt i samma takt som den andre hade allt mer pengar att röra sig med. Och kunde köpa alltfler plastfigurer typ Conan Barbaren...
Finns inte på kartan att han kan släppas ut. Karlen är kapabel till att iscensätta scnarion som man inte vill att något barn ska uppleva, trots att Sten försäkrar att de njuter av det, och trots att hans skröplighet gör att man anser honom för ofarlig. Dessutom kan han sätta griller i huvudet på jag-svaga själar med sadistiska impulser.
Citera
2016-04-26, 22:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Jaså han lever fortfarande...Sist jag träffade honom hade han ihop det med en annan intagen, ca 50 år yngre. Dvs Sten fjäskade vilt i samma takt som den andre hade allt mer pengar att röra sig med. Och kunde köpa alltfler plastfigurer typ Conan Barbaren...
Finns inte på kartan att han kan släppas ut. Karlen är kapabel till att iscensätta scnarion som man inte vill att något barn ska uppleva, trots att Sten försäkrar att de njuter av det, och trots att hans skröplighet gör att man anser honom för ofarlig. Dessutom kan han sätta griller i huvudet på jag-svaga själar med sadistiska impulser.

Fördelen med äkta dårpedofiler som Sten är just att de inte ens vill dölja sin läggning. Det är troligt att han själv tror att barnen uppskattar hans perversa drift. Det är noll risk att han blir utsläppt; han blir kvar i någon form av förvar till sista andetaget.
Citera
2016-04-26, 23:30
Medlem
På den tiden ömmade personalen för "sina pedofiler" - det var otänkbart att placera, eller utsätta dem för, sammanhang där de skulle kunna råka ut för människors ondska
Citera
2016-04-27, 00:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fördelen med äkta dårpedofiler som Sten är just att de inte ens vill dölja sin läggning. Det är troligt att han själv tror att barnen uppskattar hans perversa drift. Det är noll risk att han blir utsläppt; han blir kvar i någon form av förvar till sista andetaget.
Hoppas verkligen att det är noll risk att han släpps ut för med den "vård" han får så kan han leva länge än. Med vård menar jag näringsrik mat dagligen och sjukvård när det behövs.
Han behöver inte dö av näringsbrist som många gamla.

Än är fanskapet kvar på Ratsit. Han fyller 85 i juli.
Senast redigerad av Timeout 2016-04-27 kl. 00:57.
Citera
2016-04-27, 19:29
Medlem
Citat:
Hoppas verkligen att det är noll risk att han släpps ut för med den "vård" han får så kan han leva länge än. Med vård menar jag näringsrik mat dagligen och sjukvård när det behövs.

Han kan nog leva länge, hans liv bör antagligen ha varit i princip helt optimalt om man ser till hälsa. Inte särskilt ansträngande eller stressigt, omgiven av sjukvårdspersonal, lagom med motion och bra kost. Många som sitter inlåsta länge blir tidigt utslitna pga att kroppen inte klarar av medicineringen. Men Sten-Erik verkar inte ha varit särskilt medicinerad alls.
Citera
2016-04-27, 21:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Eriksson och "vården".

Citat:
]Hoppas verkligen att det är noll risk att han släpps ut för med den "vård" han får så kan han leva länge än.[/b] Med vård menar jag näringsrik mat dagligen och sjukvård när det behövs.

Ja jag hoppas också verkligen att aldrig mera kommer att släppas ut. Tror inte att detta kommer att ske.

Du har helt rätt i att med tanke på det liv han har nu levat sedan 1967 så kan han leva länge.

Ingen stress, bra mat och sjukvård när han behöver detta. Han har det betydligt bättre än många andra i hans ålder.

Enda orsaken till att han vill lämna "vården" är för att komma ut och få kontakt småpojkar.
Citera
2016-04-28, 17:31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Även om han skulle bedömas vara frisk är frågan om han skulle klara sig särskilt länge ute i samhället? Om man suttit inlåst i över 40 år har man nog vant sig så mycket vid det livet så en anpassning till samhället skulle bli svår.

Nu bedöms han dock inte vara frisk och då är det självklart att han ska sitta kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in