Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Kan vara så, men det låter ju lite motsägelsefullt när dom påstår att han fortfarande är farlig och när pedofila tankar att han bara skulle åka och ta det lugnt i något land han inte är igenkänd i. Kan ju vara så att han den gången var så glad att komma ut i frihet att han inte ville riskera det då, samt vi faktiskt inte vet vad han pysslade med under den långa tiden på rymmen och vilka eventuella brott han gjorde, bara att ingen kom på honom med något.
Men men, den enda som vet är han, vi andra kan bara spekulera och kanske dra paraleller med andra liknande fall om det finns några.
Att han fortfarande är farlig innebär att läkarna gjort bedömningen att det finns en
risk för återfall. Risken kan knappast vara minimal, men vad tyder på att den är så pass stor att det inte finns några tvivel för det?
Nej, vi vet inte vad som hända när han var på rymmen för tjugo år sedan. Men det finns inget som tyder på att han då begick något brott.
Dras paralleller till liknande fall har åtminstone inte jag hört talas om att en pedofil på rymmen förgripit sig på barn, men det har säkert hänt. Skulle en spelfilm göras på temat är jag fullkomligt övertygad om att det skulle ske, om inte någon av hans tidigare offers anhöriga har ihjäl honom först... (Se nedan.)
Vad jag främst vänder mig mot är dina ogrundade uttalanden som sådana. Du verkar se dina spekulationer som absoluta sanningar.
Citat:
Jag tror att han redan är död. Självklart kan han inte springa ifrån vårdarna. Snarare är det så att vårdarna har fått lite kosing för att låta han "försvinna", kanske nån i anslutning till Stens offer som betalat för att få skippa egen rättvisa.
Finns inte en chans att han kan hålla sig undan utan pengar eller kontakter och vart ska han ha fått det ifrån?
Nä, han är redan två foot under marken tror jag (och hoppas).
https://www.flashback.org/sp24906807
Citat:
Han var målmedveten iaf, raka vägen till Norge. Hade han lyckats så finns det väl inga tvivel om att det skulle börja försvinna ungar i grannlandet.
https://www.flashback.org/sp24916870