2010-08-18, 05:01
Medlem
cavalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Vilket är märkligt, en sak att man inte ska tvinga mentalvårdare att ge sig in i farliga situationer en annan att förbjuda dem att göra säkra gripanden - dessutom tillåter ju lagen det.
då var det olagligt, trot eller ej.

man var tvungen att få dit polisen, men då var man tvungen att ringa till avdelningen först och begära handräkning av polisen.

så länge man inte misshandlade patienten grovt med övervåld så var det ingen som brydde sig.
Citera
2010-08-18, 05:48
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
då var det olagligt, trot eller ej.

man var tvungen att få dit polisen, men då var man tvungen att ringa till avdelningen först och begära handräkning av polisen.

så länge man inte misshandlade patienten grovt med övervåld så var det ingen som brydde sig.
Kan ju passa på att fråga dig, då jag vet hur det är med besättningen av fångvårdare på fängelsena, hur det ser ut med rekryteringen inom rättspsyk, är det bättre där eller puttar dom in vilken långtidsarbetslös nisse som helst där också?

( Angående det jag skrev tidigare i tråden: https://www.flashback.org/sp24907661 )
Citera
2010-08-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Kan ju passa på att fråga dig, då jag vet hur det är med besättningen av fångvårdare på fängelsena, hur det ser ut med rekryteringen inom rättspsyk, är det bättre där eller puttar dom in vilken långtidsarbetslös nisse som helst där också?

( Angående det jag skrev tidigare i tråden: https://www.flashback.org/sp24907661 )

Ja, det är svårt att få vårdare till rättspsyk. Speciellt sommartid, måste ovan personal tas in. Vid åtskilliga kliniker finns personal som saknar formell utbildning. Sten-Erik är snabb och har en förmåga att helt oväntat explodera ut i en påtaglig styrka, snabbhet och explosivitet. Mordet han begick var ett lustmord som dessutom innebar övergrepp på en avliden. På en och samma gång kunde han därmed klassas som pedofil, lustmördare, nekrofil och homosexuell. Han får absolut aldrig någonsin röra sig fritt en endaste minut i samhället!!!
Citera
2010-08-18, 07:38
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Jaha? Skulle det betyda att han inte kan göra övergrepp på barn?

Ja?
Citera
2010-08-18, 08:16
Medlem
black_devils avatar
Hur fan kan dom släppa ut den där jäveln på permision killen har haft ihjäl en unge liksom.

Honom borde dom ge betongdojor i nybroviken.
Citera
2010-08-18, 08:25
Medlem
Filifjonkans avatar
WOW! P har lyckats gripa någon. Det råkar vara en senildement 79-åring men ändå
Citera
2010-08-18, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
Hur fan kan dom släppa ut den där jäveln på permision killen har haft ihjäl en unge liksom.

Honom borde dom ge betongdojor i nybroviken.

Han hade nära 160 permissioner på "egen hand" mellan åren 1975-1985. Han våldtog och mördade pojken 1967. Han har rymt flera gånger. Hoppas verkligen att det är färdigt med permis nu när han äntligen är fast igen.
Citera
2010-08-18, 08:47
Medlem
Har inte orkat läsa igenom hela tråden så det kanske postats tidigare.

Jag såg för några år sedan en dokumentär om personer som suttit fängslade längst i Svergie.
Då var denna Sten med och dom gjorde en intevju med honom. I intervjun bad han journalisten ta med sitt barn dan efter så han fick hälsa på honom.

Är det någon som vet vilken dokumentär jag menar??
Citera
2010-08-18, 08:52
Medlem
RödaOrms avatar
men är det ändå inte rätt konstigt att han fått sitta så länge?

vem var den lilla pojken han våldtog och mördade? känns lite som en parallell till en av våra andra mördare som fått sitta längst tid då hans offer råkade vara släkt till någon högt uppsatt.

missförstå mig rätt nu; jag tycker det han har gjort är fruktansvärt och han verkar inte så frisk i intervjuerna

men samtidigt känner jag till några riktigt sjuka, farliga psykopater som gång på gång återfaller i brottslighet och gång på gång blir utsläppta. Så vad är det som gör att just Sten får sitta så länge?
Citera
2010-08-18, 08:55
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Det var vid lunchtid i går som Sten Erik Eriksson var på en ledsagad utflykt till kyrkogården i Mariefred, där han fått lov att besöka en familjegrav.

– Han smet. Vid 15-tiden ringde en vårdare som var med och berättade att Eriksson hade avvikit vid 13-tiden, säger Urban Nordqvist, länsvakthavande befäl vid polisen i Sörmland.

Må vara att Sten Erik är lika gammal som Gustav Vasa och att epitetet "Sveriges farligaste" är överdrivet men hur fan kan det vara möjligt att han först lyckas smita från mer än en vårdare och att det sedan tar TVÅ TIMMAR innan vårdarna kontaktar polisen?

Någon måste få sparken för det här.
Citera
2010-08-18, 08:56
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaOrm

vem var den lilla pojken han våldtog och mördade? känns lite som en parallell till en av våra andra mördare som fått sitta längst tid då hans offer råkade vara släkt till någon högt uppsatt.

missförstå mig rätt nu; jag tycker det han har gjort är fruktansvärt och han verkar inte så frisk i intervjuerna

men samtidigt känner jag till några riktigt sjuka, farliga psykopater som gång på gång återfaller i brottslighet och gång på gång blir utsläppta. Så vad är det som gör att just Sten får sitta så länge?
Antagligen det faktum att aset är obehandlingsbar och oförbätterlig. Han har ju visat ett par ggr att han inte vill underkasta sig vård genom att rymma. Och läkarna har ju fastslagit att han har kvar sitt onaturliga intresse för småpojkar. Han har redan mördat 1 unge och att släppa det aset är som att låta bomben brisera till slut.
Citera
2010-08-18, 08:58
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av member-of
Har inte orkat läsa igenom hela tråden så det kanske postats tidigare.

Jag såg för några år sedan en dokumentär om personer som suttit fängslade längst i Svergie.
Då var denna Sten med och dom gjorde en intevju med honom. I intervjun bad han journalisten ta med sitt barn dan efter så han fick hälsa på honom.

Är det någon som vet vilken dokumentär jag menar??
Du syftar på Aftonbladets intervjun som det länkas till i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av RödaOrm
Varför det? Läs intervjun, skulle du vilja ha honom boende nära dina ungars dagis? Gubben är uppenbarligen sjuk och behöver vård. Han sitter inte på kåken utan "vårdas" på sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in