Citat:
Ursprungligen postat av RödaOrm
jag vet en man som direkt vid frisläppning åkte hem till sitt ex (som han var dömd för att ha misshandlat) misshandlade henne grovt och våldtog hennes 16-åriga dotter. Han är dömd för flera våldtäkter och misshandlar och blir ändå frisläppt
Jag vet andra fullkomligt psykotiska pillertrillande knarkare som går runt på våra gator där det kan slå slint i huvudet på dem när som helst
Folk med psykiatriska diagnoser som blir frisläppta utan vård osv osv
Man kanske skulle kunna fråga sig varför de inte sitter inne men när majoriteten av våra psykon faktiskt inte sitter inlåsta för evigt o evigt utan gör ett flertal volter på kåken och blir utsläppta gång på gång så tycker jag nästan det blir mer logiskt att fråga sig: Varför får just han här sitta inne så länge?
Jag vet andra fullkomligt psykotiska pillertrillande knarkare som går runt på våra gator där det kan slå slint i huvudet på dem när som helst
Folk med psykiatriska diagnoser som blir frisläppta utan vård osv osv
Man kanske skulle kunna fråga sig varför de inte sitter inne men när majoriteten av våra psykon faktiskt inte sitter inlåsta för evigt o evigt utan gör ett flertal volter på kåken och blir utsläppta gång på gång så tycker jag nästan det blir mer logiskt att fråga sig: Varför får just han här sitta inne så länge?
Han hålls inlåst eftersom han annars skulle berätta för allt och alla om precis hur det går(gått?) till på barnhem och statliga institutioner för barn som han passerat. Hans störda personlighet är en produkt av dessa. De kan inte släppa honom fri och de kan heller inte egentligen få honom att "försvinna" då de redan har en alltför stor skuld till att han är den han är. Alltså får han sitta resten av livet inlåst. Jag tror inte att han i första rummet rymde för att få bedriva sina sexuella lustar utan för att få smaka på friheten? Tänk dig själv hur det skulle vara att bli uppfostrad till det där och grovt våldtagen varje jävla dag för att sedan tycka att det är normalt att bete sig så och därmed hållas som ett djur resten av livet? Är det någon här som skall lastas så är det väl hans jävla föräldrar som övergav honom och dumpade honom till den tidens barnhem?