2010-08-18, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Du är fan dum på riktigt. Tror du polisen har vårdare?
Vad pratar du om? Vem har sagt att polisen behöver vårdare?
Citera
2010-08-18, 18:17
Medlem
KönsKlass avatar
"Är det lätt att rymma från er?
– Det ska det inte vara. Men det är inte omöjligt, vi binder ju ej fast patienterna.
"

Men tydligen kan en 80-årig halvdöing som säkert funkar bäst om han får ha en rollator rymma?
Idag kan varenda galning stappla iväg från permisar från sjukvården. Det ultimata beviset för det är ju när lik klarar av att göra det.
Citera
2010-08-18, 18:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Hade han åkt dit för mord och våldtäkt idag så hade han vart ute på 2-3 år
Citera
2010-08-18, 18:36
Medlem
DeSupras avatar
Han är Sveriges farligaste man
Citera
2010-08-18, 18:41
Bannlyst
kollade på ett program där de intervjuade sten erik på psyket.

Istället för att svara på deras frågor så frågade han "programledaren" om han hade några barn.
Sedan frågade han gång på gång om "programlederen" nångång kunde ta med sin lilla grabb så han kunde få träffa honom...

nån som känner igen detta, och vilket program det var??
Senast redigerad av urban_legend 2010-08-18 kl. 18:45.
Citera
2010-08-18, 18:50
Medlem
Smegmas avatar
Äsch, peddogubbjävlen har det ju daltats med i flera år. JAG vet. Ett skott i nacken skulle han ha.

Men så klart i sverige så är vi alla lika, så jag tror nog att det blir fortsatt måltipstippande-/stryktips och dagliga bevakade permissioner för svärmorsdrömmen som kommer att ske.

Nässpray? Nä, han fnyser ändock hela jävla tiden när han pratar...

Citera
2010-08-18, 18:56
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
kollade på ett program där de intervjuade sten erik på psyket.

Istället för att svara på deras frågor så frågade han "programledaren" om han hade några barn.
Sedan frågade han gång på gång om "programlederen" nångång kunde ta med sin lilla grabb så han kunde få träffa honom...

nån som känner igen detta, och vilket program det var??

Det du beskriver är ur aftonbladets intervju med honom för ett par år sedan. Kanske de även sände den i aftonbladet tv

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2109221.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Äsch, peddogubbjävlen har det ju daltats med i flera år. JAG vet. Ett skott i nacken skulle han ha.

Men så klart i sverige så är vi alla lika, så jag tror nog att det blir fortsatt måltipstippande-/stryktips och dagliga bevakade permissioner för svärmorsdrömmen som kommer att ske.

Nässpray? Nä, han fnyser ändock hela jävla tiden när han pratar...

Handlar inte om att vi alla skulle vara lika??? i Sverige. Det handlar mer om att vi inte tillämpar dödsstraff i Sverige.
Citera
2010-08-18, 18:58
Avslutad
Hur fan kan en gammal sliten halvkrasslig gubbfan på nästan 80 bast kuta ifrån några vältränade biffiga vårdare, som han hade vid sidan av hela tiden?

Dessa vårdare måste ha varit jävligt långsamma när dom jagade gubben.

Dom borde sluta röka.

Eller så hade gubben tagit något konstigt, så han kände sig 40 år yngre i kroppen för några timmar.

Ja ja..Nu är i fall fast, och får fortsätta att sitta inlåst livet ut, för friheten den klarar han inte, med tanke på både åldern och alla år han suttit inlåst med bara några få perrmisar.

Sen har han ju tagit bondperrmisar då och då, a rymt alltså.

Det är tydligen salongsdörrar på dom låsta avdelningarna.
Citera
2010-08-18, 19:08
Medlem
Dr.Katis avatar
Har inte läst hela tråden och tänker inte göra det heller, tänker dock slänga ut en fundering jag har haft ett tag angående pedofili.

Det är väl allmänt känt att personer som utsatts för övergrepp i barndomen ofta själva anammar det beteendet i vuxen ålder och begår liknande övergrepp. Först tycker vi synd om dom och vill kastrera gärningsmannen som åsamkat dom den skadan, men vid en viss tidpunkt i livet så övergår dom från att vara offer till att själva bli gärningsmän. Varför "förtjänar" inte dessa offer en större förståelse från oss "normala" då vi klart kan se sambandet i denna onda cirkel?

Jag vill givetvis inte försvara övergrepp mot barn, det hoppas jag att alla förstår. Jag vet inte om jag får fram det jag tänker i skrift på ett bra sätt, men hoppas att någon ändå kan greppa vad jag är ute efter!

Citera
2010-08-18, 19:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Har inte läst hela tråden och tänker inte göra det heller, tänker dock slänga ut en fundering jag har haft ett tag angående pedofili.

Det är väl allmänt känt att personer som utsatts för övergrepp i barndomen ofta själva anammar det beteendet i vuxen ålder och begår liknande övergrepp. Först tycker vi synd om dom och vill kastrera gärningsmannen som åsamkat dom den skadan, men vid en viss tidpunkt i livet så övergår dom från att vara offer till att själva bli gärningsmän. Varför "förtjänar" inte dessa offer en större förståelse från oss "normala" då vi klart kan se sambandet i denna onda cirkel?

Jag vill givetvis inte försvara övergrepp mot barn, det hoppas jag att alla förstår. Jag vet inte om jag får fram det jag tänker i skrift på ett bra sätt, men hoppas att någon ändå kan greppa vad jag är ute efter!

Jodå! Ska man se krasst på det så blir offret snart en hatad person som folk önskar livet ur.
Jag såg ett inslag på Tv om pedofiler och där menade de att 100% av gärningsmännen själva varit utsatta i sin barndom/ungdom.

Självklart försvarar inte det faktumet att de själva varit utsatta deras handlande, men det borde ju förklara en del.
Dock är jag tveksam till att dagens offer någonstans stämplas som möjlig framtida pedofil.
Någonstans kan jag tycka att det är konstigt att eftervården av ett offer uppenbart inte sträcker sig längre.
Citera
2010-08-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Det man undrar är ju hur en 79-årig pajas rymmer?

Det är ganska lätt att rymma när man är på stadsvandring. Om man så vill.

Jag va på stadsvandring, och käkade på en restaurang. Plitarna satt vid bordet så gick jag för att hämta mer sallad eller nåt och buffén låg precis brevid utgången bakom en vägg. De kunde inte se mig, jag kunde lätt gått därifrån. Och eftersom man har på vanliga kläder, har kontanter, etc kan man gömma sig ganska snabbt. Säger man att man ska på toa, tar det lätt fem min innan de börjar kolla efter en. Om han bott där i decennium har han säkert haft möjlighet att spana på rymningsvägar, och de slappnar nog av ganska mycket med en gammal gubbe.
Citera
2010-08-18, 19:55
Medlem
Tjerk.Plekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati

Har själv funderat i liknande banor, från att tycka synd om till hatad på ett kick liksom. Jäkligt svår frågeställning är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in