2010-08-17, 22:13
Medlem
Liivs avatar
Han kanske smet för att kunna få ett slut på livet.
Hoppat från en bro, hoppat framför en bil, hoppat framför ett tåg.. Eller nåt.
Citera
2010-08-17, 22:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag tror att han redan är död. Självklart kan han inte springa ifrån vårdarna. Snarare är det så att vårdarna har fått lite kosing för att låta han "försvinna", kanske nån i anslutning till Stens offer som betalat för att få skippa egen rättvisa.

Finns inte en chans att han kan hålla sig undan utan pengar eller kontakter och vart ska han ha fått det ifrån?

Nä, han är redan två foot under marken tror jag (och hoppas).

Hålla sig undan i några timmar är inte så svårt, även utan kontakter och pengar.

I övrigt verkar det som att du sett på för många filmer. Inget tyder på att han är fimpad.

Dock är det knappast så att han har sprungit ifrån vårdarna, nej.
Citera
2010-08-17, 22:16
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poena.naturalis
Men fy fan. Hur i helvete kan en gammal gubbe springa ifrån två vårdare. hur säkra är uppgifterna ifråga?
Till alla er som undrar hur en 79-åring kan springa ifrån två vårdare på rättspsyk, så frågar jag bara... Har ni någonsin sett hur vårdarna på de flesta rättspsyk ser ut?
Det har jag gammal sjuksköterska som jag är.
Standarden är en man på ca 40 år. 1.80 -1.90 lång och väger över hundra kilo. De ser ut på det viset därför att det är nästan enbart män med den kroppstypen som anställs, därför att alla kortare och lättviktigare personer äter patientern upp. Ja, inte bokstavligen kanske, men ni fattar.
Citera
2010-08-17, 22:17
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
Han kanske smet för att kunna få ett slut på livet.
Hoppat från en bro, hoppat framför en bil, hoppat framför ett tåg.. Eller nåt.

Bro: finns ingen i mariefred eller omnejd hög nog för att ta kål på en person
Bil: lite för orginellt?
Tåg: Närmaste tågstation är Läggesta Station ca 4-5 kilometer från Mariefred "centrum".
Citera
2010-08-17, 22:17
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Antagligen hade de väl skickat med 2 fläskiga, kedjerökande kärringar att vakta gubben.
Varför i helvete slog man inte larm förrän efter 2 timmar!?

Ja dom skäms nog rätt bra nu En gubbe på 80 bast med rullator springer ifrån dom. Möjligt att Trojan har rätt, kanske var man så invaggade i att gubben inte skulle kunna springa iväg pga hög ålder mm. Och det var nog inte första gången han varit på permis. Så man var kanske säkra på att något sådant inte skulle hända. Men se på fan, det var liv i gubben ännu Sista rycket?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-08-17, 22:18
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Hoppas att alla småbarnsföräldrar har snappat upp att han är på rymmen...
Exakt min tanke. Hoppas verkligen att småbarnsföräldrar och dagis håller extra koll på ungarna nu när pajasen sten springer(?) runt och härjar. Snubben är helt vrickad och har bokstavligt talat absolut ingenting alls att förlora på att begå sexuella övergrepp eller i värsta fall att ett till mord begås.

Det som chockade mig när jag läste artikeln och fick mig klart övertygad över att killen verkligen är helt vrickad, var när Sten frågade om reporterns barn och skämdes inte för att fråga om reportern kunde ta med sig sin son nästa gång. Han må vara gammal, men personligen hade jag gett honom en käftsmäll och skulle vara värt alla konsekvenser efter det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hålla sig undan i några timmar är inte så svårt, även utan kontakter och pengar.

I övrigt verkar det som att du sett på för många filmer. Inget tyder på att han är fimpad.

Dock är det knappast så att han har sprungit ifrån vårdarna, nej.
Nej det låter ju jävligt osannolikt, men tintin brukar ha god insyn:
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Enligt uppgift ska han ha sprungit ifrån vårdarna. De hette knappast Bolt och Gay i efternamn.
En kollega till mig skulle intervjua den gode Sten Erik när han satt på Regionpsyk i Växjö.
Han vägrade dock ställa upp, eftersom reportern inte ville ge honom bilder på sina små barn.
Detta är utan tvekan en av Sveriges farligaste män nu när de lyckats tappa bort honom.
Citera
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Jaha, då har det som inte fick hända alltså hänt, Eriksson är lös..

Hurså, vet du ngt mer om honom?
Citera
2010-08-17, 22:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja dom skäms nog rätt bra nu En gubbe på 80 bast med rullator springer ifrån dom. Möjligt att Trojan har rätt, kanske var man så invaggade i att gubben inte skulle kunna springa iväg pga hög ålder mm. Och det var nog inte första gången han varit på permis. Så man var kanske säkra på att något sådant inte skulle hända. Men se på fan, det var liv i gubben ännu Sista rycket?

M.V.H.
jamsson.

Hade han rullator, eller är det mest något som skrivs?
Citera
2010-08-17, 22:19
Medlem
MerryHappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Är det inte så att intagna på tvångspsyk eller vad det heter har rätt att ha tillgång till Internet? Om samtliga intagna har rätt till det så kan ju gubben ha skaffat sig ett rejält kontaktnät med likasinnade.

Av erfarenhet så kan jag berätta att slutna vårdavdelningar på rättspsyk inte tillåter internet på avdelningarna. Iaf inte där jag jobbat.

Däremot kan jag inte förstå vad det är för skötare som lämnar en patient så pass obevakad att han lyckas rymma. Okej om det är en vältränad intagen som är på bevakad permission, men en 80 år gammal gubbe? Kom igen för fan! Det bevisar vad som krävs för att få anställning på rättspsyk i Sverige.
Senast redigerad av MerryHappy 2010-08-17 kl. 22:23.
Citera
2010-08-17, 22:21
Avslutad
Thomas Quick sitter ju och twittrar iaf ... twitter.com/StureBergwall..........
Citera
2010-08-17, 22:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej det låter ju jävligt osannolikt, men tintin brukar ha god insyn:

Tja, vi får (kanske) se, men också den relativt långa tiden mellan larm och rymning tycker jag också i någon mening talar för att de trodde sig ha slarvat bort honom snarare än att han sprungit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in