2008-03-23, 23:55
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatel
ha ha. det märks att du tränar som på 70-talet. det är tur träningen/utvecklingen gått framåt, vilket också kvaliteten på byggarna idag bevisat.

Japp precis, jag antar att du menar kvalitéen på drogerna? Good luck!
Citera
2008-03-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcu_s
Arne och Axon....ni får skriva va fan ni vill, jag har inte sagt att ni har fel men jag kan säga att jag inte är den enda som kör så. tränar med en 40 åring med 20 års erfarenhet i styrketräning och han klagar inte på mitt utförande.

det här är samma typ av fråga som vissa har när det gäller knäböj, "ska man går ner till paralellt eller tills man nuddar vaderna, vissa säger si vissa säger så"

jag har sett era trådar. alla nybörjare frågar er om råd och ni sitter där och tror att ni vet allt.
sluta spela allan och och tro att ni har svaret på allt.

att säga att alla proffsen tränar fel och att " dom får alla resultat av aas"
ni vet bättre va

Säg inte emot Arne
Citera
2008-03-24, 10:46
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
ha ha. det märks att du tränar som på 70-talet. det är tur träningen/utvecklingen gått framåt, vilket också kvaliteten på byggarna idag bevisat.

Det verkar dessutom som kvalitén på oljorna (Synthol) mm har utvecklats parallellt med dom gudomliga träningsmetoderna.
Citera
2008-03-24, 13:03
Medlem
damprexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miicke
Ah ja nu ser jag, mitt gym har ingen powerrack.
Men vad skulle den hjälpa mitt opererade knä Arne?

vi har inte heller något powerrack där jag tränar. Fick därför ett fint tips av en styrkelyftare som tränar där; ställ 2 bänkar precis under vikterna så har du lite säkerhet, det funkar bra för mit och jag är rätt lång..
Citera
2008-03-24, 13:47
Bannlyst
Citat:

Dagens byggare är inte mycket att hänga i granen. Ingen symmetri (enligt mig), stora midjor och ölmagar på grund av GH. Dagens byggare ser ut som tjockisar som knappt kan sätta på sina egna strumpor.
Förr i tiden så var en byggarna estetiskt tilltalande, de hade smala midjor och de hade en atletisk fysik. Det är snarare så att kvaliteten på byggarna har gått neråt sedan Arnolds och Zanes dagar.
Citera
2008-03-24, 13:57
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcu_s
det är det jag säger, alla har sina olika teorier om det.
jag läste en tråd för längesen, men ändå komer jag ihåg den...där var det nån shonne som kollat på när milo sarcev körde ett bröstpass med nån kille som skulle tävla i npc det året, och då hade dom kört small incline bänkpres eller vad man ska kalla det där han (milos) sa att det gav mer massa åt övre delen av pectoralis, då skrev du att det var snack bla bla bla....ändå är milos proffs och tränar många samt större än du, ok han är i proffscirkusen och har nog inte små summor som han köper aas för men ändå.
även sett filmer där charles glass tränar sina klienter och han kör samma stil...smallbänk,incline högt uppe.
två mycket mer kända än du, mycket mer pengar, och skulle nog kunna säga mer erfarenhet än dig med tanke på i den situationen dom är i.
Det är vida känt att man inte kan träna inre och yttre bröst! Jag tror du ska börja läsa lite på internet och skaffa dig någon anatomiskkunskap, inte sitta och titta på hur proffsen gör för att sen komma och säga att de tränar rätt
Citera
2008-03-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Dagens byggare är inte mycket att hänga i granen. Ingen symmetri (enligt mig), stora midjor och ölmagar på grund av GH. Dagens byggare ser ut som tjockisar som knappt kan sätta på sina egna strumpor.
Förr i tiden så var en byggarna estetiskt tilltalande, de hade smala midjor och de hade en atletisk fysik. Det är snarare så att kvaliteten på byggarna har gått neråt sedan Arnolds och Zanes dagar.

Nu får väll vissa ta o vattenkamma sig, varför inte en sidbena...Självklart går utvecklingen inom allt som har med träning att göra framåt. Liksom med allt annat.
Den med mest symetrisk massa vinner, så har det alltid varit. Ölmagen kommer som en negativ bieffekt idag inom eliten av proffsbyggningen. Titta lite på killarna som inte tävlar i de största tävlingarna, så ser ni fysik som var elitfysik på 70-talet, där har ni inga ölkaggar. Titta på Fitnesskillarna, där har ni atletiska kroppar...
Citera
2008-03-24, 16:33
Medlem
Cisco9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov

Påstår du alltså att ingen byggare har symmetri? Vilka byggare snackar vi om här?
Citera
2008-03-24, 18:22
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krake
Nu får väll vissa ta o vattenkamma sig, varför inte en sidbena...Självklart går utvecklingen inom allt som har med träning att göra framåt. Liksom med allt annat.
Den med mest symetrisk massa vinner, så har det alltid varit. Ölmagen kommer som en negativ bieffekt idag inom eliten av proffsbyggningen. Titta lite på killarna som inte tävlar i de största tävlingarna, så ser ni fysik som var elitfysik på 70-talet, där har ni inga ölkaggar. Titta på Fitnesskillarna, där har ni atletiska kroppar...
Dexter Jackson, Victor Martinez och Melvin Anthony. Alla dom har grym symetri, smal midja och ser estestiska ut.

Ronnie coleman, jay cutler och marcus ruhl har såna enorm massa men magen är så bred och allt annat är så oproportioneligt (stavas de så?).

Jag gillar oxå mer byggare som arnold, zane, haney, med mera - symetri och inte bara enorm massa utan symetri.

Jay cutler kallas ju för fan för kylskåpet
Citera
2008-03-25, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cisco9
Påstår du alltså att ingen byggare har symmetri? Vilka byggare snackar vi om här?

Syftar först och främst på Jay Cutler och Ronnie. Visserligen finns det byggare idag som ser mer "atletiska" ut som till exempel Dexter Jackson. Problemet är bara att hans typ aldrig kommer vinna, de har helt enkelt för lite "massa" enligt dagens domare. Visserligen placerade sig Jackson högt upp i 2007:s Mr. Olympia. De senaste årtiondena har dominerats av Cutler, Coleman och Yates.
Mitt personliga mål (som jag aldrig kommer uppnå, men siktar man mot stjärnorna så når man trädtopparna ) är att få en fysik lik Zanes, Arnolds eller Nubrets.
Citera
2008-03-26, 00:35
Medlem
Citat:
detta uttalande tyder på kraftigt bristande kunskaper. därav uppmanar jag alla som lyssnar på råd, att ta dessa med en nypa salt. snubben är helt ute och cyklar, vilket märks tydligt i inlägget ovan.

Aa mannen han borde läsa Flex varje dag så han lär sig.
Citera
2008-03-26, 00:52
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheesekaka
Aa mannen han borde läsa Flex varje dag så han lär sig.

Alldeles för vetenskaplig och avancerad nivå för mig.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in