2009-03-13, 12:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Tack för att du klargör detaljerna kring din eminenta doktorsavhandling!

Off Topic: Är det "Riket" du refererar till i din signatur?
RIGET!!!!

Gå ud og vask din med sulfa!

Förresten så skall jag av okänd anledning förbi panduro i Fosie i eftermiddag...

Får väl se om jag ser en välbekant cykel där, eller om det bara var bluff.

Citera
2009-03-13, 17:23
Medlem
månss avatar
Undskyld!

Gav utflykten till Fosie något?
Citera
2009-03-14, 13:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Undskyld!

Gav utflykten till Fosie något?
Nej, inte ett skit faktiskt.Tror fortfarande på Arlöv....
Citera
2009-03-19, 21:48
Medlem
månss avatar
Ska man behöva sitta här och skåla i hallonsaft utan några nyheter?
Jag kräver en uppdatering såhär på trådens ettårsdag!
Och stort tack till Mr. Serung för denna tråd!
Citera
2009-03-19, 21:51
Medlem
LittleWings avatar
Ett stort tack till ALLA som bidragit till denna tråd, skulle jag vilja säga, så här på ettårsdagen !!
Mer spännande läsning får man leta efter!
Citera
2009-03-22, 16:52
Medlem
Carl Serungs avatar
Det mest ultimata hade väl varit och kontaktat AH för en liten intervju..
Citera
2009-03-22, 18:19
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det mest ultimata hade väl varit och kontaktat AH för en liten intervju..

Det hade verkligen varit något! Frågan är väl bara hur det skulle gå till? Dels ska en tidning intressera sig och sen verkar killen inte vara särsklit pratglad av sig
Citera
2009-03-28, 17:38
Medlem
Någon media om vår massmördare lär det inte bli så länge han inte träder fram själv. M Frisk visade upp sig idag och grät ut i 4an.

Däremot finns det lite nytt om en annan huvudaktör.

Svenonius lär vara aktiv i Lund. Han tror att han är ättling till Romanovs och ska ärva ett stort varv i USA. Dagarna i ända uppvaktar han Lunds politiker om dessa teorier. Brukar vara synlig vid stadshuset, ofta. Hans söner är psyksjuka de också. Har suttit på st lars i omgångar. Den ene är mynthandlare och dömd för skattebrott och mordhot. Den andre sonen har en larmfirma som ska vara skandal. Allt detta har stått i pressen men inte med deras namn.
Citera
2009-03-29, 03:37
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JubeliBusken
Någon media om vår massmördare lär det inte bli så länge han inte träder fram själv. M Frisk visade upp sig idag och grät ut i 4an.

Däremot finns det lite nytt om en annan huvudaktör.

Svenonius lär vara aktiv i Lund. Han tror att han är ättling till Romanovs och ska ärva ett stort varv i USA. Dagarna i ända uppvaktar han Lunds politiker om dessa teorier. Brukar vara synlig vid stadshuset, ofta. Hans söner är psyksjuka de också. Har suttit på st lars i omgångar. Den ene är mynthandlare och dömd för skattebrott och mordhot. Den andre sonen har en larmfirma som ska vara skandal. Allt detta har stått i pressen men inte med deras namn.

Ja Svenonius håller till i Lund, jag har dock aldrig sett honom "live" tyvärr.
Du förväxlar väl inte honom med Stellan, Mr. "Carl-Erik Rosén sköt Olof Palme"?
Honom brukar man tyvärr träffa på titt som tätt
Att få sammanföra dessa två herrar vore en dröm!
Citera
2009-03-29, 10:01
Medlem
Många granskare av situationen i Lund menar att Palme- skylt mannen är en modern kopia av Svenonius. Vår överläkare var originalet. På 80 talet var JS lika känd som Palme mannen är idag.

Hörde att en av sönerna Svenonius försökte bli läkare men slutade efter 3 lektioner. Han ska visst presentera sig som läkarstudent än idag. Tänk om man tagits in på långvården när det är dags och han hade varit överläkare där.
Citera
2009-03-29, 15:20
Medlem
Sönerna Svenonius tycks vara värdiga avkommor till sin notoriske pappa! Jag hittade storyn om mynthandlaren i Sydsvenskan. Hans affärside tycks ha varit att köpa guldmynt från tjyvar och hälare, för att sedan kränga dem via olika internet-auktioner. En bra plan, men inte bra nog, eftersom Skatteverket synar auktions-sajterna och kollar säljarnas deklarationer. Unge Svenonius hade inte alls deklarerat inkomsterna: “Skulle man begära kvitto får man i framtiden svårt att göra affärer med de kontakter man har, säger mannen i ett förhör.”
Själv talade jag en gang med en granne till gamle Svenonius, som tyckte synd om den sjuke och förvirrade gamle mannen. Hans popularitet bland grannarna var låg, eftersom han via socialen hyrde ut rum till missbrukartyper och zigenare som ställde till rabalder på hotellet.
Citera
2009-03-30, 14:50
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja Svenonius håller till i Lund, jag har dock aldrig sett honom "live" tyvärr.
Du förväxlar väl inte honom med Stellan, Mr. "Carl-Erik Rosén sköt Olof Palme"?
Honom brukar man tyvärr träffa på titt som tätt
Att få sammanföra dessa två herrar vore en dröm!

Jepp. å givetvis AH. Hade blivit ett kul möte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in